تحرک جدید عربی برای پایان جنگ غزه

یک دیپلمات سعودی از تحرکات جدید کشورهای عربی برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان از تحرکات جدید کشورهای عربی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد.

وی اعلام کرد که شماری از وزیران خارجه کشورهای عربی طی روزهای آتی به چین خواهند رفت تا تحرک سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه به عمل آورند و شرایط را برای ارسال کمک‌های فوری به غزه فراهم کنند.

این دپیلمات سعودی اعلام کرد که هدف این تحرک عربی، رساندن پیام روشنی است که مفاد آن برقراری فوری آتش بس و ورود کمکهای بشردوستانه به شکل فوری به نوار غزه و پایان سریع این جنگی است که اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین به راه انداخته‌اند.

این درحالی است که پنج کشور عربی در اوایل ماه جاری میلادی نشستی برگزار کردند و به دنبال آن وزیر خارجه آمریکا به منطقه سفر و طی آن طرح کوچاندن ساکنان غزه را ارایه داده بود.

طرح وزیر خارجه آمریکا برای کوچاندن ساکنان غزه با مخالفت کشورهای عربی روبرو شد.

تحرکات کشورهای عربی برای برقراری آتش بس در غزه با مخالفت آمریکا روبرو شده و واشنگتن حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی به عمل آورده است.

در ۴۴ روز آغاز جنگ غزه و بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی آن که منجر به شهادت بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی شده، تحرک کشورهای عربی فقط در حد بیانیه بوده است، اقدامی که بارها از سوی مقاومت فلسطین محکوم شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • موسوی ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    5 0
    اف به تمام حاکمان بی شرف جهان . لعنت خدا بر حاکمان بی غیرت جهان اسلام . ترسوهای بز دل بی شف وبی نزاکت وبی غیرت وبی حیثیت
  • ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 0
    خیلی خیلی به زحمت افتادید
  • ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 0
    نوش دارو بعد از قتل عام ۱۳۰۰۰ مظلوم؟! بمیرین حکام ظالم و جائر عرب
    • ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      شما چی کار کردید؟
  • ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 0
    بجنبید تا دست و پای بچه ای زیر بمباران قطع نشده و بنده های که جز خدا ندارند ، بی سرپرست نشوند . جان انسانها عزیز است
  • ازجانبازان دوران جنگ ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    4 0
    خاک برسرحکومتهای عربی
  • ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اردن یک روزایی اعلام کرده بود که هلال شیعی وبا این جمله صحبتهای غیرواقعی وشکاف درملل مسلمان میکرد.اما اکنون برادران خودش که ازجنس وزبان خودشان هستند به اتفاق شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس وعربستان وترکها برصندلیهای نرم وشکمبارگی شاهد قتل وعام زنان وکودکان هستند واصلا به رگ غیرتشان برنخورد آنها با مشاهده سرزمین فلسطین یک پیام بسیارعمیقی را بجهان مخابره میکنند که ما هراس داریم واسرائیل اگر تصمیم بگیرد پاره هایی از اردن عربستان ومصر وجاهای دیگری را هم خواهد گرفت اکنون نقشه آن برضرب سکه های صهیونیستها را شاهدیم که به آنان میگوید بالاخره ما میایم آن روز نه مصر ونه عربستان ونه اردن توانی برای روبرو شدن با آنان را نخواهند داشت هرچند هم اکنون بدقت به روابط بین الملل هم نگاه کنید این کشور ها ازنظر سیاسی تحت اشغال صهیونیستهاست ودرآینده ازحیث سرزمینی هم اسرائیل به آنها اشراف پیدا خواهد کرد .ننگ برعرب که هم اکنون شاهد هستند ازدریا وزمین وهوا مشغول تماشای فلسطینیان هستند واقعا ننگ برشما باد که تا دیدند شماها شرافت را برباد دادید ترکیه هم با نگاه به شما شرافت را زیر پا گذاشت .تنها کشوری که باسازوبرگ نظامی غرب وآمریکا محکم ایستاده فقط ایران است وبلحاظ دوری از آن سرزمین آنچه لازم باشد برای فلسطین بدون هیچ چشم داشتی تلاش میکند .آنها که همه چیز را به رنگ خدا می بینند اینگونه اند .
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    گرچه خیلی دیر، خیلی کم، ولی از هیچ بهتر است
  • ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ننگتان باد جوامع عربی که حرف کفتاری چون نتانیاهو را برمیدارید و آمریکا و اسرائیل را ولی نعمت خویش گرفته اید و رسم مسلمانی و همجواری شکسته اید..
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    عرب ها تا حماس باشه دنبال هیچ اتش بسی نخواهند رفت
  • Javad ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    والله قسم هر که در مقابل این حرام زاده های صهیونیستی سکوت کند انسان نیست چه برسد به مسلمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس