روسیه: ۲ تانک «لئوپارد» و ۳ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۳ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین در منطقه دونتسک را منهدم کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از روند تحولات «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه ۲ تانک «لئوپارد» در محور زاپروژیا و ۳ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین در محور دونتسک منهدم کردند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه نیز دیروز چهارشنبه در جمع نیروهای نظامی حاضر در عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش اوکراین در هفته گذشته خسارات‌های سنگینی متحمل شده است.

وی دراین‌باره افزود: ارتش روسیه اکنون سامانه‌های پدافندی در اختیار دارد که در چند روز گذشته ۲۴ هواپیمای جنگی اوکراین را سرنگون کرده است. وزیر دفاع روسیه همچنین به نیروهای نظامی برای دریافت جوایز دولتی تبریک گفت. شویگو دراین‌باره گفت: من از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم. ما به شایستگی مبارزه کردید و جنگیدید و فکر می‌کنم این روند در آینده همچنان ادامه دارد.

در جریان این گفتگو، نظامیان روسیه نیز به وزیر دفاع درباره انهدام موفقیت آمیز هویتزرهای ام ۷۷۷ ساخت آمریکا در عملیات اوکراین اشاره کردند.

در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت دفاع روسیه نیز اعلام شد که «نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله در محور کراسنولیمانسک را دفع کردند، حدود ۳۰ سرباز اوکراینی در این محور کشته شدند. در محور دونتسک، ۵ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بالغ بر ۵۰۰ نیروی نظامی اوکراین کشته و زخمی شدند. در محور دونتسک جنوبی، نیروهای مسلح اوکراین ۱۶۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را از دست دادند. در محور کوپیانسک ۱۵ حمله نیروهای اوکراین دفع شد و دشمن بیش از ۱۴۵ نیروی نظامی و دو خودروی رزمی خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور زاپروژیا ۵ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بالغ بر ۸۵ نیروی نظامی کی یف کشته شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    برام سواله اوکراین که از کشورش دفاع میکنه چرا تروریست نیست حتی از سرباز های واردداتی هم استفاده میکنه و بهشون مواد هم میده البته نبرد روسیه و اوکراین یک نبرد برابره
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    روسبه بزنه خوبه اسرائیل بزنه خوب نیست؟!
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    سلام به همه عزیزانم ....همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس