انتقال سفارت آرژانتین به قدس، وعده رئیس‌جمهوری منتخب در سفر به آمریکا

رئیس‌جمهوری راست افراطی آرژانتین که در چارچوب برنامه خود برای تقویت روابط با واشنگتن، راهی آمریکا شده است، با ابراز حمایت مطلق خود از رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت آرژانتین به قدس خبر داد.

به گزارش مشرق، خاویر میلِی رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین در چارچوب برنامه خود برای تقویت روابط با واشنگتن، آمریکا را به عنوان نخستین مقصد سفر خود انتخاب کرد.

این سیاستمدار آرژانتینی با ورود به نیویورک به یک خاخام معروف یهودی ادای احترام و سپس با بیل کلینتون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا کشور دیدار کرد. میلِی سپس راهی واشنگتن شد تا با مقام‌های دولت دموکرات جو بایدن دیدار کند.

در ویدیوهایی که در شبکه‌های مجازی دست به دست شد، خاویر میلِی، سیاستمدار لیبرتارین، کلاه یهودی «کیپا» بر سر دارد و کارینا میلِی، خواهرش او را همراهی می‌کند.

میلی در این دیدار حمایت مطلق خود را از رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، ابراز کرد. وی همچنین اعلام کرد که سفارت آرژانتین از شهر «هرتزلیا» به «قدس» منتقل خواهد شد.

میلی در نیویورک با بیل کلینتون و کریستوفر داد، سناتور سابق دموکرات، دوست نزدیک بایدن و مشاور وی در قاره آمریکا ناهار صرف کرد.

انتقال سفارت آرژانتین به قدس، وعده رئیس‌جمهوری منتخب در سفر به آمریکا

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید به خبرنگاران گفت: میلی و بایدن در حال حاضر یکدیگر را رودررو نخواهند دید زیرا رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام پاره‌ای امور، خارج از پایتخت خواهد بود.

وی افزود: ما می‌خواهیم به دنبال راه‌هایی برای همکاری با آرژانتین باشیم. بدیهی است که ما امیدواریم ایده‌های رئیس‌جمهوری منتخب و اهدافی که از طریق سیاست‌هایش دنبال می‌کند را بشنویم و مطمئن شویم که کانال ارتباطی را باز نگه داریم.

خوان آلبرتو ریال تحلیلگر آرژانتینی در گفت‌وگو با اسپوتنیک هشدار داد که همدردی خاویر میلِی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند در رابطه او با جو بایدن به نفع او باشد.

میلی یکی از تحسین‌کنندگان ترامپ است؛ ترامپ نیز با تبریک پیروزی میلِی وعده داده تا برای دیدن او به آرژانتین سفر کند. این در حالی است که بایدن در مراسم تحلیف میلی حاضر نخواهد شد.

در حقیقت می‌توان اینطور تصور کرد که روابط میان آرژانتین و آمریکا تنها در صورتی می‌تواند بیشترین ظرفیت خود را پیدا کند که ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۴ به کاخ سفید بازگردد.

رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین در نیویورک همچنین جلسه‌ای با رئیس صندوق بین‌المللی پول خواهد داشت. میلِی پیش از سفر به آمریکا (جمعه گذشته) از نخستین گفت‌وگوی مجازی خود با کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول خبر داد.

در این گفت‌وگو که حدود یک ساعت به طول انجامید، میلی و جورجیوا به بحث در مورد طرح کلی و اقدامات اصلی برنامه اقتصادی رئیس‌جمهوری منتخب پرداختند.

مذاکرات جدید آرژانتین با صندوق بین‌المللی پول تحت فشار شدید آغاز می‌شود؛ در ژانویه و دسامبر، آرژانتین باید حدود چهار میلیارد دلار بپردازد تا بتواند برنامه فعلی را سرپا نگه دارد و با مذاکره مجدد جدید با این سازمان روبرو شود.

خوان آلبرتو ریال، تحلیلگر روابط بین‌الملل معتقد است انتخاب ایالات متحده به عنوان اولین مقصد پس از پیروزی در انتخابات، نشان‌دهنده تغییر روند تصمیم‌گیری در سیاست خارجی آرژانتین برای تبدیل غرب به گزینه اصلی دولت آتی است.

وی پیش‌بینی کرد: به احتمال بسیار زیاد هماهنگی میان میلی و واشنگتن بسیار بهتر از روابط میان واشنگتن و روسای‌جمهوری پیشین، نستور کرشنر (۲۰۰۳-۲۰۰۷)، کریستینا فرناندز د کرشنر (۲۰۰۷-۲۰۱۵) و آلبرتو فرناندز خواهد بود.

خاویر میلی در آخرین مناظره تلویزیونی‌اش، از نزدیکی روابط با آمریکا و رژیم صهیونیستی که به زعم او «جهان آزاد» هستند دفاع کرد و از قطع روابط با برزیل و چین و سازوکارهای منطقه‌ای همچون مرکوسور خبر داد.

رئیس‌جمهوری آینده آرژانتین در زمان یکی از گردهم‌آیی‌های تبلیغاتی‌اش خود، پرچم اسرائیل را به جای پرچم کشورش برافراشت.

میلِی، اقتصاددانی که خود را «لیبرال» می‌نامد، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در آرژانتین برگزار شد، با کسب ۵۵.۶ درصد آرا پیروز شد. این در حالی است که رقیب او، سرخیو ماسا وزیر اقتصاد فعلی ۴۴.۳ درصد آرا را به دست آورد.

پیروزی میلی به معنای چرخش بی‌سابقه آرژانتین به سمت جریان راست افراطی است. او نخستین رئیس‌جمهوری با این ایدئولوژی پس از بازگشت این کشور به دموکراسی در سال ۱۹۸۳ است.

وی درست مانند ژائیر بولسونارو در برزیل و دونالد ترامپ در آمریکا، پدیده پوپولیسم جناح راست خواهد بود. بر همین اساس، ترامپ و بولسونارو، نخستین شخصیت‌هایی بودند که پیروزی میلی در این انتخابات را به او تبریک گفتند.

رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین از ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) کار خود را آغاز خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۷ میلادی این سمت را بر عهده خواهد داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    8 1
    زر نزن بابا اول ببین ساکنان اصلی فلسطین نظرشون چیه بعد پاچه خواری کن برای صهیونیستهای موقت
  • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    ظاهرا دنیا داره دو شقه میشه. یه شقه طرف بی دین و خونخوار مثل صهیونیستها و هندوی افراطی و سران دول غرب و بعضی حکام عرب وظالمان دیگر .وشقه دیگه موحدان و دینداران و مظلومان .جنگ حق و باطل داره جهانی میشه
  • ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    یک دلقک دیگر به جمع دلقکهای طرفدار صهیونیسم اضافه شد!
  • بیرانوند ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 1
    متاسفانه هر چه همجنس‌باز هستند یا رئیس جمهور میشن یا نخست وزیر، این رئیس آرژانتین هم هم جنس بازه بدبخت سیاه روز
    • ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      0 5
      مثل ایران
  • چینو ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    ببین چقدر آرخنتین خر تو خره. یارو نیتیوش ایتالینه شده پرزیدنت.
  • اسد ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    آرژانتین عرضه نداشت،سرزمین خودشون را از بریتانیا پس بگیرد حالا برعلیه مردم قهرمان فلسطینن حقوق بشررازیرپا میذاره
  • فرزاد ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    تنها یک فاشیست آدم کش میتونه مطلقا دوست دار و متحد رژیم جعلی کودک کش اسرائیل باشد که البته این مردک آشکارا یک فاشیست صهیونیست است.
  • ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 5
    دمش گرم
  • ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 3
    ترامپ میاد
  • ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 1
    ادمو یاد شخصیتهای تاجر ونیزی واون قهرمان بد داستان میندازه با اون کلاه کیپاش ! از همین حرکتش که هنوز مراسم تحلیف انجام نشده رفته دستبوس حامیان وگردانندگان انتخابات بیشترکشورها معلومه که خیلی پدرسوخته ست واهل بده وبستانه وببینی گوشت چندهزارنفرو داده زیردندان صهیونیستا آدمای این مدلی توی سیاست افتن نه فقط براکشورشون بلکه براتمام مردم دنیا یه حرکت اونها تاریخ کل دنیا وتغییرمیده
  • hop ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    حالا میذاشتی ببینی عاقبت دلقک اوکراینی طرفدار اسرائیل چی میشه بعد خودت مینداختی وسط میدون پاچه خوار و نوکر خوب به این میگن هنوز وارد نشده سواری میده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس