حمایت هزاران نفر از مردم صربستان و بوسنی از فلسطین

هزاران شهروند صربستانی و بوسنیایی روز یکشنبه راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین برگزار کردند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، هزاران نفر روز یکشنبه در پایتخت کشورهای منطقه بالکان با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از شهروندان فلسطین نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» مردم در تظاهرات اعتراض آمیز در «بلگراد» پایتخت صربستان با حمل پرچم‌های شعارهایی مانند «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

آنها همچنین تابلوهایی با مضامین «هم اکنون آتش بس»، «پایان دادن به نسل کشی در فلسطین» و «آزادی برای فلسطین» حمل کردند.

هزاران شهروند بوسنی نیز با وجود شرایط بد جوی در «سارایوو»، پایتخت این کشور مسلمان تجمع کردند. آنها تابلوهایی در حمایت از مردم فلسطبن حمل کردند و شعارهای «قتل‌کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای فلسطین» سر دادند.

اسرائیل پس از پایان توقف یک هفته‌ای جنگ با حماس، حمله نظامی خود به نوار غزه را از سر گرفت. دستکم ۱۸۰۰۰ فلسطینی در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه از ۱۵ مهر کشته و بیش از ۴۸۷۸۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

«میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « اسرائیل بدون حمایت آمریکا و اروپا نمی‌توانست این نسل کشی را در غزه انجام دهد. طیف سیاسی آمریکا و اروپا حامی پروژه استعماری شهرک نشینان صهیونیست هستند. این مایه شرمساری است و باید پاسخگو باشند.»

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس