واکنش مصری‌ها به ادعای تل‌آویو علیه قاهره درباره گذرگاه رفح

کارشناسان و تحلیلگران مصری به ادعای نماینده رژیم صهیونیستی علیه قاهره و متهم کردن آن درباره ورود کمک‌ها از گذرگاه رفح، واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، کارشناسان حقوقی و سیاسیون مصری به گفته های نماینده رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه مبنی بر اینکه مصر مسئول گذرگاه رفح است، واکنش نشان دادند.

«عبدالله الاشعل» دیپلمات پیشین مصری بر این باور است که قاهره برای نقش بر آب کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره گذرگاه رفح و مسئول قلمداد کردن مصر، باید سریعا یادداشتی به دادگاه لاهه ارسال کند و به دروغ نماینده این رژیم درباره بحث کمک ها از رفح به غزه، واکنش نشان دهد.

«عمار علی حسن» تحلیلگر مصری نیز در این باره گفت که این کشور باید در واکنش به این ادعای نماینده رژیم صهیونیستی این سئوال را از مسئولان این رژیم بپرسد که چرا تل آویو شش گذرگاه دیگر با غزه را باز نمی‌کند؟ چرا به وظایف خود به عنوان اشغالگر عمل نمی‌کند؟

وی افزود: اسرائیل به مصر تهمت زده و این کشور باید واکنش نشان دهد.

از سوی دیگر ادعای نماینده رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه سبب شده که بسیاری خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و آن هم به شکل دائمی شوند.

«حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره هم در این باره گفت: اسرائیل به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت خود به عنوان طرفی است که به طور عامدانه مردم غزه را گرسنه نگه داشته است. تل آویو توپ را در زمین مصر انداخته است.

وی افزود: مصر باید هم اکنون واکنشی کوبنده نشان داده و گذرگاه رفح را به طور دائمی به منظور ورود همه کاروان‌های حامل کمک های مانده در پشت آن باز کند وگرنه مصر همسو و شریک در جنایت کشتار جمعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس