کد خبر 1555740
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

جو بایدن تعارف را کنار گذاشته، علنا از نتانیاهو انتقاد کرده و خواستار تغییر در دولتش شده است. قبلا نوشته بودم علیرغم کمک های آمریکا به اسرائیل، بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بر سر ادامه جنگ غزه اختلاف است و در حال مذاکره و رایزنی هستند تا شاید بی بی را مجبور به پذیرش شکست کرده و از وخیم تر نمودن شرایط منصرف نمایند.

ظاهرا جلسات پشت پرده نتیجه نداده و بایدن مجبور به علنی کردن اختلافات شده تا شاید از این طریق باعث فشار بر نتانیاهو حداقل بوسیله خود صهیونیستها شده باشد!

آمریکا میداند اسرائیل در این جنگ پیروز نمیشود، از طرفی هم میداند که نمیتواند رهایش کند؛ از آنجایی که نتانیاهو ادامه عمر سیاسی خود را در گرو پیروزی در این جنگ میبیند، خواستار پایان این درگیری ها نیست، حتی اگر این خودخواهی منجر به آسیب دیدن اسرائیل و آمریکا شود!

آمریکا اما جنگ را نمیخواهد، و میداند این لجاجت نتانیاهو عاقبت ممکن است سطح درگیری ها با آمریکا را بالاتر ببرد و موجب فرصت طلبی رقبا و باز شدن جبهه های جدید حتی در نقاط دیگری از جهان همچون تایوان، گویان و غیره شود!

بایدن مایل است تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ سر و تهِ جنگ غزه به هم آمده باشد. حتی خبر از صلح اوکراین با روسیه نیز به میان آمده است که گفته میشود احتمالا طراحی فرمولی برای آغاز مذاکرات اوکراینی ها و روسها در حاشیه اجلاس داووس سوئیس دور از ذهن نیست.

آمریکا دیگر نمیخواهد و نمیتواند جنگ را با این وضعیت بغرنجی که دارد ادامه دهد، اما نتانیاهو همچنان لجبازی میکند و بایدن حالا اختلافاتی را که پشت پرده نتوانسته برطرف نماید به خبرگزاری ها کشانده است. او میداند لجاجت نخست وزیر اسرائیل باعث بی آبرویی آمریکا و صهیونیسم در دنیا شده و آسیبی جدی به اعتماد ملت های دنیا نسبت به آمریکا زده است.

این تازه جدای از خسارات مادی و تلفات انسانیِ زیادی است که آمریکا در غرب آسیا از موشک ها و پهپادهای محور مقاومت دریافت کرده است. حال باید دید بایدن تا کجا نتانیاهو را تحمل میکند آن هم درست زمانی که باید فارغ از هر دغدغه ای به رفع موانع برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری فکر کند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 1
    نتانیاهو جز خودکشی راهی دیگر ندارد.
  • ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    نتانیاهو بجز خودکشی راهی دیگر ندارد.
  • ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    احتمالا نتانیاهو علنی ترور میشه... یا غیرعلنی مثلا میگن سکته کرد، توسط موساد یا سیا. (البته فرقی هم نداره). آمریکای احمق و غربِ احمق خودشون رو چسبوندند به اسرائیل احمق‌تر. مشکل با حذف نتانیاهو حل نمیشه. اسرائیل کارش تمومه... منفوریت اسرائیل به دیگر حامیانش هم درحال سرایت هست... فقط کمیش دیده میشه... انقدر اسرائیل رو در بالنشون نگه داشتند و حمایت احمقانه از قاتل ۶۰۰۰ کودک و ۳۵۰۰ دختر و مادر و چند هزار پسر و مرد کردند که دارن همه با هم میخورن زمین... باید از بالنشون بندازنش بیرون... هرچند، دیر شده...
  • ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بشنو باور نکن.آمریکا مدام به اسرائیل اسلحه می‌فرسته.آمریکا عوام فریبی میکنه
  • علی ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    باید دید رییس شون در شیطان پرستی چی تصمیمی میگیره همه شون فقط لب ودهانند زنده باد حضرت ولی عصر... ونایب ش اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم حرف اخر رو مهدی فاطمه میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس