کد خبر 1564033
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
حادثه تروریستی کرمان و هزارتوی اطلاع‌رسانی

امروز ۱۹ دی‌‍ماه شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۳ تن رسید؛ اما این آمار از ابتدای حادثه تاکنون دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

به گزارش مشرق، ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی کرمان محمد سعیدی از افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۳ نفر خبر داد.

در جنایت کرمان شاهد اطلاع‌رسانی‌های مختلف درباره شمار شهدا بودیم؛ در نخستین گام اورژانس کشور شمار شهدای حادثه را تا ۵۳ شهید بالا برد که کمی بعد رئیس اورژانس کشور شمار شهدای این حادثه را ۲۵ تن اعلام کرد.

شمار شهدا اما به تدریج به ۱۰۳ تن رسید، آماری که سپس توسط وزیر بهداشت به ۹۵ نفر کاهش یافت؛ این البته پایان کار نبود و وزیر کشور یک روز پس از حادثه، شمار شهدای این حادثه را ۸۴ نفر اعلام کرد.

ارائه آمار مختلفی از شمار شهدا توسط مسؤولان


مردم برای دریافت اخبار بحران باید به چه کسی مراجعه کنند، برخی مواقع مسؤولان در مورد یک حادثه «اظهارات همدیگر را نقض می‌کنند»؛ این گفته‌های استاد علوم ارتباطات علی اکبر نصرالهی درباره یکی از مهمترین بال‌های مدیریت بحران یعنی اطلاع‌رسانی است.

این اتفاق در ماجرای برخورد قطار مسافری مشهد به یزد در سال ۱۴۰۱ با بیل مکانیکی نیز مشهود بود؛ جایی که در ابتدا مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی شمار جانباختگان این حادثه را ۱۷ تن، سپس رئیس کل دادگستری این استان نیز شمار پیکرها را ۲۲ نفر و در نهایت مدیرکل پزشکی قانونی یزد شمار جانباختگان این حادثه را ۱۴ تن اعلام کرد.

بر اساس آمار اعلام شده توسط پزشکی قانونی کرمان ۵۵ شهید از ۹۳ شهید حادثه تروریستی کرمان را بانوان و ۳۸ شهید را آقایان تشکیل می‌دهند، در این میان ۳۲ شهید از این شهدا زیر ۲۰ سال سن داشتند؛ همچنین کودکان ۱ ساله، ۴ ساله و ۶ ساله نیز در آمار شهدای این حادثه به چشم می‌خورند.

حادثه تروریستی کرمان و هزارتوی اطلاع‌رسانی

شهدای حادثه تروریستی کرمان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس