جروزالم‌پست: تل‌آویو درباره اقدام بعدی در غزه بلاتکلیف است

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه نوشت که مقامات ارشد نظامی اسرائیل با اعضای سیاسی کابینه این رژیم درباره «اقدام بعدی در غزه، شدیدا وارد مناقشه شده‌اند!»

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، روزنامه جروزالم‌پست به نقل از چند منبع آگاه نوشته است که مقامات ارشد نظامی و سیاستمداران تل‌آویو درباره اقدام بعدی در نوار غزه به شدت دچار اختلاف شده‌اند.

به نوشته جروزالم‌پست، از گزینه‌های موجود می‌توان به گسترش حملات به بخش جنوبی نوار غزه یا دستیابی به توافق موقت با مقاومت اسلامی فلسطین درباره آزادی دست کم چند گروگان صهیونیستی در ازای وقفه در حملات یا در ازای آزادی اسرای فلسطینی اشاره کرد.

براساس این گزارش، «حتی نزدیک شدن احتمالی اسرائیل و حماس به نوعی توافق، ممکن است یورش به جنوب غزه را کُند کند.» گرچه مقامات رژیم صهیونیستی متعهد به نابودی حماس و آزادی اسرا شده‌اند اما به نوشته این روزنامه، «اسرائیل تاکنون درباره هدف دوم یعنی آزادی اسرا پیشرفت چندانی نداشته است.»

جروزالم‌پست نوشته است که ارتش رژیم صهیونیستی مشتاق پیشروی به هر قیمتی است به طوریکه هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دیروز(پنجشنبه) مدعی شد که «اگر تصمیم با او بود، به سمت جنوب پیشروی می‌کرد» و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز درباره ورود جنگ به «مراحل جدید» حرف زده است!

برخی معتقدند که موضع راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی در بخش شمالی غزه بدین معناست که گسترش حملات در جنوب به طور همزمان مستلزم یک «وقفه عادی» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    . پاسخ تفصیلی: در آيات بسيارى از «قرآن مجيد»، ظالمان و بيدادگران به آتش سوزانِ جهنّم تهديد شده اند و تعبيراتى كه درباره آنها وارد شده درباره كمتر گروهى ديده مى شود. اين، نشان مى دهد كه تا چه حدّ، اسلام براى ترك ظلم و ستم اهميت قائل است. در آيه 29 سوره «كهف» در شديدترين تهديدات مى فرمايد: «اِنّا اَعْتَدْنَا لِلظّالِمِينَ نَاراً اَحَاطَ بِهِمْ سُرادِقُهَا و اِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفِقاً»؛ (ما براى ستمگران آتش آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى براى آنها مى آورند همچون فلز گداخته كه صورتها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!). در تعبير كوبنده ديگرى در آيه 15 سوره «جنّ» مى خوانيم: «وَ اَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»؛ (اما ظالمان، هيزمِ آتشِ دوزخند!). اين تعبير نشان مى دهد كه آتش دوزخ از درون جان آنها زبانه مى كشد و همان گونه كه در اين عالم آتش سوزانى بر مظلومان بودند در آنجا كه عالَم تجسّم اعمال است وجودشان يك پارچه آتش مى شود و تعبيرى از اين گوياتر و رساتر درباره قوم ستمگر و ظالم وجود ندارد.(1) نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ - آن كانون قهر و غضب الهى - مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن مجيد» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود، مى فرمايد: «وَ لَا تَرْكَنُوا اِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللهِ مِنْ اَوْلِياءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ»(2)؛ (تكيه بر ظالمان نكنيد كه آتش شما را فرا مى گيرد و جز خدا ولىّ و سرپرستى نخواهيد داشت و از سوى هيچ كس يارى نمى شويد). «تركنوا» از ماده «ركون» به گفته ارباب لغت به معناى اعتماد و تمايل به چيزى است كه لازمه آن قوّت و قدرت است؛ زيرا انسان به چيزى اعتماد مى كند كه داراى قوّت است و لذا واژه «ركن» به ستون يا ديوارى كه ساختمان يا اشياء ديگر را سرپا نگه مى دارد اطلاق مى شود.(3) با توجه به اينكه آيه فوق هم از نظر عنوانِ «ظالمان»، مطلق است و هم از نظر تعبير به «ركون» شامل هرگونه وابستگى و اعتماد به هر ظالم و ستمگرى مى شود و مى گويد: سرانجام همه آنها، گرفتارى در چنگال عذاب الهى است؛ بلكه در

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس