تحریم شورای جنگ رژیم اسرائیل توسط اعضا/گانتس و گالانت به کنفرانس خبری نتانیاهو نیامدند

سه عضو از پنج عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نشست‌ این شورا شرکت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی درباره تشدید اختلافات بین اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: «بنی گانتس(رهبر حزب اتحاد)، گادی آیزنکوت(رئیس سابق ستاد مشترک ارتش) و رون درمر (وزیر امور راهبردی) اعلام کردند که در جلسه شورای جنگ (علیه غزه) شرکت نخواهند کرد.

شورای جنگ رژیم صهیونیستی سه عضو اصلی و ۲ عضو ناظر دارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و گانتس اعضای اصلی و آیزنکوت و درمر اعضای ناظر این شورا هستند.

برخلاف رویه معمول، شب گذشته نیز گانتس و گالانت از حضور در نشست خبری نتانیاهو خودداری کردند.

تشکیل کمیته تحقیق ارتش برای ارزیابی دلایل شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین موجب تشدید تنش ها در شورای جنگ این رژیم شده است.

نتانیاهو و اعضای راست‌گرای کابینه وی به انتصاب «شائول موفاز» به ریاست کمیته تحقیق ارتش اعتراض دارند. موفاز از منتقدان جدی کابینه نتانیاهو است.

رسانه های رژیم صهیونیستی از وجود اختلافات جدی بین نتانیاهو و گالانت و در عین حال بین نتانیاهو و گانتس درباره نحوه مدیریت جنگ علیه غزه خبر داده اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اخیرا درباره اختلافات بین اعضای تندرو و میانه رو کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: اکنون دو کابینه جدا و مستقل در اسرائیل وجود دارد؛ کابینه «بزللل اسموتریچ» - «ایتامار بن گویر» (وزرای دارایی و امنیت داخلی) و کابینه «بنی گانتس- گادی آیزنکوت» (وزیر پیشین جنگ و رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش).

در این گزارش آمده است که هر یک از این کابینه‌ها برنامه‌ها، اولویت‌ها و اهداف ویژه خود را دارند و نتانیاهو بین این دو مانور می دهد و تلاش می کند هر دو طرف را راضی نگه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس