۱۲ شهید در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «اندونزی»

ارتش رژیم اسرائیل که طی روزهای گذشته به‌صورت غیرقانونی وارد مجتمع پزشکی «الشفاء» در نوار غزه شده بود، بیمارستان «اندونزی» را، امروز (دوشنبه) هدف حمله قرار داد.

به گزارش مشرق، شبکه «روسیا الیوم»، ظهر امروز (دوشنبه)، به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه خبر داد نیروهای رژیم صهیونیستی بیمارستان «اندونزی» را هدف حمله قرار داده‌اند.

به گفته این شبکه روسی، به دنبال حمله تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی، ۱۲ مجروح و همراه در این حمله کشته‌ شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در بیانیه‌ای شهادت ۱۲ فلسطینی در پی این حمله را تایید کرد و گفت ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.

روسیا الیوم می‌گوید تانک‌های اسرائیلی صبح امروز به اطراف بیمارستان اندونزی نزدیک شدند و به آن راکت و گلوله شلیک کردند.

تصاویری از لحظه نزدیک شدن تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی

«محمد الرام» مدیر بخش جراحی بیمارستان اندونزی در این باره گفت ارتش اسرائیل بدون هشدار قبلی طبقه دوم این بیمارستان را هدف قرار داده و هر از گاهی به سمت پنجره‌ها و درهای ورودی بیمارستان اندونزی به صورت کورکورانه تیراندازی می‌کند.

انتشار تصاویری از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به بیمارستان اندونزی

ارتش اسرائیل چند روز پیش نیز به ادعای وجود تونل و تسلیحات به‌صورت غیرقانونی وارد بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه شده بود؛ اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

برخی از نیروهای کادر درمان در بیمارستان اندونزی خبر دادند یک خانم در پی حمله مستقیم تانک‌های اسرائیلی به طبقه دوم بیمارستان شهید شده و همچنین «عدنان البرش» رئیس بخش مفاصل نیز در این حمله مجروح شده است.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش اسرائیل مدرسه «الکویت» در مجاورت بیمارستان اندونزی را نیز هدف قرار داده است؛ مدرسه‌ای که هزاران آواره فلسطینی در آن اسکان داشتند.

نیروهای اسرائیلی، بعدازظهر روز شنبه هفته جاری، نیز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» را هدف حمله قرار داده بودند که طبق گزارش پایگاه خبری «شهاب» بیش از ۱۰۰ فلسطینی در این حمله به شهادت رسیدند.

«انس الشریف» خبرنگار فلسطینی با انتشار تصاویری از خود در فضای مجازی خبر داد وضعیت بیمارستان اندونزی بعد از حمله تانک‌های اسرائیلی خطرناک و دشوار شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزی واکنش نشان داد و تاکید کرد: «حمله اشغالگران به بیمارستان اندونزی و محاصره آن جنایتی است که مستلزم مداخله جهان برای محافظت از آخرین مرکز پزشکی فعال در شمال نوار غزه است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای به این حمله واکنش نشان داد و گفت: «آنچه در بیمارستان اندونزی جریان دارد، جنایتی وحشیانه و کشتاری فجیع است که هدف آن بیمارستان، کادر درمان، بیماران، مجروحان و آوارگان موجود در این مرکز پزشکی می‌باشد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس