کد خبر 154466
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲

وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه با فارین پالیسی گفته است که آمریکا باید آماده باشد چون ممکن است این تظاهرات از کنترل خارج شود.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از راشاتودی نوشت: ایالات متحده نیروهای نظامی خود را به 17 یا 18 نقطه از جهان اسلام اعزام کرده است. این نقاط این مناطق جزو منافع استراتژیک پنتاگون محسوب می‌شوند.

لئون پانتا، وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه با فارین پالیسی گفته است که آمریکا باید آماده باشد چون ممکن است این تظاهرات از کنترل خارج شود.

پانتا توضیح بیشتری در خصوص مقصود و منظور خود نداد اما فارین پالیسی به نقل یک مقام دفاعی آمریکایی نوشته است که پنتاگون 100 تفنگدار دریایی را در لیبی و یمن مستقر کرده و قرار است 50 تفنگدار دریایی نیز به سودان اعزام کند.

این مساله پس از چهار روز اعتراضات گسترده در جهان اسلام از جمله لیبی، مصر، تونس و سودان مطرح می‌شود. تنش‌ها در اعتراض به انتشار یک فیلم آماتور آمریکایی به نام «بی‌گناهی مسلمانان» که به پیامبر اسلام (ص) اهانت می‌کرد، آغاز شد.

پانتا با استثنا کردن تنش‌های رخ داده در کنسولگری آمریکا در بنغازی، تصریح کرده است که انگیزه بقیه اعتراضات در کشورهای اسلامی به این فیلم موهن بازمی‌گردد. به ادعای پانتا، خاورمیانه پس از انقلابات تاریخی سال گذشته، با تنش مواجه است و افراط‌گرایان می خواهند از این ناآرامی‌ها به نفع خود بهره‌برداری کنند.

پانتا همچنین تلاش کرده است که اعتراضات جهان‌شمول مسلمین علیه اهانت به پیامبرشان را کم‌اهمیت جلوه دهد: «یک تظاهرات افراط‌گرایان چیزی بیشتر از تظاهرات کوکلوس‌کلان‌ها در آمریکا نیست و الزاما نشان‌گر احساسات بقیه مردم این کشورها نیست.»

وی همچنین ابراز داشت که اتفاقی که در بنغازی افتاده است تحت پیگیری و ارزیابی است تا دقیقا ابعاد آن مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس