کد خبر 1561817
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
1

در بین این پاسخ‌های کاربران به توهین علی کریمی به شهدای حادثه تروریستی کرمان، واکنش جامعه هنری، سیاسی و ورزشی نسبت به توهین علی کریمی، بازتاب بیشتری داشت.

سرویس سیاست مشرق- روز چهارشنبه جمعی از زائران حاج قاسم سلیمانی که برای عرض ارادت به این شهید والامقام، در مزار شهدای کرمان حاضر شده بودند طی یک عملیات تروریستی جان خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند.

در بین شهدای این حادثه تروریستی، کودکان چندماهه و تعداد زیادی زیر پانزده سال وجود داشت. یک خانواده به نام سلطانی‌نژاد ۸ نفر از اعضای خانواده خود را در این حادثه از دست داد. این اخبار به مرور در فضای مجازی منتشر می‌شد و کاربران فضای مجازی با اندوه فراوان، وضعیت سلامت و تلفات این حادثه را پیگیر میشدند.

اما ساعاتی بعد علی کریمی با انتشار یک توئیت، به شهدای این جنایت اهانت کرد، اقدامی که مشابه به آن، به طور هماهنگ از سوی اکانت‌های سایبری منافقین و حامی رژیم صهیونستی تکرار شد، پس از این توئیت،فعالان شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌های جالب و دندان‌شکنی به فوتبالیست یاغی دادند.

سرنوشت محتوم کاپیتان تیم داعش در کرمان

در این بین واکنش جامعه هنری، سیاسی و ورزشی نسبت به توهین علی کریمی، بازتاب بیشتری داشت. نیوشا ضیغمی(بازیگر)،علی سامره (بازیکن فوتبال)، محیا دهقانی(بازیگر)، علیرام نورایی (بازیگر)، آزاده‌آل‌ایوب (خاله نرگس)، رامین راستاد(بازیگر)، سیدمحمد حسینی (بازیکن تیم فوتبال تراکتور)، محمدحسین پویانفر(مداح)، محمد قوچانی (فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب) عباس عبدی(تحلیلگر اصلاح‌طلب)، رضا امیرخانی (نویسنده و منتقد ادبی) از جمله این چهره‌ها بودند

سرنوشت محتوم کاپیتان تیم داعش در کرمان

سرنوشت محتوم کاپیتان تیم داعش در کرمان

سقوط اخلاقی، عاقبت به شری و وطن فروشی، کلیدواژه مشترک واکنش‌های کاربران و چهره‌های سیاسی و فرهنگی بود. این کاربران در واکنش‌های خود به دنبال علت این که یک ایرانی چطور از جانباختن هموطن خود خوشحال می‌شود، بودند که می‌توان پاسخ آن را در مفاهیم زیر یافت.

بسیاری از کاربران در استدلال‌های خود معتقدند که باید جان مردم ایران به قدری برای علی کریمی بی‌ارزش باشد که به این درجه از سقوط اخلاق و انسانیت برسد. برخی معتقدند که وابستگی به سرویس‌های جاسوسی و لقمه ناشی از خوش‌خدمتی به سرشبکه‌های ضدانقلاب چنین نتایجی را در اخلاق و رفتار اجتماعی انسان در بر دارد.

نقش کامنت‌ها و لایک‌ها

اما یکی از مهمترین دلایل این رفتارها، هدایت هدفمند افکار سلبریتی‌ها توسط اکانت‌های سایبری‌ است. این اکانت‌ها از محتواهای ضدایرانی و توهین‌آمیز چهره‌های تاثیرگذار ضدانقلاب استقبال کرده و از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کنند. به همین خاطر است که می‌بینید طی دو روز اعتراض چهره‌های برجسته و کاربران فضای مجازی، علی کریمی را وادار کرد که با تاخیر دو روزه برای حادثه کرمان پیام تسلیت منتشر کند.

چراغ سبز این اکانت‌ها و البته عده‌ای مغرض و فریب‌خورده به امثال علی کریمی برای ادامه روند توهین به نیروهای انقلابی و نظام جمهوری اسلامی، آنها را تحریک میکنند تا از هر فرصتی برای ادامه این مسیر استفاده کنند. اینگونه می‌شود که یک سلبریتی مانند علی کریمی از پای دیگ نذری اما حسین(ع) برمیخیزد و خارج از کشور، رسوم آئینی و ارزش های اخلاقی را تمسخر می‌کند.

سرنوشت محتوم کاپیتان تیم داعش در کرمان

علی کریمی پیشتر هم از این قبیل رفتارها و توهین‌ها در شبکه های اجتماعی مرتکب شده است، نکته مهم آنکه افرادی بد سابقه چون مهناز افشار، اشکان خطیبی و عناصر ضدانقلاب که اغلب وابسته به رضا پهلوی و سلطنت‌طلبان هستند، از اهتاکی کاپیتان تیم فوتبال داعش حمایت کردند.

یکی از این افراد، سعید قاسمی‌نژاد، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها است. او درحالی که در مصاحبه‌های تحلیلی با شبکه‌های معاند، اعتراف کرده که حادثه تروریستی کرمان به دست گروهک داعش رخ داده، با این حال از علی کریمی حمایت کرده است.

سرنوشت محتوم کاپیتان تیم داعش در کرمان

علی کریمی قبل از حوادث سال ۱۴۰۱ با کلاهبرداری از خواهرش از ایران متواری شده و به امارات رفت. او بعدها طبق اظهارات خودش، از ترس اتفاقات احتمالی چندماهی زندگی پنهانی داشته و پس از آن به کانادا سفر کرده و بعدها رفت و آمدی به آلمان نیز داشته است، علی کریمی از تردد علنی در اماکن عمومی نیز خودداری کرده و زیر چتر حمایتی صهیونیست‌ها قرار دارد، یک کاربر فضای مجازی با تشبیه علی کریمی به عنوان کاپیتان تیم فوتبال داعش نوشته است: آقای کریمی لیاقت تو همین بازی در تیم داعشی‌ها است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    9 28
    شرم بهتون بااین توهین هاتون
    • علیرضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      26 7
      آدم در یک چشم بهم زدن سقوط میکنه اگر بحال خودش رها بشه. علی کریمی هم از اون دسته آدمهاییه که بحال خودشون رها شدن. کاش همه هدایت بشن
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      23 6
      علی کلیمی !!!!!!!!!!!!
    • RO ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 0
      کسی که از شهادت زن و کودک و زوار سالگرد شهید حاج قاسم خوشحال بشه و به سخره بگیره باید در حلال زادگیشان شک کرد.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      لعنت خدا بر علی کریمی که به خواهرخودش هم رحم نکرد
  • FR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 26
    خوبه این مترسک ها هستن تا به اینا پرداخته بشه و از ضعف نیروهای عریض و طویل امنیتی حرفی به وسط نیاد
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      7 1
      آره جیگر مخصوصا که حمقایی مثل تو هم بخواهند از امنیت و شعور حرف بزنند
    • DE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      17 4
      مترسک هم که باشه، بازهم یک تکه کثافته. رفاق آدم کشهای داعش هنوز دارن توی ایران بی حجاب میان بیرون. بجای انتقاد از«ضعف نیروهای عریض و طویل امنیتی»، شما خودت برو به کمکشون و جهاد بصیرت رو یاری کن.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    19 7
    علی کریمی یه احمق به تمام معنا با ضریب هوشی نزدیک به صفر هست که به راحتی میشه با دوتا کامنت گولش زد و انداختش جلو. بدون اینگه بفهمه یا حتی به ذهنش خطور کنه که کامنت چندتا ترول توئیتری که به صورت هدفمند صفحه ش رو لایک کردند نماینده افکار کل مردم ایران نیست
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    21 8
    علی کریمی سر خواهرش کلاه گذاشت حتی به خواهرش رحم نکرد حالا باریخته شدن خون بیگناهان کاسبی می‌کند اویک پست فطرت و بی شرف و بی وجدان است
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    16 4
    علی کریمی سر خواهرش کلاه گذاشت حتی به خواهرش رحم نکرد حالا باریخته شدن خون بیگناهان کاسبی می‌کند اویک پست فطرت و بی شرف و بی وجدان است
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    13 3
    الحق که عکس علی کریمی داعشی برازنده این نخود مغز بدبخت بیچاره است خدارو شکر که کریمی اون فرخ نژاد اشغال گورشون رو گم کردند ودر تنهایی وبدبختی خواهند مرد
  • پیروزه IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 3
    علی کریمی ملعون آیا تو را باید انسان نامید خاک بر سرت و آن شعور ناقصی که داری که از کشته شدن انسانها احساس شادی و شعف می کنی بدان این خصلت خصلت شیطانی است که تو را به دره جهنم می برد والسلام.
  • SE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    15 3
    اف 80 میلیون ایرانی توی حلق تو و پسرت
  • s.r.h IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    9 4
    وقتی افرادی پست، بی شرف، بی دین و بی وطن، همه چیز خود را از دست داده و حقیقتاً مرده اند؛ دنبال این هستند که دیده شوند و از قلم نیافتند. اینها حتی ارزش فحش و نفرین و لعنت ندارند؛ و بهترین تنبیه، حذف اسم آنها از یاد و ذهن مردم است. لذا خواهش می کنم هر گاه اینگونه افراد، پارسی کردند تا استخوانی دریافت کنند؛ یاد و نام نحس و پلیدشان را تکرار و پژواک نکنید؛ و بگذارید بمیرند. درود به ملت با شرف ایران و مردان بزرگی که پرچمدار آزادگی و انسانیتند؛ مانند حاج قاسم عزیز!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    10 5
    عجب عکس خوبی در اومده از اُس طوله
  • SS IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 5
    خدایی عجب عکسی ازش ساختین واقعا ریخت داعشی برازنده هیکل نحسش هست.لقبش هم بزارید (ابوجهل الکریمی اللاشخور)
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 22
    درود بر علی آقا کریمی
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      15 2
      لعنت بر تو هرزه‌ی رذل و علی کریمی بیشرف
    • DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      4 5
      ۱۲.۲۴ زحمت نکش ، همه میدانیم که جماعت زن زندگی آزادی بی غیرت و بیناموس هستند .
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 6
    از کجا به کجا رسید این مفلوک.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    10 6
    کسی که نان سگان می‌خورد چه می‌فهمد؟ غذا و شربت نذری نشانه‌ی شرف است لعنت بر پدر و مادر بی شرف اجنبی پرستان
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 3
    از کار این مملکت ادم شاخ درمیاره
    • DE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      9 6
      تعجب نداره. رفاقی آدم کشهای داعش هنوز دارن توی ایران بی حجاب میان بیرون.
    • دامغانی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 7
      شاخ داشتنت را تقصیر مملکت نکن
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 4
    با دیدن عکس علی کریمی کنار دیگ ننذری ترس تمام وجودم را گرفت. حقیقت دارد شمر از جانبازی سفین به قاتلی امام حسین ع رسید. برادران و خواهران به خدا پناه ببریم و از او بخواهیم لحظه ای ما را به حال خود نگذارد
  • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    خود من سال پیش رفتم توی موکب ها غذای معمولی دادند،در کل سفر مذهبی خوبی هست هزینه‌ای هم ندارد.خوب است.
  • DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 4
    فقط علی کریمی نیست . تمام مخالفان نظام به تدریج تبدیل به دشمن ایران و دشمن مردم ایران شده اند و همانطور که فرقه رجوی همدست صدام شد ، اپوزیسیون امروزه همدست اسرائیل و داعش شده .
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 4
      بی روال نگفتی اصلاح طلبان هم مخالفان درونی جنهوری اسلامی وذخایر صهیونی هستن
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      اصلاح طلبان که بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران اند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 4
    عامو داعشم این جونوره گردن نمیگیره
  • یزدان IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 6
    همین الان یک نظر سنجی صادقانه و شرافتمندانه که مثل اون قبلیا حقه بازی توش نباشه برگزار بشه تو ایران هم میزان محبوبیت علی کریمی مشخص میشه وهم میزان محبوبیت شماها . ایا جراتش رو دارید چنین کاری رو بکنید کسی رو که خدا عزیز کرده با اخبار مشرق و مغرب و کیهان خار نمیشه همینکه چپ و راست ازش خبر میزنید نشانه مردمی بودنش هست مثل یحیی بسوزید و بمیرید
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      نه بابا ؟! 😂😂😂😂😂
    • بیدار IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      در طرفة العینی با تبلیغات و روشهای علمی کثیف می‌توان ذهنها راتصرف کرد اعمال و رفتار این شیطان پرست شیطان صفت که عین صاحب این متن از کشته شدن انسان زن و کودک هم وطن پیش کش رقص و پایکوبی راه انداختند هزاران بار از گرگ درنده ترند عین صاحب قلاده‌ شان اسرائیل جنایت کار
  • همتی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 2
    کسی به خواهر خودش رهم نکنه انتظاری ازش نباید داشت. یک مرد در خوانواده را فدای خانواده میکند بخصوص خواهر مادر همسر دختر که پای احدی از نوامیسش به اتهام چک یا هرچیزی باز نشود این بی غیرت هیچی ندار به علم و اگاهی خواهر تنی خود را با مبالغ هنگفت مورد کلاهبرداری قرار داد حیف نام علی بر روی این بی غیرت.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 5
    خدا لعنتت کنه علی کریمی چرا آدم اینقدر پست میشه.درمیان قوم لوط عاقبتت چه خواهد شد فقط خدا می داند
  • سروش IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 1
    ترا خدا این احمق را هی بزرگ نکنید این اصلا ارزش ندارد در موردش حرف بزنیم واقعا عقل از کله اش پریده پول حرام اثارش این است
  • GB ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 1
    این یارو که میگه برام ۸۰ میلیون مهم نیست عجب آدم بی خودی هست , چه جوری روش میشه این حرف را بزنه؟؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      اینجور حیواناتی پیدا میشه، این تنها نیست. هستن اینجور موجوداتی....اما خداوند خودشون نیست و نابود و ذلیل میکنه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    چرا من حس میکنم علی کریم شیرین عقله اخه پستاش عین بچه 10 ساله هست
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      دیگه بچه ۱۰ ساله اینقدر پخمه نیست
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    از کسی که اصالت خانوادگی اش برگرده به منافقین بهتر ازین برنمیاد
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    هر انسان ازادهای به هر دین واعتقادی مردانگی را نباید فراموش کند اینها هم وطن ما بودند ونباید فراموش کنیم که زنده ایم برای سرزمینمان هر جقدر هم با تعدادی از مسئولین مخالف هم باشیم خق نداریم به مردم مان توهین کنیم اقای کریمی فرق تو با دشمن چیست
  • ناهید IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    این موجود چه درنده خو هست. حیوون شرف داره به ایشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس