پلیس آمریکا ده‌ها معترضِ خواهان آتش‌بس در غزه را بازداشت کرد

به دنبال اعتراض جمعیت زیادی در شهر لس‌آنجلس آمریکا که خواستار آتش‌بس و پایان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بودند، ده‌ها نفر از آنها توسط پلیس بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، سازمان «اگر الان نه» که خواستار پایان حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل است، اعلام کرد که یک اعتراض را سازماندهی کرده و خواستار آتش‌بس در غزه شده است.

این گروه در حساب ایکس خود نوشت: به عنوان یک یهودی ما نمی‌توانیم بنشینیم درحالیکه مردم غزه به نام ما کشته می‌شوند. به عنوان یک آمریکایی، ما نمی‌توانیم به جو بایدن و کنگره اجازه ارسال میلیاردها دلار بیشتر کمک مالی به جنایات جنگی را بدهیم.

به گزارش NBC لس‌آنجلس، این اعتراض در بزرگراه ۱۱۰ در مرکز این شهر رخ داد. طبق گزارش‌ها، گشت بزرگراه کالیفرنیا نیز در محل حضور داشته و گفته است که ۷۵ نفر در این تظاهرات دستگیر شده‌اند.

همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، سراسر شهرهای آمریکا در روزها و هفته‌های گذشته شاهد اعتراضات به نسل‌کشی علیه فلسطینیان بود و تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

اما تظاهرات تنها محدود به خیابان‌ها نشده و معترضان، روز دوشنبه در مجلس سنای آمریکا نیز حضور پیدا کردند و همزمان یکی از نمایندگان دموکرات ایالت دلاور، سخنرانی کاملا هریس معاون رئیس‌جمهوری را با یک بنر که روی آن نوشته شده بود "آتش‌بس"، قطع کرد.

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها با رویکرد بایدن در جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مخالف هستند؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد رای‌دهندگان رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال با آن مخالفتند و برخی قانونگذاران، به‌ویژه در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان، خواستار آتش‌بس‌های طولانی‌تر شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس