به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

خشمگین از غزه، نا امید از اوکراین!

همزمان که توجه دنیا معطوف به جنگ غزه است، در جبهه اوکراین روسها پیشروی های خزنده و ملموسی داشته اند. کاخ سفید بیش از اسرائیل مایل است به اوکراین کمک کند و جنگی که برایش آمادگی و برنامه بیشتری داشته است را مدیریت نماید، اما سیاست های افراطی نتانیاهو، تعرض هایی که به قدس شریف صورت میگرفت، فشار بیش از حدی که به فلسطینی ها در کرانه باختری وارد می آمد، زندگی دشوارِ تحت محاصره اهالی غزه و خشم مقدسی که بیش از ۷۵ سال در دل فلسطینیان وجود داشت به ناگاه طوفان الاقصی را رقم زد.

درست در زمانی که آمریکا سعی داشت مناطق دیگر جهان از جمله آسیای غربی را مدیریت کند تا با فراغ بال بیشتری به اوکراین رسیدگی نماید، به یک باره خود را در میان چالشی جدید پیدا کرد که اساسا رغبتی به پرداختن به آن ندارد. تیم بایدن معتقد به ادامه حمایت از جبهه اوکراین است، اما بخش اعظمی از ساختار قدرت در ایالات متحده اسرائیل را اولویت آمریکا میداند؛ این اختلاف نظر را در تخصیص بودجه های حمایتی میشود دید. مجلس نمایندگان میگوید اوکراین اولویت نیست و بهتر است به اسرائیل رسیدگی اورژانسی شود، ولی کاخ سفید میگوید با کمک به اسرائیل اگر قرار باشد اوکراین نادیده گرفته شود مخالف است. واقعیت را اگر از دریچه منافع آمریکا نگاه کنیم، به نظر میرسد تیم بایدن نگاه معقول تری به ماجرا دارد. شکست در اوکراین و پیروزی روسیه آغاز گذر از دنیای تک قطبی و قدرتنمایی بلوک شرق محسوب میشود؛ این اتفاق در حال وقوع است و حوادث غزه به آن سرعت داده است!

بایدن با توجه به لابی قدرتمند صهیونیسم در آمریکا و حمایت سنتی ساختار قدرت از اسرائیل مجبور است نشان دهد حامی تلاویو است و حتی در مخالفت با رژیم صهیونیستی به شدت احتیاط میکند تا مبادا گزندی به او برسد، اما واقعیت این است که کاخ سفید این روزها نتانیاهو را یک مزاحم بزرگ میداند!

مزاحمی لجباز که هم بخش اعظمی از قدرت نظامی آمریکا را معطل خود کرده، هم هزینه های هنگفتی روی دست واشتگتن گذاشته، هم اشراف آمریکا بر اوکراین را تقلیل داده، و هم صهیونیسم و آمریکا را به معنای واقعی در جهان بدنام کرده است؛ کسی که علیرغم این همه هزینه نه جنگ را متوقف میکند و نه حاضر است از اریکه قدرت پایین بیاید. اینکه گفته میشود روسیه در مناطق بیشتری از اوکراین پیشروی داشته، سیاست های آمریکا در آفریقا زیر ضربه رفته، و یا در غرب آسیا ایالات متحده متحمل تلفات و خسارات میشود، همگی هزینه هایی است که نتانیاهو روی دست آمریکا گذاشته است.

دقیقا به همین دلیل است که مقاومت غزه اهمیت پیدا میکند و لازم است حماس با چنگ و دندان هم که شده قدرت عملیاتی خود را حفظ کند؛ زیرا فرسایشی شدن جنگ در فلسطین فقط اسرائیل را زمین نمیزند، بلکه تهدیدی واقعی برای آمریکا نیز به حساب می آید. مقاومت غزه یک مقاومت تعیین کننده و سرنوشت ساز است؛ شاید گفتن این حرف چندان زیبا به نظر نیاید ولی باید بگویم هرچقدر نتانیاهو لجاجت بیشتری کند و آمریکا هم در کنار زدنش تعلل بیشتری نماید نه تنها به نفع غزه و فلسطین است که حتی به نفع دنیا خواهد بود؛ محور مقاومت این را خوب فهمیده است و به زیبایی مدیریت مینماید!

خشمگین از غزه، نا امید از اوکراین!

خشمگین از غزه، نا امید از اوکراین!

خشمگین از غزه، نا امید از اوکراین!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 11
    ربطی به هم نداره وراه حل غزه پاکسازی ودودولتی وازادی اسراست
    • ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      نمیدونم چی بگم بهت به غیر از پاچه خوار قهار اربابهای رنگارنگت! البته آرزو بر بچه جیگر...
    • دهه هشتادی ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      خفه شو صگیونیست از کی تا حالا شما هم زبون باز کردید؟ شنا بلدی؟یا میل به صابون شدن داری
  • ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 1
    پس وضع دلخراش کودکان وزنان درزیر بمباران دشمن نداشتن آب وغذا سرپناه چه می شود
  • ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 0
    کاش لندن و پاریس و نیویورک مثل غزه میشد. دل مردم دنیا خنک میشد.
  • محمد ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    4 0
    در این اوضاع اگر چین با تایوان وارد جنگ شود آمریکا به چالشی بزرگ کشیده خواهد شد چین و روسیه و کشورهای اسلامی خاورمیانه باید کاری کنند که پای آمریکا از این منطقه کوتاه شود
  • عمیر ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 13
    خوشبین به اسراییل ، پیروزی اوکراین این تیتر اصلیه 💛💙
  • عمیر ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    زلنسکی میرزمد پوتین میلرزد !
  • عمیر ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 12
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی !
    • ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 بچه شتر خوش باش😏
  • عمیر ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    مشرق نیوز نگوییم بگوییم مشرق روسی 😉😂
  • عمیر ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    جنگ جنگ تا پیروزی اوکراین بزن جای دیروزی
  • ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 0
    در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس