.

مقام‌های اسرائیلی از آمادگی این رژیم برای تمدید توافق فعلی وقفه جنگی به مدت 5 روز بیشتر خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، پایگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی از آمادگی این رژیم برای تمدید توافق فعلی وقفه جنگی به مدت ۵ روز بیشتر خبر داده است.

آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشته تل‌آویو چهارشنبه شب فهرست اولین مجموعه از «گروگان‌هایی» که قرار است روز پنجشنبه آزاد شوند را دریافت خواهد کرد. طی چهار روز وقفه در جنگ، اسرا در چهار مرحله آزاد خواهند شد.

اسرائیل هر شب فهرست زندانیان فلسطینی که آزاد خواهند شد را آماده خواهد کرد و این فهرست‌ها تحویل صلیب سرخ خواهند شد. از ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی فرایند تبادل اسرا در گذرگاه رفح آغاز خواهد شد.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که در اعلام اسامی اسرا به خانواده‌های آنها بسیار دقت به خرج خواهند داد. یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «ما به حماس اعتماد نداریم و نمی‌خواهیم امیدواری‌های کاذب ایجاد کرده و موجب یاس شویم. وقتی که گروگان‌ها در اختیار ما قرار گرفتند خانواده‌ها را در جریان خواهیم گذاشت و آنها را به یک محل قرار در بیمارستان دعوت خواهیم کرد.»

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند به باور آنها احتمال زیادی وجود دارد که توافق به آزادی بیش از ۵۰ زن و کودک طی چهار روز وقفه جنگی منجر شود. مقام‌های اسرائیلی به آکسیوس گفتند: «ما می‌دانیم که حماس دست‌کم ۷۰ تا ۸۰ زن و کودک را بازداشت کرده که ما می‌توانیم همه آنها را آزاد کنیم.»

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند فکر می‌کنند که حماس آماده اجرای دومین فاز توافق خواهد بود تا در ازای وقفه بیشتر در جنگ اسرای بیشتری را آزاد کند. آنها گفته‌اند «این توافق امکان تمدید وقفه جنگی برای پنج روز بیشتر را می‌دهد- یعنی یک روز به ازای آزادی هر ۱۰ گروگان.»

بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه اسرائیل کابینه این رژیم با پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر موافقت کرد.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده و خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد؛ آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم تداوم تلاش‌هایش برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس، امروز حملاتش علیه بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های مسکونی غزه را ادامه و علاوه بر این، مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کرد. منبعی آگاه از حزب‌الله لبنان تصریح کرد که در صورت عدم پایبندی اشغالگران به آتش‌بس این گروه به اسرائیل پاسخ خواهد داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است.

حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴ هزار نفر منجر شده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر شهید شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۴۰ نفر کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم زن بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • alir ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    16 0
    واقعیت جنگ بسیار چهره زشت و وحشتانکی دارد در این میان هزران نفر کشته و معلول و ناقص می شوند و زندگی مشقت باری متحمل می شوند لنه در منطقه ای کاملا تحت محاصره! مسئله بعدی نه خیلی سخت باشی که که نتوان باهات کنار امد و نه چنان نرم باشی که همیشه که همیشه ازت سواری بگیرند. منطقه غزه در صورت صلح و سازش همچنان کامل در تسلط اسراییل خواهد بود چرا گه در صورت پذیرش مرزهای 1967همچنان تحت محاصره کامل اسراییل باقی خواهد ماند و هیچ ارتباط زمینی با کرانه باختری نخواهد داشت مگر اینکه اسراییل موافقت کند یک دالان برای ارتباط ان ایجاد کند.
  • احمد ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    اون موقع که اسراییلی ها رو گروگان میگرفتی باید فکرش رو میکردی
  • مالک ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    نفرین به خانواده کسایی که این جنگ براشون منفعت داره تمام خون دادن مردم عرب و اسراییل تاوان داره که نفرین میشه میخوره به خانواده هایی که سود میبرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس