به گزارش مشرق،کانال تلگرامی صدرا بریتانیا درباره پنهان کاری های خانواده سلطنتی انگلیس نوشت:

وبسایت روزنامه بریتانیایی گاردین روز یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲ در گزارشی افشاگرانه نوشت: «کارکنان آرشیو ملی بریتانیا اسنادی را سانسور کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه ملکه الیزابت دوم جزئیات ثروت یکی از بستگان خود را از مردم پنهان کرده است».

در این گزارش آمده است که اخیراً کارکنان آرشیو ملی بریتانیا این اسناد را از دسترس عمومی خارج کردند و پس از حذف بخشهایی از اسناد سلطنتی مجددا آن را در اختیار عموم قرار دادند.

گاردین در گزارش خود ثابت کرده است که بخش‌های سانسور شده حاوی درخواست ملکه الیزابت برای مخفی نگه داشتن جزییات ثروت یکی از بستگان وی بوده است.

خانواده سلطنتی از قانونی که معمولاً خواستار علنی شدن وصیت‌نامه‌های شهروندان بریتانیایی است، استثنا شده‌اند. این معافیت به خانواده سلطنتی این امکان را می‌دهد که مانع آگاهی مردم انگلیس از نوع دارایی‌های‌شان – مانند اموال و جواهرات – و نحوه توزیع آن‌ها بین اقوام، دوستان یا کارکنانشان شوند.

کاخ باکینگهام از اظهار نظر درباره اینکه آیا ملکه الیزابت درخواست کرده است که وصیت نامه‌های دیگری هم از مردم انگلیس پنهان شود یا خیر، خودداری می‌کند.

خانواده سلطنتی انگلیس برای چندین دهه مستمرا از اعلام میزان دقیق ثروت خود به افکار عمومی انگلیس پرهیز می کنند. آنها فاش نمی‌کنند که صاحب چه میزان ثروت هستند. البته سال گذشته، روزنامه گاردین تخمین زد که دارایی‌های شخصی پادشاه فعلی انگلیس چارلز سوم 1.8 میلیارد پوند است.

گفته می شود که وصیت‌نامه‌های سلطنتی مخفی نگه داشته می‌شد تا میزان پولی که خانواده سلطنتی از بودجه عمومی بدست می‌آورده‌اند، از منظر افکار عمومی جامعه انگلیس پنهان بماند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    خیلی بیشتر از این ها است ثروتشان.شاید حتی اندازه ایلان ماسک ثروت داشته باشند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    این همه از کشورهای دنیادزدیدند معلومه که خیلی بیشتراز این هست چارلز بدبخت تو هم مثل ننت الیزابت باید بزاری بری 🦊🇬🇧⚰️⚰️🪦

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس