کد خبر 1552710
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

فصل زیبای پاییز دنیایی از رنگ‌های طبیعی است که تماشای آن جذابیت‌های خاص خودش را دارد، همین موضوع باعث می‌شود اغلب ما سفرهای پاییزی را جایگزین مسافرت‌های تابستانی ‌کنیم تا بتوانیم در هوای خنک پاییزی از این دنیای رنگی لذت بیشتری ببریم. از آنجایی که فاصله بین شهرهای خوش آب‌وهوای ایران با همدیگر زیاد است سفر کردن با ماشین شخصی کمی سخت می‌شود، بنابراین کافی است شما یک بلیط پرواز بخرید تا بتوانید از تعطیلات پاییزی خود در این شهرها به نحو احسن لذت ببرید.

محبوبترین پروازهای داخلی در فصل پاییز

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که اغلب مردم کدام شهرها را برای مسافرت‌های پاییزی خود انتخاب می‌کنند؟ که ادامه این مطلب می‌تواند بهترین راهنما برای انتخاب مقصد شما باشد.

شش مورد از بهترین مکان‌های ایران برای سفرهای پاییزی

اگر قصد دارید از تعطیلات پاییزی خود به جای ماندن در خانه با سفر کردن بیشترین لذت را ببرید، می‌توانید بدون آنکه زمان خود را در جاده‌ها هدر دهید با خرید یک بلیط پرواز داخلی ارزان قیمت به شهرهای خوش آب‌وهوا و به دور از هیاهوی مسافرهای تابستانی سفر کنید. در ادامه این مطلب چند مورد از این شهرهای خوش آب‌وهوا در فصل پاییز را معرفی می‌شود.

شهر مشهد

اگر از دسته افرادی باشید که برای تعطیلات آخر هفته خود ترجیح می‌دهید به یک سفر زیارتی و تفریحی بروید، فصل پاییز بهترین زمان سفر به مشهد است. مشهد، در فصل تابستان به دلیل مسافرهای تابستانی بسیار شلوغ و پر ازدحام می‌شود که با پایان تابستان و کاهش جمعیت، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به مشهد خواهد بود، زیرا علاوه بر کاهش ترافیک، باعث کاهش هزینه‌های سفر شما نیز می‌شود.

از جمله موارد دیگری که می‌تواند مشوق خوبی برای انتخاب مشهد باشد، وجود هوای دلپذیر پاییزی در این شهر است که باعث می‌شود بتوانید با لذت بیشتری از جنگل‌های طرقبه و مکان‌های تاریخی دیدن کنید.

جزیره کیش یا نگین خیلج فارس

جزیره مرجانی کیش یکی از جزایر لوکس غرب آسیا به شمار می‌آید که با توجه به هتل‌، مراکز تجاری، رستوران و کافی‌شاپ‌های لوکس، به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در جنوب ایران تبدیل شده است.

از آنجایی که در فصل پاییز از میزان حرارت و شرجی هوا کاسته می‌شود، بنابراین بهترین بازه زمانی برای کسانی است که می‌خواهند از تفریحات آبی و ساحلی این جزیره استفاده کنند. از دیگر تفریحات جزیره کیش می‌توان به کشتی یونانی، سواحل مرجانی، شهر باستانی حریره‌کش، بازدید از کهن سال‌ترین درخت انجیر ایران، پارک دلفین و شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد.

یکی از راه‌های دسترسی به این جزیره، استفاده از هواپیما است. تهران تا جزیره کیش ۱۰۵۵ کیلومتر فاصله دارد که با خرید بلیط کیش تهران می‌توان این مسافت طولانی را تنها در یک ساعت و نیم طی کرد.

از دیگر جزایر و بنادر جنوبی کشور که با آب‌وهوای معتدل خود در فصل پاییز می‌توانند یکی از گزینه‌های مسافرتی شما باشند می‌توان به بندر چابهار، جزیره قشم، جزیره هرمز، بندر دیلم و گناوه در استان بوشهر نیز اشاره کرد.

پارک جنگلی النگدره گرگان

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی خود تعطیلات پاییزی رنگارنگی را تجربه کنید، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها برای این تجربه خاص، مسافرت به جنگل‌های خزان‌زده شهر گرگان است. گرگان با توجه به طبیعت و جنگل‌های بی‌نظیرش در فصل پاییز، تبدیل به یکی از رویایی‌ترین شهرهای ایران برای تفریحات پاییزی شده است.

یکی از این جنگل‌های بکر و زیبای گرگان، پارک جنگلی النگدره است. از آنجایی که فصل پاییز با آمدن خود به این جنگل چهره‌ای دل‌فریب و رنگارنگ می‌بخشد پس بهترین زمان مسافرت به این منطقه نیز به ‌شمار می‌آید.

از جمله‌ مناطق دیگری که در آنجا می‌توانید حضور پاییز را تجربه کنید مسافرت به اردبیل از طریق جاده پر پیچ‌وخم اسالم است.

تبریز، شهر اولین‌ها

یکی دیگر از مقاصد عالی برای مسافرت‌های پاییزی سفر به دیار ستارخان و باقرخان، شهر تبریز است. تبریز در پاییز و زمستان خلوت‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند، زیرا با خنک شدن هوا و بارش برف، از تعداد مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند کاسته می‌شود؛ بنابراین علاوه بر تاثیری که بر کاهش هزینه‌های سفر شما دارد، باعث می‌شود شما با آرامش بیشتری از مناطق گردشگری و تاریخی این شهر دیدن کنید. اگر مدت زمان تعطیلات شما کم است، بهتر است با خرید بلیط هواپیما تبریز تهران، یک ساعته از تهران به سمت دیار ستارخان و باقر خان سفر کنید و از تمام لحظه‌های فراغت خود لذت ببرید.

شیراز، شهر نارنج و ترنج

یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای ایران در فصل پاییز، شهر گل و بلبل یا شهر شیراز است. با آمدن پاییز به این شهر باغات، نارنجستان‌ها، باغ ارم و درختان سر به فلک کشیده خیابان‌ها چهره‌ای هزار رنگ به خود گرفته و با زیبایی خاص خود به شهر منظره بی‌بدیلی می‌بخشند.

محبوبترین پروازهای داخلی در فصل پاییز

از جمله جاهای دیدنی شیراز می‌توان به حافظیه، سعدیه، بازار وکیل، مسجد نصیرالمک و تخت جمشید اشاره کرد. از آنجایی که شیراز از جمله شهرهایی است که سفر به آنجا مقرون‌به‌صرفه است، شما می‌توانید در یک آخر هفته پاییزی با تهیه یک بلیط پرواز در مدت زمانی هرچند کوتاه از این زیبایی‌های بی‌نظیر شهر بهره ببرید.

اصفهان، نصف جهان

یکی از لذت‌های روح‌نوازی که ما حداقل یک‌بار باید آن ‌را تجربه کنیم، قدم زدن بر روی شن‌ و ماسه‌های نرم کویر در زیر تلالوهای ملایم پاییزی خورشید و دیدن آسمان پر ستاره شب‌های کویر است. از این‌رو کویرهای بی‌نظیر مرنجاب، ورزنه و مصر در اصفهان می‌توانند میزبان شما برای رصد کردن ستاره‌ها در شب یا آفرود سواری بر روی شن‌ها باشند.

همچنین اصفهان در کنار کویرهای بی‌نظیر خود مکان‌های دیدنی بسیاری همچون میدان نقش جهان، چهلستون، عالی قاپو، سی و سه پل و چهارباغ عباسی را دارد که تماشای آن‌ها در پاییز خالی از لطف نیست.

ایرانگردی در پاییز

ایران با توجه به وسعت پهناور خود، شهرهای فراوانی برای مسافرت‌های پاییزی شما دارد که تنها کافی است پس از انتخاب مقصد سفر و خرید یک بلیط پرواز داخلی، تعطیلات پاییزی خود را آغاز کنید. اسنپ تریپ با ارائه بلیط پرواز هواپیمای داخلی با پایین‌ترین قیمت‌ برای تمامی شهرهای ایران سعی دارد، مسافرت‌های پاییزی شما را از آغاز سفر برایتان خاطره‌ساز کند.


 

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس