کد خبر 1549391
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

به گزارش مشرق، سعید غفاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

توافق برای آتش بس ....

یک ماه و سه هفته پس از عملیات حماس در سرزمین های اشغالی و پاسخ بی وقفه رژیم اسرائیل به این عملیات در غزه و کرانه باختری، سرانجام توافقی برای توقف چند روزه درگیری در غزه در ازای آزادی تعدادی از اسرای دو طرف بوجود آمد. گاردین در گزارشی در این باره می نویسد:

مفاد توافق چیست؟

۵۰ زن و کودکی که از ۷ اکتبر توسط حماس و سایر گروه‌ها در غزه اسیر شده‌اند، در ازای آتش‌بس چهار روزه در توافقی که قطر با حمایت آمریکا انجام داد، آزاد می‌شوند. یک مقام آمریکایی گفت که سه آمریکایی در میان آزاد شده‌ها خواهند بود، از جمله دختری که این هفته چهار ساله می‌شود. به گفته حماس، اسرائیل ۱۵۰ اسیر فلسطینی که همگی زن و کودک هستند را از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌کند و به صدها کامیون کمک‌رسانی روزانه اجازه عبور از مرز رفح با مصر را می‌دهد تا به فلسطینیان غزه کمک‌های بشردوستانه برسانند.اسرائیل پروازهای هوایی در جنوب غزه را متوقف خواهد کرد و آنها را به شش ساعت در روز در شمال محدود خواهد کرد.

رژیم اسرائیل اعلام کرد که به ازای هر۱۰ گروگان ( اسیر) دیگر که آزاد می شوند، آتش بس یک روز تمدید می شود. این توافق به طور موقت جنگی را که تا کنون بیش از شش هفته به طول انجامیده ، متوقف می کند. به گفته دفتر رسانه های دولتی در غزه، این امر به قیمت جان ۱۴۱۲۸ فلسطینی در غزه و بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل تمام شد.

چرا حالا؟

رژیم اسراییل در داخل تحت فشار شدیدی برای رسیدن به یک توافق به منظور آزاد کردن تمام اسرای در اختیار گروه های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است. خانواده های این اسرا اخیرا کمپینی به نام «آنها را به خانه بیاور» راه‌اندازی کردند. حمله نظامی به شمال غزه منجر به نجات تنها یک اسیر شده بود.

فشارهای بین المللی نیز در واکنش به وضعیت ناامیدکننده بشردوستانه در غزه افزایش یافته است. بمباران ارتش اسرائیل و به دنبال آن تهاجم زمینی باعث ایجاد یک بحران غیرنظامی شده است: غذا، آب، سوخت و دارو به شدت کم است، ۱.۷ میلیون نفر از ۲.۳ میلیون نفر آواره شده اند و تنها ۱۰ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان فعال هستند.

هفته گذشته، ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که از آتش‌بس حمایت می‌کنند، که نشان‌دهنده نگرانی آمریکا در مورد اینکه اسرائیل در واکنش نظامی خود بیش از حد پیش رفته، است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    4 9
    چون به اهدافش رسید
    • ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      2 1
      آره حماس را نابود کرد، تمام اسرا را آزاد کرد و.‌‌....
    • ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      3 1
      نکنه اهداف اسرائیل بیداری و شجاعت دنیا در شناخت و ابراز شرارت و رذالت صهیونیستی بود؟!!!
  • ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    4 5
    چرا رفت؟! چون غزه و نوار غزه رو ویران کرد و ۱۴۰۰۰ نفر دو کشت!
  • ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    5 4
    اگه اسرا را آزاد کنند یعنی برگ برنده ندارند.
    • ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      2 1
      در نفهمی گوی سبقت را از شاهزاده و یابو متان ربوده ای
    • ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      2 3
      این نشون میده چقدر جان شهروندان یهودی برای اسرائیل مهمه و چقدر جان مردم غزه برای حماس بی اهمیته
    • ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      3 1
      چقدر تو استراتژیستی! بابا حیف موندی کارشناس جنگ( البته جنگ تو پلی‌استیشن) حالا پاشو یه کم از جنگ و سیاست فاصله بگیر به‌به بخور و دوباره بیا جنگ
  • ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 2
    حمله حماسه چه دستاوردی برای مردم فلسطین داشت غیر از ویرانی و کشته شدن افراد بی گناه امروز بهترین سلاح و ثروت برای هر کشور افراد باسواد و تحصیل کرده و آگاه آن کشور میباشد دیگر مرزها کم کم رنگ خود را از دست می دهد و دنیا دنیا گفتگو و مدار و صلح و سازش خواهد شد
  • هموطن ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ان حزب ا... هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس