نابودی حماس هرگز به وقوع نمی‌پیوندد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت گفت که آمریکا با حمایت از جنایات رژیم اسرائیل مانع شورای امنیت برای توقف نسل‌کشی و آتش‌بس در غزه می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب به وقت محلی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین در جمع وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست افزود: به جای دعوت از دیگران به خویشتن‌داری، ایالات متحده می‌بایست رژیم اسراییل را مجبور کند که جنگ را متوقف کرده آمریکا باید تلاش نماید تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندنش به درگیری مستقیم پهن کرده، رهایی یابد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: کشتار غیرنظامیان بی‌گناه بویژه زنان و کودکان باید فوراً متوقف شود. جنگ راه حل نیست؛ امنیت را نمی‌توان با توسل به زور و ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دست آورد.
وی تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی‌تواند تا به اصطلاح «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. زیرا آن زمان هرگز نخواهد رسید؛ چراکه اراده پولادین این ملت طی ۸۰ سال ذره‌ای سست و تضعیف نشده است.

متن کامل سخنان وزیر خارجه ایران در نشست شورای امنیت به شرح زیر است:

آقای رییس،

از شما بابت برگزاری این نشست به موقع سپاسگزارم.

آقای رییس، جناب دبیرکل، عالیجنابان؛

همه ما امروز در شورای امنیت در شرایطی جمع گرد هم آمده‌ایم که رژیم اشغالگر و آپارتاید اسراییل هیچ خط قرمزی را در نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری رعایت نمی‌کند.

اگرچه طبق ماده ۲۴ منشور سازمان ملل متحد، اعضای این سازمان «مسوولیت اصلی» «اقدام سریع و مؤثر» برای «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» را به شورای امنیت واگذار نموده‌اند، اما عجز این نهاد در رسیدگی به جنایات رژیم اسراییل و پاسخگو نمودن آن غیرقابل پذیرش است.

ایالات متحده آمریکا به‌عنوان حامی و شریک اصلی رژیم اسراییل در جنایات آن، مانع از انجام مؤثر وظایف ذاتی این نهاد در توقف نسل‌کشی آشکار یک ملت و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده است.

از سوی دیگر، آمریکا بارها نگرانی شدید خود را از سرریز شدن تنش در منطقه ابراز کرده؛ اما با این حال همچنان به حمایت همه‌جانبه خود از ماشین جنگی رژیم اسراییل ادامه می‌دهد. ایالات متحده آمریکا حتی حاکمیت یمن را زیر پا می‌گذارد و عملاً دامنه درگیری را گسترش می‌دهد؛ اقداماتی که باید مسوولیت عواقب آن را بپذیرد.

به جای دعوت از دیگران به خویشتن‌داری، ایالات متحده می‌بایست رژیم اسراییل را مجبور کند که جنگ را متوقف کرده آمریکا باید تلاش نماید تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندنش به درگیری مستقیم پهن کرده، رهایی یابد.

جناب آقای رییس، عالیجناب

ما معتقدیم که آینده فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌هاست.

تاکید می‌کنم که کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به‌ویژه زنان و کودکان باید فوراً متوقف شود. جنگ راه حل نیست؛ امنیت را نمی‌توان با توسل به زور و ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دست آورد.

کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی‌تواند تا به اصطلاح «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. زیرا آن زمان هرگز نخواهد رسید؛ چراکه اراده پولادین این ملت طی ۸۰ سال ذره‌ای سست و تضعیف نشده است.

لذا، شورای امنیت می‌بایست با پایان دادن به انفعال طولانی‌مدت خود و اتخاذ قطعنامه‌ای قاطع، به مسوولیت قانونی که منطبق با منشور است، عمل نماید.

این قطعنامه باید قویاً و صراحتاً خواستار آتش‌بس فوری و دایمی، ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه، خروج فوری و کامل رژیم اسراییل از غزه، و تعهد به جلوگیری و خودداری از هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به مصر و اردن باشد.

(همچنین مبادله اسیران جنگی مهمترین مساله باقی‌مانده است.) این تنها راه حل بحران کنونی است.

مایلم تاکید کنم که لازم است محاصره انسانی غزه به‌طور کامل برداشته شود و از ارسال بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق شمال و جنوب غزه اطمینان حاصل شود.

همچنین باید بر ضرورت فوری فراهم شدن امکانات لازم برای بازگشت مردم غزه به مناطق خود، اسکان آوارگان و بی‌خانمان‌ها و کمک جامعه بین‌المللی برای بازسازی زیرساخت‌ها تاکید نمایم.

علاوه بر این، پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی بخاطر ارتکاب جنایات جنگی و اطمینان از اینکه عاملان چنین جنایاتی به دست عدالت سپرده شوند، بسیار حایز اهمیت است.

در این زمینه، از اقدام اخیر آفریقای جنوبی حمایت می‌کنیم.

امروزه برخی ایده‌های سیاسی برای آینده فلسطین مطرح می‌شود. باید در نظر داشت که در چارچوب هر ایده‌ای، رهبران گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین باید حق انتخاب سرنوشت خود را داشته باشند.

آقای رییس،

آمریکا و انگلیس با حمله نظامی به یمن مرتکب اشتباه راهبردی شدند، خطای راهبردی‌ای که خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را در پی خواهد داشت.

همه ما ایمنی و امنیت دریایی را برای تجارت جهانی و امنیت انرژی حیاتی می‌دانیم. با این حال، امنیت یک مفهوم به‌هم‌پیوسته است. سیر تحولات نشان می‌دهد که توقف نسل‌کشی در غزه کلید اصلی بازگرداندن امنیت به منطقه است.

نتانیاهو به دنبال حفظ حیاط سیاسی خود از طریق جنگ است. بقای رژیم اسراییل متکی بر بحران‌های منطقه‌ای و سرریز درگیری‌ها است. برای دست‌یابی به چنین هدفی، رژیم اسراییل از تاکتیک نشانه رفتن انگشت اتهام و سرزنش به سمت ایران استفاده می‌کند. از طریق استفاده از دروغ و اطلاعات نادرست، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند توجه بین‌المللی را از نسل‌کشی و قتل‌عام‌هایی که با حمایت ایالات متحده در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شوند، منحرف کند.

اما رژیم اسراییل نمی‌تواند واقعیت را در میدان انکار کند. رژیم اسراییل مسوولیت کامل جنایات در فلسطین اشغالی را بر عهده دارد و جنایات جنگی و نسل کشی آن به طور گسترده توسط سازمان ملل متحد و سایر نهادهای حقوق بشری مستند شده است و آن را به عنوان ثبت شده ترین نسل کشی در تاریخ معاصر معرفی می‌کند.

در پایان لازم است بار دیگر تاکید کنم که راه حل دایمی مشکل فلسطین تنها از طریق برگزاری همه‌پرسی با مشارکت تمامی فلسطینی‌ها امکان‌پذیر است.

سپاسگزارم، آقای رییس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ضیا IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    92 8
    انگلیسی حرف زدنش واعقا خنده دار بئد - مگه مجبوری!!!!!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      3 17
      از حرف زدن ظریف که خنده دار تر نبود -با دندا های مصنوعی اش
    • کریم IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      13 4
      حماس نابود نمی شود ولی غزه ومردمش نابود شدند
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      17 6
      خداییش کاش ظریف رو میبردن.با اون سخنوریش مطمئنا تا حالا کل دنیا رو با ما همراه کرده بود
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    18 4
    وزیر هشدار
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      26 2
      این امیر عبداللهیان سمبل مدیران نظام است.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    27 1
    حرفهای تکراری ،خوب سفیر ایران بارها اینها را اعلام کرده وهمه شورا هم مواضع ایران را خوب میدانند رفتنت به آنجا لازم نبوده است.درگیری درفلسطین ونه غزه یک موضوعی است که به ملتها برمیگردد ملتهای سرتاسر عالم وهرانسانی که به بشریت احترام میگذارد وازجنایت های ضدبشری اسرائیل بستوه آمده و متوجه شدند که دولتها کاری ازپیش نمیبرند باید خودشان دست بکارشوند بجای رفتن به شورا راهی بین ملیتهای مختلف جهان شوید وداستان فلسطین را روشنگری کنید اثراتش قویتر از رفتن به شورا است .
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    10 0
    حماس و اسراییل هر دو باید از اسراییل خارج شوند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    14 2
    خخخخخ پس نابود می شه مسولان هر چی بگن برعکسشو در نظر بگیرین برنده اید مثال بگن دلار میریزه زود برین بخرین یا بنزین گرون نمیشه یعنی استارت گران شدن زده شده اگه باور ندارین تست کنید
  • TR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 2
    حالا یه وقت دیدی پیوست !!
  • یونس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    12 2
    به جای اینکه بسیجی هارو میفرستادید قطر فوتبال تماشا کنند میفرستادن غزه رو نجات بدن
  • بهنام IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 0
    سلام مشکل و مسئله صدم من و خیلی از ماها حماس و فلسطین شاید باشد لطفا به 99 اولویت قبلی این مردم مثل اقتصاد و انتخابات سالم و رقابتی و مدیران لایق و شایسته سالاری و ... بپردازید فکر نان کنید که خربزه له شده و گندیده نه تنها نان نیست که آب هم نیست
  • سید حسین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 1
    فکر و ذکرمون شده فلسطین و غزه چه در داخل کشور چه تو روابط بین المللی کاش یذره هم به فکر مردم و گرانی و وضعیت کلی جامعه باشند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 3
    حرفی از ایجاد کشور فلسطین نزد.!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 13
    اسلام پیروز است , اسراییل نابود است .
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 2
    وقتی یک نماینده ویک شخصیت ایران را درمجامع مختلف منطقه وجهانی نمایندگی میکند .آنقدر باید محکم ومنطقی ودوراندیشانه صحبت کند که هرشنونده ایی توجه کرد احساس کند عقبه آن سخنرانی ویا سخن آنقدر قوی وبسیار نفوذ ناپذیرست که تاثیرگذار باشه اگربرخلاف باشه یعنی درمدیریت و اداره کردن آن جامعه ضعیف وازانسجام کافی برخوردارنیست .
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    حماس چرا 3 هزار تا راکت شلیک کرد به اسرائیل ؟ چرا در این باره چیزی نمیگه
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      دلایل دارد" آزادی فلسطین پسرجان "نه الان منبعد هم مردم فلسطین مبارزه خواهند کرد وآرامش را ازصهیونیستها خواهند گرفت یک مبارزه مشروع وصدرصد با منشورسازمان ملل همخوانی دارد.سرزمینی که مسلمانان ،مسیحیان،یهودیهای اصیل دراین سرزمین زندگی میکردند نه اینکه نتایابو ازرومانی بلندشود ودریک سرزمین اشغال شده دولت تشکیل دهد وقتی نامی ازصهیونیست میشنوی یعنی کسانیکه با تهاجم وکشتار سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند وکاملا شلیک موشک برای رهایی ازبندصهیونیستها مشروعیت دارد پسرجان
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 2
    الان وقتشه
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    17 2
    هممه اين حرف ها رو به زبان سليس انگليسي گفته ها
  • پیمان US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    18 2
    وزیر خارجهٔ ما در شورای امنیت از تلفظ ساده ترین کلمات عاجز ماند. اما باز اصرار دارد بانگلیسی سخن بگوید و‌ خود و‌کشورش را مسخرهٔ آدم و‌عالم‌ کند. این که بعد از اینهمه گاف، هنوز نمی فهمد مصلحت شخص خودش چیست، چگونه قرارست حول مصلحت ایران با دیپلمات های کارکشته، مذاکره کند.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 0
      هر دم از برخى تحفه هاى رئيسى برى ميرسد⁉️با انتخاب شدن ايشان چى فكر ميكرديم و چى داره ميشه ⁉️
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    11 2
    آخی معلومه اصل حرفهای ایشون خیلی به دلتون نشسته نه!!؟؟؟ م
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    به نظرم بهتر بود میان این سخنرانی، به شکل هوشمندانه ای آمریکا و اسرائیل را درباره تبعات تداوم حملات تروریستی در ایران، تهدید می کرد و بعد می شد از چند عملیات مخفیانه و سنگین نیروهای ناشناس علیه اسرائیل برای فشار آوردن به این آدمخوارها استفاده کرد. وقتی سازمان ملل عملا هیچ کاره است باید این کار را کرد. فعلا هم سپاه و دستگاه های امنیتی و هم وزارت خارجه مقابل فجایع رخ داده در ماه های اخیر شل و ضعیف عمل کرده اند که این علاوه بر تبعات جنگی، می تواند دوباره آتش ناآرامی ها را در ایران روشن کند مخصوصا در دوره نزدیک به انتخابات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس