کد خبر 1565415
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
حوادث

مرد جوان که با ظاهری عجیب در ایستگاه‌های بی‌آرتی پایتخت روی دو پسر دانش‌آموز در دو نقطه اسید پاشیده بود، وقتی خود را در محاصره پلیس دید قصد داشت با اسیدپاشی روی مأموران فرار کند.

به گزارش مشرق، ظهر سه‌شنبه ۱۹ دی پسر نوجوانی در ایستگاه بی‌آرتی منتظر رسیدن اتوبوس بود که مرد جوانی با سری تراشیده و ریش بلند بافته شده پای در ایستگاه گذاشت.

پسر دانش‌آموز که با دیدن چهره عجیب و آشفته مرد جوان توجهش به او جلب شده بود، ناخواسته به او نگاه می‌کرد که ناگهان مرد ریش بلند به سمتش رفت و بعد از چند کلمه درگیری لفظی، در یک چشم بر هم زدن در بطری که همراه داشت را باز کرد و محتویات آن را روی صورت پسر دانش‌آموز خالی و فرار کرد.

پسرک در حالی که احساس سوزش زیادی داشت فریاد می‌زد سوختم، سوختم، با کمک مردم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. پزشکان با اطلاع از ماجرای اسیدپاشی به درمان وی پرداختند اما بر اثر شدت آسیب به یکی از چشم‌ها، پزشکان اعلام کردند چشم پسرک باید تخلیه شود.

بدین ترتیب گزارش این اسیدپاشی به کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام و تحقیقات آغاز شد.

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، روز چهارشنبه کارآگاهان پلیس با شکایت مشابه دیگری مواجه شدند. این‌بار نیز پسر نوجوانی از سوی مردی با مشخصات قبلی مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود. هردو پسر نوجوان اظهار داشتند که مرد اسیدپاش ظاهری شبیه داعشی‌ها داشته است.

با چهره‌نگاری متهم فراری، کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در قالب چندین تیم ویژه پیاده و سواره از محدوده میدان ونک تا خیابان خاوران به گشت‌زنی پرداخته و سرانجام ساعت ۳ بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ دی و حدود ۲۴ ساعت پس از نخستین گزارش اسیدپاشی، در یکی از ایستگاه‌های بی‌آرتی در جنوب تهران، مردی را با همان مشخصات مشاهده کردند. مرد جوانی که بطری به‌دست داشت و در کمین سوژه‌ای جدید در ایستگاه اتوبوس ایستاده بود.

اسیدپاشی به مأموران

مأموران با دیدن متهم به سمت وی رفته و از او خواستند که خود را تسلیم کند اما متهم با دیدن مأموران به جای تسلیم شدن، ناگهان در بطری اسید را باز کرد و مقداری از آن را روی مأموران ریخت و اقدام به فرار کرد.

از آنجایی که احتمال می‌رفت مرد جوان روی مردم اسید بپاشد، مأموران چندین بار به او دستور ایست دادند و خواستند که خود را تسلیم کند اما مرد جوان بدون توجه به اخطارهای مأموران به فرارش ادامه داد و این‌بار آنها دست به اسلحه شدند و اقدام به شلیک هوایی کردند اما همچنان وی به فرارش ادامه داد تا اینکه مأموران به او شلیک کرده و مصدوم شد.

اسیدپاشی برای انتقام‌جویی

هنگام انتقال متهم به بیمارستان وی در حالی که به سختی قادر به صحبت کردن بود درباره انگیزه اش از این اسیدپاشی ها به ماموران ، گفت: از کودکی همه مسخره‌ام می‌کردند، هم به خاطر قیافه‌ام و هم به خاطر رفتارم. حتی خانواده‌ام هم به من اهمیت نمی‌دادند. عقده‌های کودکی با من بزرگ شد و از همه متنفر بودم. به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفتم.

در خیابان وقتی می‌دیدم کسی به من زل می‌زند و مرا نگاه می‌کند، از او بدم می‌آمد به همین دلیل مقدار زیادی اسید خریدم و به خانه بردم. هر روز مقداری اسید در بطری می‌ریختم و وقتی بیرون می‌رفتم با خودم می‌بردم تا اگر کسی نگاهم کرد، رویش اسید بریزم.

در حالی که تحقیقات از وی تکمیل نشده بود در بیمارستان بر اثر شدت خونریزی جان باخت. در ادامه کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی هویت این مرد ۲۷ ساله شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد وی سابقه بستری شدن در بیمارستان روانی و دستگیری از سوی پلیس را نیز داشته است.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این رابطه گفت: با شناسایی محل زندگی متهم در جنوب تهران کارآگاهان اداره شانزدهم وارد خانه مستأجری او شده و با مقدار زیادی اسید مواجه شدند که نشان می‌داد متهم قصد داشته برای مدت زیادی به اسیدپاشی‌های سریالی‌اش ادامه دهد. تحقیقات برای شناسایی سایر قربانیان احتمالی این اسیدپاشی از سوی کارآگاهان پلیس ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    11 0
    در بیمارستانهای روانی تهران برای چه کسی آزمایشگاه به وجود آمده
    • م IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      6 4
      حتما افغانی بوده
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      14 0
      لطفاً اسید رو مثل قرص برنج با محدودیت بفروشید ، هر احمقی از جایی مشکل داره بره با اسید پاشی رو مردم انتقام بگیره ؟؟؟ عجب مملکت مسخره ای داریم، با قوانین مزخرف
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    16 47
    اون بیناموسایی که میگن تحریم اثر ندارد تحویل بگیرن داروی روانی ها گیر نمیاد یا خیلی گرونه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      7 5
      نه بابا.بیماری روانی در این سطح لاعلاجه. من برادر خودم روانی حاده. درمان ناپذیره
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      14 0
      اول قوه قضائیه( رهائیه ) باید جواب بده که چرا همچین فردی رو با وجود سابقه بدون تمهیدات لازم آزاد کرده ،
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      7 9
      مغز سیاست زده پوسیده همه چیز رو به تحریم ربط میده، این طرف عقده ای بوده از این آدما توی خود غرب از همه جا بیشتره. تحریم دارو!!!! بیمار روانی!!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      3 1
      کدام داروی روان در کشور کم داریم ؟ چون داروها به وفور در داروخانه های تخصصی وجود دارد و بیمارستانهای روانپزشکی در کل کشور داروها را موجود دارند و کمبودی ندارند .
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      2 0
      8:54 به جای علت، معلول رو گرفتی و ول کن هم نیستی ها. وقتی ظاهرش اینقدر نامتعارف و تابلو بوده که همه مسخره اش میکردن مقصر اون فروشنده احمق است که به این روانی اسید فروخته؟ نکنه می خوای کار اون فروشنده رو به تحریم ربط بدی؟ التماس تفکر
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    23 0
    بهترین کار پلیس، زدند زودتر به درک واصل شد
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      9 1
      تکلیف اون پسر که چشم از دست داده چی؟
    • موریس IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      1 0
      در جواب 11:46 : قصاص نمیتونست بکنه ، چون در قصاص کردن یه ذره بیشتر از شدت و محل اسیب باشه خود طرف محکوم میشه،برای همین قصاص اسید رو کسی انجام نمیده. دیه هم نمیتونست بگیره،یارو یه روانی و مستاجر تو جنوب شهر بوده،پس پولی نداشته بده،پس همون بهتر مرد به بقیه بچه ها اسیب نزد.
  • هوشنگ IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    7 12
    چطوری ایرانی ؟
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      1 0
      این سوالی است که احتمالا روز حساب الهی از همه ابناء بشر و ایضا همه جانداران و بندگان خداوند متعال می پرسند! البته احتمال اینکه اینطوری بپرسند بیشتر است . چطوری انسان ؟ چه کار کردی با عمر خودت ؟ خدای تو کیست؟ پیامبرت کیست ؟ امامت کیست؟ از چه راهی زندگی کردی؟ از چه فردی حمایت کردی؟ با چه تفکری همراهی کردی؟ برای چی اینکار را کردی؟ با چه نیتی اینکار را کردی؟ به چه کسی کمک کردی ؟ خوب احتمالا شما در آن روز جوابی داری برای گفتن !!! واقعا داری؟ الله اعلم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    12 5
    خداروشکر به درک واصل شد
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    13 1
    اقدام به موقع پلیس در این مواقع قابل تحسین است . باید پلیس حمایت شود .
  • Ti IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 1
    🤔🤔
  • ایمان IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    8 10
    حافظان امنیت خدا یاورتانَََ.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    3 0
    تو عقده ی به مردم چه؟؟؟ روی صورت خودت می ریختی...اشد مجازات .... دولت باید اسید رو صورت خودش در ملاعام بپاشه تا درس عبرت شه برای دیگران... شده قانون جنگل...
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 0
    کاش به درک واصل نمی شد،اسید روی صورت خودش پاشیده میشد... قانون سختگیرانه برای فروش اسید دولت باید اعمال کند.‌.. در ملاعام اگر قصاص شود چنین اتفاقاتی شاهد نخواهیم بود.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    قوه قضاییه ونیروی انتظامی باید با شدت با مجرمان برخورد ومجازات کندوبرخورد با مجرم وجانی حتماحتما رسانه ای شود تا بازدارندگی ایجاد شودتلویزیون دراین گونه موارد واقعا کم کاری می کند رسالتش را فراموش کرده است
  • US ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    5 0
    من همیشه فهمیده بودم تو اتوبوس و مترو نباید به کسی نگاه کنم. خیلی آدمای غیرعادی سوار میشن. همیشه سرم رو میندازم پایین
  • FR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 1
    مشکوکه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 2
    خوش به حال اسیدپاش های اصفهان
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    یه فیلمی ساخته شده بود که دختره اسیدپاش رو میبخشه خداوکیلی دوباره تحت تاثیر این فیلما قرار نگیرین بذارید قصاص بشن خبرشم منتشر کنید تا حساب دست بقیه بیاد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    کاش یکی تو سرش پیاده میکردن ارازل اوباش در کشور زیاده یک جرو بحث ساده پیش میاد همه قداره میکشن قمه میکشن چرا باید اینجوری بشه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    شهرداری،بهزیستی وسایر دستگاه‌ها مثل پلیس به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند،بی قانونی ودهن کجی به قوانین شایع شده ،حکومت یعنی اعمال قدرت قانون،نه اینکه همه چیز را گل وبلبل بدانیم
  • مریم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 1
    رسانه ها جرائم اتباع افغان را سانسور میکنن اگر هم منتشر کنن از تابعیتش چیزی نمیگن
  • سید IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    با سلام آیا نیاز به انتشار همچین خبری هست؟ یک تیم پلیس رفتن دنبال شکار اسید پاش سریالی بعد با گلوله مصدومش کردن بعد از شدت جراحت مرده (قبل از مرگ هم انگیزه اش را توضیح داده)
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      1 2
      بعله بعله بسیار اهمیت دارد این خبر. تا مردم بدانند که به شدت با اسیدپاشی ها مبارزه میشود، و اسیدپاش ها هم بدانند که هر اسیدپاشی، مثل اسیدپاش های اصفهان مصونیت ندارند
  • ج د ا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    تمام این اراذل و وحشی ها و زورگیران چاقو و قمه بدست بایستی بدون درنگ در صحنه هدف تیر پلیس قرار بگیرند و کشته شوند ... دستگیری و محاکمه و زندان برای چنین وحشی هایی کافی نیست
  • hop IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    یه انگل کمتر زندگی بهتر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس