کد خبر 1558046
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کنایه آنچلوتی به یوفا با سوپر لیگ اروپا

سرمربی رئال امروز(جمعه) گفت که سوپر لیگ اروپا باعث می شود تا احتکار فوتبال به پایان برسد.

به گزارش مشرق، «احتکار فوتبال به خط پایان رسید» این کنایه سنگین سرمربی رئال کارلو آنچلوتی به یوفا در نشست خبری بعد از بازی شب گذشته آلاوز است که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

رئال مادرید یکی از بنیان گذاران اصلی سوپر لیگ اروپا به شمار می آید و طبق گزارش رسانه های اسپانیا، سود یک میلیارد یورویی در راه اندازی این لیگ به جیب خواهد زد.

کارلتو در واکنش به تاسیس این لیگ جدید می‌گوید که هر چند هنوز تمام باشگاه ها برای ورود به این تورنمت قانع نشدند ولی این لیگ باعث «پایان احتکار فوتبال» از دست یوفا و فیفا می شود.

کنایه آنچلوتی به یوفا با سوپر لیگ اروپا

سرمربی رئال با این کنایه، حرف های رئیس باشگاه مادریدی فلورنتینو پرز را تایید می‌کند که یوفا و فیفا را متهم می کند بیشترین درآمدزایی از مسابقات باشگاهی در اروپا به جیب آنها می رفت و سود اندکی به تیم های شرکت کننده در این تورنمت ها می‌رسید.

داستان سوپرلیگ به بهار ۱۴۰۰ بازمی‌گردد که در ۴۸ ساعت کل فوتبال را به هم ریخت. ۱۲ تیم در ابتدا برای تشکیل رقابتی به نام «سوپرلیگ» تلاش کردند که با ورود فیفا، یوفا و فشار رسانه‌ها، ۹ تیم از این رقابت انصراف دادند و تنها رئال، بارسا و یوونتوس برای برگزاری این رقابت هم‌پیمان ماندند.

اما روز گذشته (پنجشنبه) دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی را که به تورنمنت دیگری می‌پیوندد را ندارند.

کنایه آنچلوتی به یوفا با سوپر لیگ اروپا

کارلتو معتقد است که راه اندازی سوپر لیگ اروپا باعث می شود تا وضعیت اقتصادی تیم های باشگاهی متحول شود و دیگر«با مشکلات مالی دست و پنجه نرم نخواهند کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس