بازار داغ اکسیر جوانی ایران در اروپا و کشورهای عربی | الماس سیاه ایران کیلویی ۳۰۰ میلیون تومان !

قاچاق قارچ ترافل ایران به اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عراق ذخایر ارزشمند ژنتیک گیاهی کشور را تهدید می‌کند. قاچاقچیان منابع طبیعی، قارچ ترافل این الماس سیاه ایران را به قیمت گزاف در بازارهای حاشیه خلیج‌فارس و اروپا می‌فروشند تاجایی که برخی از انواع این قارچ، به هر کیلو ۶هزار یورو هم می رسد.

به گزارش مشرق، هرازگاهی خبر کشف محموله‌های قاچاق قارچ ترافل ایرانی از جنگل‌های بلوط و هیرکانی ایران در رسانه‌های کشور منتشر می‌شود. اما ۲سال پیش بود که بزرگ‌ترین محموله قاچاق قارچ ترافل به وزن ۱۶تن در مرز بازرگان کشف و ضبط شد.

کارشناسان ارزش این محموله که قرار بود در پوشش میوه به اسلونی صادر شود را بیش از ۹۰میلیون یورو (۴۵۰۰میلیارد تومان) تخمین زدند.

یک‌ماه پیش از آن نیز محموله قاچاق دیگری به وزن ۴تن در گمرک پلدشت استان آذربایجان‌غربی کشف و به مقامات قضایی تحویل شد.

با اینکه خرید و فروش و برداشت قارچ منحصر به فرد و دارای ارزش‌ غذایی بی‌نظیر ترافل که گونه گیاهی وحشی ایران است، از چند سال قبل ممنوع شد و جرایم سنگینی برای متخلفان پیش‌بینی شد، اما قاچاق ترافل و فروش این محصول در بازارهای داخلی و خارجی و سایت‌های خرید و فروش ایرانی به قدری زیاد است که هنوز برای قاچاقچیان سودآور است. سودی که آثار و تبعات زیانبار برای محیط‌زیست و ذخایر گیاهی کشور دارد.

انواع قارچ ترافل ایران

ترافل نوعی قارچ خوراکی است که در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود؛ ولی کمیاب‌ترین نوع آن دارای پوسته سیاه رنگ است. ۲نوع سیاه و سفید این قارچ گران‌قیمت‌ترین قارچ‌های زیرزمینی هستند.

بازار داغ اکسیر جوانی ایران در اروپا و کشورهای عربی | الماس سیاه ایران کیلویی ۳۰۰ میلیون تومان !

اکسیر جوانی ایران

الماس سیاه در نقاط بیابانی، سردسیر، گرمسیر و حتی جنگل‌های گلستان و گیلان یافت می‌شود. این قارچ بسیار کمیاب و نادر است و کاشت و بهره‌وری از آن فرایند بسیار سخت و پر دردسری دارد.

با این حال باید بدانید این ذخیره طبیعی ایران بسیار ارزشمند و گرانبهاست. به قارچ ترافل که مصارف بی‌شمار دارویی هم دارد اکسیر جوانی هم گفته می‌شود.

قیمت قارچ ترافل در اروپا، کشورهای عربی و داخل ایران

بازار داغ اکسیر جوانی ایران در اروپا و کشورهای عربی | الماس سیاه ایران کیلویی ۳۰۰ میلیون تومان !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    11 1
    ایران کشور خوبی است خداییش
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      2 0
      وقتی افراد سود جو با قاچاق مواد درجه یک و یا گیاهان کمیاب با منابع ملی و مردم کشور خودشان اینکار را میکنند پس مطمئن باشند از پولی که به دست میآورند خیری نخواهند دید چون مردم از این کار راضی نیستند. البته این از بی عرضه گی مسئولین جهاد کشاورزی و دانشگاه های کشاورزی هم هست که به جای انجام تحقیقات علمی و تهیه و تائید طرح آزمایشگاهی و مجوز تولید گلخانه ای صنعتی یا نیمه صنعتی و نظارت دقیق بر آن در مناطق روستائی یا حاشیه شهرها در کشور میتوانند این قارچ را به یک محصول ارز آور و قابل استفاده در سلامت عمومی و رونق اقتصاد روستا محور مردم ایران زمین تبدیل کنند اما به دلیل کم اطلاعی یا رانت بازی یا ترک فعل یا غوطه وری در خواب غفلت باعث بروز چنین مشکلاتی برای محیط زیست و گیاهان منحصر به فرد در کشور میشوند.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    12 4
    چیزی که حق مردم ایرانه و توی خاک ایران وجود داره هم دست مردم ایران نمیرسه !!!! خدا لعنتتون کنه
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      آخه فرغون پول داری همین رو تو ایران بخری؟ در ضمن همین مردم ایران وقتی بوی پول به مشامشون میرسه به جایی که خودشون امثال این قارچ رو مصرف کنن می افتن به جون طبیعت و می فروشن به قاچاقچی
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      آنقدر گرانه هست مردم قدرت خرید ندارند قاچاق میشه مثل خاویار
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    من حدودا پنجاه سالمه تا حالا خاویار و ترافل و آواکادو و خیلی چیزهای دیگه رو از نزدیک ندیدم
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      خیلیا مث شمان
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    ما که ندیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس