رونمایی از توافقنامه والدین و فرزندان برای استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه

در کارگاه آموزشی که در بافق یزد برگزار شد از توافقنامه والدین و فرزندان برای استفاده از وسائل دیجیتال رونمایی شد.

به گزارش مشرق، توافقنامه والدین و فرزندان برای استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه در کارگاه یکروزه سواد رسانه با موضوع مدیریت رسانه در خانه و خانواده با حضور محمد لسانی کارشناس و مدرس سواد رسانه ای رونمایی شد.

در این توافقنامه که در شش بخش تنظیم شده است، سرفصل های نگهداری و مراقبت، ملاحظات امنیتی، تفکر، تعادل، شفافیت و حقوق کودک و نوجوان وجود دارد.

رونمایی از توافقنامه والدین و فرزندان برای استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه

بخش های مختلف این توافقنامه، برگرفته از استانداردهای جهانی و پیشنهاد پایگاه common sense media است. به طور مثال در بخش نگهداری و مراقبت این توافقنامه آمده است : «من مراقب دستگاهی که استفاده می کنم خواهم بود و اگر شکسته، دزدیده یا گم شود به خانواده ام می گویم. ما به عنوان یک خانواده در مورد عواقب گم شدن یا ضربه خوردن وسیله به توافق رسیده ایم و من این عواقب را درک می کنم. متوجه هستم که این دستگاه متعلق به عضوی از خانواده است که آن را خریده مگر اینکه دستگاه را با پول خودم خریداری کرده باشم یا اینکه هدیه باشد.»

نکته جالب آنکه در بخش ششم و آخر این توافقنامه که از حقوق کاربر ِ کودک و نوجوان دفاع می کند آمده است: «خانواده من هم موافقت می کنند: رسانه‌ها بخش بزرگی از زندگی من است، حتی اگر دلیل آن را نفهمند. قبل از گفتن «نه» با من در مورد آنچه شما را نگران می کند و "چرا" صحبت کنند. خواهش می کنم والدینم در مورد علایقم با من صحبت کنند و دنیای من را در آغوش بگیرند، از جمله به من کمک کنند رسانه های مناسب و سرگرم کننده پیدا کنم.»

علاقه مندان می توانند نسخه پی دی اف و کامل این توافقنامه را از اینجا دریافت کنند.

گفتنی است کارگاه یکروزه مدیریت رسانه در خانه و خانواده با ثبت نام و حضور 160 نفر از فعالان آموزشی و تربیتی در شهرستان بافق یزد با حضور محمد لسانی کارشناس و مدرس سواد رسانه و به همت فضای مجازی بسیج بافق برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 1
    بروید خود را اصلاح کنید با این کارهای عجیب و غریبی که انجام می دهید ،خود را مسخره می کنید .به جای این کارهای بی معنی و خنده دار ،مشکلات اقتصادی مملکت و فاجعه رخ داده در ازدواج و تشکیل خانواده جوانان را حل کنید.
  • رضایی ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    بعنوان یک مادر از شما ممنونم که دست ما رو پر میکنید
  • ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    استاد سواد رسانه در کشور کیا هستن؟ من اساتید سواد رسانه و کارشناسانی که میشناسم: سیدبشیر حسینی محمد لسانی معصومه نصیری حسین غفاری و ... که اینا عملا همه شون با خانواده و تربیت مشغولن البته آقای مدرسی یادم رفت که ایشونم خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس