کد خبر 1556181
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
خسارات مقاومت به پایگاه آمریکایی در عراق+تصاویر

یک رسانه انگلیسی‌زبان تصاویری اختصاصی از میزان خسارت‌های واردشده به یک پایگاه آمریکا در عراق در نتیجه حملات گروه‌های مقاومت اسلامی منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی‌زبان تصاویری اختصاصی از میزان خسارت‌های واردشده به یک پایگاه آمریکا در عراق در نتیجه حملات گروه‌های مقاومت اسلامی منتشر کرده است.

پایگاه انگلیسی‌زبان «کریدل» که به صورت اختصاصی اخبار و تحلیل‌های مربوط به منطقه غرب آسیا را پوشش می‌دهد نوشته این تصاویر ماهواره‌ای را به واسطه یک منبع بلندپایه در محور مقاومت به دست آورده است.

خسارات مقاومت به پایگاه آمریکایی در عراق +عکس

کریدل نوشته این تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی اربیل در شمال عراق دچار خسارت‌های قابل‌توجهی شده است.

منابع مذکور گفته‌اند که ۵۰ درصد از پایگاه هوایی حریر بین تاریخ ۲۴ اکتبر تا ۲ دسامبر هدف حملات گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده این حملات را در پاسخ به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل برای جنایت علیه مردم غزه انجام داده است.

مقاومت اسلامی عراق ائتلافی متشکل از گروه‌های مسلح هستند که هدفشان اخراج آمریکا و سایر نیروهای بیگانه از خاک عراق است.

خسارات مقاومت به پایگاه آمریکایی در عراق +عکس

تصاویر ماهواره‌ای که به دست کریدل رسیده‌اند تخریب کامل دو ساختمان در این پایگاه به مساحت مجموعاً ۱۳۷۰۰ فوت مربع یا ۱۳۰۰ متر مربع را نشان می‌دهند.

طبق بیانیه‌های رسمی مقاومت اسلامی عراق پایگاه هوایی حریر از تاریخ ۷ اکتبر که حملات اسرائیل در غزه آغاز شده ۱۲ بار هدف حملا پهپادی قرار گرفته است.

در حملات اسرائیل در نوار غزه اسرائیل با برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و نظامی آمریکا بیش از ۱۸۰۰۰ نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند جانشان را از دست داده‌اند.

روز ۱۷ نوامبر پهپادها به پایگاه حریر حمله کردند اما مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که این حمله باعث ایجاد هیچ خسارت یا تلفاتی نشده است.

گروه‌های مقاومت در عراق سایر پایگاه‌های آمریکا از جمله پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق و سفارت آمریکا در بغداد را هم بارها هدف قرار داده‌اند.

مضاف بر این پایگاه‌های آمریکا در سوریه از جمله پایگاه نفتی کونیکو، پایگاه الشدادی و میدان گازی کونیکو نیز از بعد از ۷ اکتبر بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر پنجشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت که نیروهای آمریکا در سوریه و عراق، از تاریخ ۲۵ مهر تا ۲۲ آذر، ۹۷ بار هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 52
    خسارتش روعراق پرداخت میکنه واموال 4عامل بازداشت شده بدست ارتش عراق روبرای جبران خسارت مصادره کرد
    • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      6 3
      شماها چقدر اطلاعات دارین!!! مثل ظریف که فکر می کرد آمریکا با یه دگمه می تونه هر کشوری رو فلج کنه!! کلا حالتون خوبه
    • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      0 0
      حداقل یک مقدار وجدان داشته باش
  • ملیسا ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    راه درست همینه. آمریکایی های کثافت جنایتکار پلید را باید مثل سگ از منطقه بیرون کرد. البته بلانسبت سگ!
  • ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    6 4
    ایران باید بزند وامریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه آقایان... آمریکاه مگه چند جا رو میتونه جمعش کنه ای کاش ونزوئلا هم یکم گردو خاک میکرد ای کاش هر کشور مخالف امریکا الان یه زره دو به هم زنی میکرد در همین شرایط الان هم امریکاه هیچ غلطی نمیتونه انجام بده اصلا غیر این شرایط هم امریکاه هیچ حمله ای به ایران نخواهد کرد
  • ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    آمریکا جایی در منطقه غرب آسیا ندارد و یک نیروی متجاوز محسوب میشود باید سقف های بالای سرشان را با خاک یکسان کرد و نیروهایش را سقط کرد ، نیروهای آمریکایی عامل کشتار و خشونت علیه زنان و کودکان و مردان بی دفاع عراقی بودند.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    جنایتکاران آمریکایی صهیونیستی این همه زن و بچه غزه وفلیسطین را میکشند. حد اقل گروه مقاومت آنچه که در توان دارند با جنایتکاران مبارزه میکنند .در این بین جریان مقتدا صدر چکار کردند آخی اسمشان را گذاشتند پیروان حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) امام حسین (ع)طرفدار مظلوم بود و مخالف ستمگران بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس