حمله موفق پهپادهای روسیه به تاسیسات برق 3 شهر اوکراین

منابع رسانه‌ای روز شنبه از حملات پهپادی موفق روسیه به زیر ساخت‌های تامین انرژی اوکراین و بی برق ماندن صدها نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، شرکت تولید برق اوکراین اعلام کرد که در پی حملات موفق پهپادی روسیه به تاسیسات تولید برق این کشور صدها نفر بدون برق مانده‌اند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین»، «دی تک» بزرگترین شرکت انرژی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که پس از حمله پهپادهای روسیه، ۲۰۰۰ مصرف کننده در استان «اودسا» بدون برق ماندند.

معاون دستگاه اطلاعاتی اوکراین اخیرا گفت که روسیه در آینده قصد حملات مجدد به تاسیسات انرژی این کشور را دارد. «وادیم اسکیبیتسکی» معاون دستگاه اطاعلات اوکراین گفت: «دستگاه اطلاعاتی روسیه اینک در حال بررسی وضعیت زیرساخت‌های انرژی اوکراین است.»

او در پاسخ به سئوالی در زمینه اینکه آیا روسیه هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سرخواهد گرفت یا خیر، گفت: «ما همه مسائل مربوط به شناسایی روسیه از تاسیسات انرژی اوکراین را زیر نظر داریم.»

این شرکت اعلام کرده که شرایط نامساعد جوی، تلاش‌ها برای تعمیر را پیچیده کرده است.

این منبع خبری گزارش کرد که زیرساخت های انرژی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین روسیه به استان اودسا آسیب دیده است. زیرساخت‌های انرژی اوکراین در استان‌های «چرنیهیو» و «زاپوریژیا» نیز هدف حملات پهپادی روسیه قرار گرفتند.

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که چند فروند از پهپادهای روسیه را سرنگون کرده است.

این در حالی است که منابع خبری گزارش کردند که کارشناسان ارتش انگلیس به متخصصان اوکراینی نحوه محافظت از زیر ساخت‌های انرژی را آموزش داده‌اند.

متخصصان ارتش انگلیس برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده‌اند تا از بخش انرژی این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.این برنامه آموزشی به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

در این برنامه آموزشی به مهندسان اوکراینی آموزش داده شده که چگونه آسیب پذیرترین عناصر زیرساختی، فواصل احتمالی انفجار و اثرات تسلیحات و مواد منفجره مختلف را شناسایی کنند، همچنین به بهترین نحو ممکن موانع فیزیکی و هوایی را برای محافظت از این مکان‌ها در برابر حملات روسیه قرار دهند.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس اخیرا گفت که این آموزش برای محافظت ازغیرنظامیان اوکراینی با نزدیک شدن به فصل زمستان ضروری است. این دوره بر اساس چندین سناریو واقعی است تا به اوکراینی‌ها فرصتی برای تمرین برنامه‌های توسعه و اجرای راه حل های عملی برای اطمینان از مؤثرترین حفاظت از تأسیسات زیرساخت حیاتی ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    شاهد۱۳۶
  • م م محمد ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا کاری که روسیه میکند کشورهای دیکتاتوری محکوم نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس