روایت زن اسیر اسرائیلی از رفتار انسانی نیروهای حماس با اسرا

زن اسیر اسرائیلی که شب گذشته به دلایل انسان‌دوستانه از سوی حماس آزاد شده بود، در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی از شرایط اسارت و رفتار انسانی نیروهای حماس با اسرا سخن گفت.

به گزارش مشرق، وبگاه اسرائیلی «وای نت»، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اکتبر)، در هجدهمین روز عملیات طوفان الاقصی، اظهارات «یوخفد لیفشتیز» یکی از دو اسیر زن آزاد شده در شب گذشته از سوی جنبش حماس به دلایل انسان‌دوستانه را منتشر کرد.

جنبش حماس شب گذشته، با وساطت مصر و قطر، این اسیر ۸۵ ساله را به همراه «نوریت یتسحاک» دیگر زن اسرائیلی که رژیم اشغالگر از جمعه گذشته حاضر به تحویل گرفتن آن‌ها نشده، آزاد کرد.

یوخفد لیفشتیز در خصوص لحظه به اسارت گرفته شدنش که بیش از دو هفته از آن می‌گذرد و نیز شرایط اسارتش نزد حماس گفت: «آن‌ها ما را در یک مدرسه نگه داشتند. سپس مرا با موتورسیکلت به جایی بردند و برای این‌که سقوط نکنم، یکی از پشت من را روی موتور نگه داشت. آنها از حصار مرزی نوار غزه عبور کردند و در ابتدا مرا در شهر عبسان (جنوب شرقی خان یونس) نگه داشتند. بعد از آن، اما نمی دانم مرا به کجا بردند».

این در حالی است که همسر یوخفد، که جدای از او، در هفتم اکتبر به اسارت گرفته شده بود، هنوز در اسارت است. ابوعبیده سخنگوی کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، شب گذشته اعلام کرد که اسرائیل همچنان به وضعیت اسرای خود بی‌اهمیت است، اما حماس به دلایل انسان‌دوستانه و شرایط جسمانی بغرنج این دو اسیر، آن‌ها را آزاد کرده در حالی که تل‌آویودر بیش از هشت مورد توافقی را که با طرف‌های واسطه حاصل شده بود و قرار بود این رژیم در روز تحویل این دو اسیر به آن پایبند باشد، نقض کرده است.

یوخفد در ادامه درباره رفتار نیروهای حماس گفت: آن‌ها با ما بسیار مهربان بودند. آنها به تمیزی محیط اطرافمان اهمیت می‌دادند و آنها بودند که حمام‌ها را تمیز می‌کردند نه ما. زمانی‌که ما به مکان نگهداری دستگیرشده‌ها رسیدیم، آن‌ها به ما گفتند که از تعالیم قرآن پیروی میکنند و ما را اذیت نخواهند کرد. ما از همان غذایی می‌خوردیم که آن‌ها می‌خوردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از آزادی با یکی از اعضای حماس دست داده، گفت: آنها با ما رفتار خوبی داشتند و به همه نیازهای ما پاسخ دادند.

دو روز پیش نیز، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه شنبه به برادران قطری اعلام کرده که قصد دارد دو اسیر اسرائیلی به نام‌های "نوریت اسحاق" به شماره شناسایی ۰۰۱۱۴۵۴۱۶ و "یوخفد لیوشیتز" به شماره شناسایی ۰۰۵۲۳۶۹۵۵ را به دلایلی کاملا انسان‌دوستانه و بدون هرگونه انتظاری آزاد کند اما دولت رژیم صهیونیستی حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده است. اما رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که جنبش مقاومت حماس قصدی برای آزادی این دو فرد ندارد.

پیش از این نیز جنبش حماس با میانجیگری قطر و برای نشان دادن حسن نیت خود، یک مادر و دختر آمریکایی به نام‌های «جودیث و ناتالی رعنان» را که در جریان عملیات برق آسای هفتم اکتبر علیه اشغالگران به اسارت گرفته بود، آزاد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    14 4
    اسرائیل حیوون یاد بگیر. آمریکای حیوون تر یاد بگیر. اروپای وحشی یادبگیر. مریم تروریست یادته چه بروز اسرای بسیجی و پاسدار می آوردی؟ یروز باید حساب پس بدی ای بدتر از حیوون.
  • مهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    12 2
    اسلام یعنی این....... آفرین بر شما عزیزان حماس.. تبلبغ دین یعنی این... اسرائییل کثیف با تحویل نگرفتن اسرای خود بر منتقدین خود افزود. و مظلومیت حماس بیشتر ثابت شد... بامید پیروزی مسلمانان جهان ان شاالله
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 11
    اسنادخلاف اینومیگه
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      اسناد توله های جهود مثل تو
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      شما اسناد رو کجا دیدی؟ این که دیگه ایران نیست . حرف و نظر شما برای آزادی فلسطین فاقد ارزش است.
    • رضوی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      این مثلا اسناد رو نشون بده! تا ما هم ببینیم وگرنه بلوف چندش آوریه!
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      سند زنده داره حرف میزنه !
  • ایرانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    1 1
    هر اسیری که اسراییل نخواست بدید به ما. 5میلیون افغانی چنتام اسراییلی
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      خداییش حیف نیست همینجوری مفت آزادشون میکنید؟ بدید رئیسی بفروشتشون
  • تماشا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    نمردیم‌وانسانیت‌راهم‌دیدیم
  • عمیر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    خبر پوچ و وارونه
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    پیرزن رو برای چی بردید با خودتون ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس