کد خبر 1541719
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

۲۵ روز مقاومت جانانه مثل خرمشهر، نه هیروشیما

امروز بیست و پنجمین روز جنگ است. شمار شهدا به حدود ۹ هزار نفر رسیده، اما کمترین اثری از تسلیم نیست. تا دیروز، ۱۸ هزار تن بمب بر سر مردم غزه و ساختمان ها ریخته شد.

مقایسه کنید با قدرت انفجار بمب اتمی هیروشیما که ۱۶ هزار تن برآورد شده. آنجا فقط دو شهر ژاپن ویران شد و دولت و ملت را در یک نیمروز تسلیم کرد.؛ اما اینجا، تمام غزه زیر و رو شده است.

نقشه را ببینید. نقاط آبی، همه زوری است که ارتش رژیم صهیونیستی زده تا بتواند وارد برخی محله های مرزی شود؛ مناطق ساحلی، کشاورزی یا خالی از سکنه.

در برخی مناطق هم عقب نشینی نقطه ای رزمندگان مقاومت، حالت تاکتیکی داشته و با اجرای عملیات فریب، موفق شده ضربات قابل توجهی را وارد کند. صهیونیست ها در برخی نقاط ناچار به عقب نشینی شده اند.

منطقه محاصره شده ای که ۲۵ روز است در مقابل جنایت مشترک آمریکا و اسرائیل خم به ابرو نیاورده، کلا ۴۱ کیلومتر طول، و ۶ تا ۱۲ کیلومتر عرض دارد: ۳۶۰ کیلومتر مربع.

حالا، غزه در حال تبدیل شدن به خرمشهری دیگر و نمادی جدید مقاومت و پیروزی است. ارتش جنایتکاری که پس از حدود چهار هفته بمباران و نسل کشی بی سابقه، نتواند جای پایی و لو کوچک در عمق منطقه ای ۳۶۰ کیلومتر مربعی پیدا کند، قطعا شکست خورده است.
ضربه ای که به مانع سخت و مقاومت محکم برخورد کند، کمانه می کند. اکنون زمان کمانه کردن شکست دوم، به عمق اسرائیل است. جایی که مخالفان و معترضان اگر بتوانند، نتانیاهو را تکه و پاره می کنند.
او، تقصیر شکست اول را گردن ارتش و شاباک انداخت؛ و در مقابل، متهم شده که هیچ اعتمادی به شاباک و ارتش ندارد و این وضعیت بحرانی، نتیجه جاه طلبی و خودکامگی های شخص اوست.
اسرائیل همچنان جنایت می کند تا بگوید چند برابر تلفات گرفته؛ اما ارتشی که نتوانسته از عهده مقاومت محاصره شده در غزه برآید، قطعا در برابر محور ها و جبهه های بزرگتر دوام نخواهد آورد.
وعده لا یتخلف الهی این است که "إِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ". مقاومت مظلوم غزه، همین روزها بشارت پیروزی های بزرگ تر را می دهد.

  • برای تقریب به ذهن، مساحت تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع، اصفهان ۵۵۱، مشهد ۳۵۱، شیراز ۲۴۰، و کرج ۱۲۰ کیلومتر مربع است. غزه، نصف تهران، و سه برابر کرج مساحت دارد.
  • چهار دهه قبل، خرمشهر با مقاومت ۳۳ روزه در برابر ارتش وحشی صدام آن هم با دستان خالی، نماد مقاومت شد و هنوز هم هست. مظلومیت غزه، امتداد مظلومیت خرمشهر در سال ۵۹ و ۶۰ است.

۲۵ روز مقاومت جانانه مثل خرمشهر، نه هیروشیما

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 2
    البته تعداد کشته های انفجار بمبهای اتمی در هیروشیما و ناکازاکی در یک لحظه با بحث غزه فرق می کند ، همه چیز را با هم قاطی نکنید. غزه را باید با تحریم نفتی غرب و آمریکا نجات داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس