کد خبر 1552291
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
قالیباف: باید با تلاش از معلولیت پیشگیری کنیم

رئیس مجلس، گفت: هیچکس بهتر از معلولان نسبت به پیشنهادهایی که می‌تواند کارساز باشد، اشراف ندارد، البته همه ما باید تلاش کنیم که هر چقدر می‌توانیم از معلولیت پیشگیری کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت روز معلول، گفت: قول می‌دهم یک پیگیری جدی و مجدانه انجام بدهم تا قوانین مربوط به معلولین اجرایی شود. برای این جلسه نظارتی، از برخی از دوستان معلول به نمایندگی دعوت خواهد شد. من این را صادقانه و خیلی صریح گفتم که بدانید این انجام وظیفه علاقه‌ای که دارم همچنان پابرجا است و امیدوارم که همیشه این‌گونه باشد که بتوانیم دین خود را به شما ادا کنیم.

وی افزود: مطمئن هستم آنچنانی که باید و شاید حق شما که بر گردن ما مسئولین است، ادا نمی‌شود. در دورانی که در شهرداری تهران بوده‌ام بیش از هر زمان دیگری این را متوجه شده‌ام که باید به طور ویژه به معلولین توجه شود.

رئیس مجلس ادامه داد: در همه امورات مربوط به معلولین و خانواده‌هایشان نظر و نگاه شما را بر هر کارشناس و مجموعه‌ای ترجیح می‌دهیم. هیچکس بهتر از شما نسبت به حال احوال و نیازمندی‌ها و توجهات و پیشنهادهایی که می‌تواند کارساز باشد بر دیگران غلبه دارد، البته همه ما باید تلاش کنیم که هر چقدر می‌توانیم از معلولیت پیشگیری کنیم.

قالیباف گفت: به هر طریق و با هر هزینه‌ و ابزاری که لازم است، این کار را انجام دهیم. مخصوصاً از یک بُعد دیگر آن تغییر نگرش اجتماعی نسبت به این موضوع مورد توجه قرار بدهیم و بتوانیم به درستی انجام وظیفه کنیم که حداقل بار و زحمت این کار را به حداقل ممکن برسانیم.

وی تأکید کرد: از روزی که در مجلس شورای اسلامی توفیق پیدا کردیم، با همین رویکرد این بود که به سمت توانمندسازی و فرصت‌سازی برای معلولین عزیز باشیم؛ بعضی از اصلاحات در قوانین لازم است و همین طور که اشاره شد، در بحث اعتبارات از یک طرف و تحقق اعتبارات از طرف دیگر و در اجرای قانون مخصوصاً در بحث اشتغال که از موضوعات جدی و اساسی است و حمایت از خانواده‌های معلولین و کارهایی که باید در حوزه تسهیلات و تسهیل‌گری در امورات مختلف انجام شود، وظیفه ماست.

رئیس مجلس اظهار داشت: همانطور که می‌بینیم، این عزیزان در عرصه‌های مختلف، چه در عرصه‌های علمی، هنری امسال همه ما دیدیم اسماعیل نصراللهی جوان ۱۸ ساله‌ای که با معلولیت شدیدی که داشت، رتبه ۲۵ کنکور سراسری را کسب کرد، باید به مادر این عزیز و همت این فرزند باید تبریک گفت که چنین ظرفیت‌هایی به رخ ما می‌کشند و نشان می‌دهند که با این معلولیت شدید با همه انسان‌هایی که سلامتی کاملی دارند، اینگونه رقابت می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: در مسابقات ورزشی در حوزه مربوط به هنر هم‌اکنون که دوستان زحمت کشیدند و چندین سال است که مسابقات ملی برگزار می‌کنند و این مسابقات به مجموعه بین‌المللی تبدیل می‌شود، این‌ها حتماً مسئولیت و وظیفه ما را بیشتر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد:می‌توان در کمپین‌ها و مناسبت‌های مختلف به این حرکت‌های اجتماعی توجه کنیم  و وظیفه داریم از جایگاه حقیقی و حقوقی‌مان لحظه‌ای غفلت نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس