کمیسر کل آنروا: در طول عمرم اوضاعی فاجعه‌بارتر از غزه ندیده‌ام

کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ضمن هشدار درباره فروپاشی اوضاع انسانی در نوار غزه گفت که در طول عمرش اوضاعی فاجعه‌بارتر از غزه ندیده است.

به گزارش مشرق، کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آن روا» طی سخنانی درباره تحولات نوار غزه گفت: برای متوقف کردن جهنم ایجاد شده در نوار غزه برقراری آتش بس ضروری است.

«فیلیپ لازارینی» ضمن هشدار درباره فروپاشی اوضاع انسانی در نوار غزه افزود: «آن‌روا» و ساختار کلی نوار غزه به زودی از هم فرو می‌پاشد و این به معنای خیانت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی به نوار غزه است.‌

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر در نوار غزه در پناهگاه‌های مملو از جمعیت سازمان ملل زندگی می‌کنند و در پی حمایتی هستند که از آن محروم شده‌اند.

کمیسر کل «آن‌روا» همچنین گفت: وضعیت غزه فاجعه‌آمیز است و این بدترین وضعیتی است که در عمرم دیده‌ام.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم در اظهارات مشابهی گفت: ما با این احتمال روبرو هستیم که اوضاع انسانی در غزه از هم فرو بپاشد و شاهد فاجعه‌ای همه‌جانبه باشیم.

گوترش تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که زیرساخت‌های کلی در نوار غزه به زودی دچار فروپاشی می‌شود و وضعیت ممکن است با گسترش بیماری‌های عفونی و احتمال مهاجرت پناهندگان به مصر بدتر شود.

دبیرکل سازمان ملل اذعان کرد که هیچ محفاظت مؤثری از غیرنظامیان در نوار غزه وجود ندارد و تعداد تلفات در این منطقه بی‌سابقه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    شما خواب هستید جنگ هشت ساله و شیمیایی شدن ایرانیها هم دیده نشد . جنگ روسیه و کشته شدن اوکرانیها هم دیده نشد . جنگ یمن هم نادیده گرفته شده.........
  • ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    ویتنام از این بدتر بود . اما تو اون زمان به سبب زمینی میگفتی دیب دمینی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس