انگلیس دروغ‌پردازی اسرائیل درباره بمباران بیمارستان غزه را تائید کرد

نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در سخنانی در پارلمان این کشور، دروغ‌پردازی رژیم صهیونیستی درباره حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی غزه را که افزون بر یک هزار کشته برجای گذاشت تائید کرد.

به گزارش مشرق، «ریشی سوناک» روز دوشنبه به نمایندگان مجلس انگلیس گفت: «همانطور که هفته گذشته اشاره کردم، ما با دقت تمام شواهد را بررسی کردیم و من اکنون می توانم ارزیابی خود را با مجلس نمایندگان در میان بگذارم.»

وی مدعی شد: «بر اساس تحلیل عمیق کارشناسان اطلاعاتی و تسلیحاتی ما، دولت بریتانیا به این نتیجه رسیده است که این انفجار احتمالاً ناشی از پرتاب موشک یا بخشی از موشکی بوده که از داخل غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده است.»

نخست وزیر انگلیس بر همین اساس ادعا کرد: «گزارش نادرست این حادثه تأثیری منفی در منطقه از جمله بر تلاش‌های دیپلماتیک حیاتی ایالات متحده و تنش‌ها در داخل کشور داشته است.»

اشغالگران صهیونیست هفته پیش در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند. این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شد اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی، روایت تحریف شده این رژیم را تائید کردند.

رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از این حادثه هولناک، مسوولیت پرتاب این موشک را به جنبش جهاد اسلامی نسبت داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک شوی تبلیغاتی، مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه‌ای نزدیک به بیمارستان اصابت و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

این درحالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اشغالگران با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده‌اند و تلاش بیهوده‌ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی صورت می‌دهند.

حماس تصریح کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسوول مستقیم این کشتار هستند. آنها مسوول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است.

در جلسه‌ای که امروز در پارلمان انگلیس تشکیل شد، نخست وزیر این کشور در پاسخ به سوالی درباره انفعال دولت لندن در محکومیت کشتار فلسطینی‌ها این ادعای تکراری را مطرح کرد که رژیم صهیونیستی حق دارد تا از خود در برابر آنچه او «عملیات تروریستی حماس» نامید، دفاع کند. وی در حالی که بر لزوم رعایت قوانین بین‌المللی در جنگ تاکید می‌کرد اما حاضر نشد که جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در حمله به مردم غزه را محکوم کند.

سوناک و تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس همچنین ادعاهایی را درباره نقش ایران در تحولات فلسطین مطرح کردند. نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که حماس از سوی ایران مدیریت می‌شود، مدعی شد که جامعه بین‌الملل اجازه نخواهد داد که این جنبش کنترل غزه را بدست بگیرد.

وی همچنین به بهانه‌های مختلف از جمله غیرقانونی بودن حمایت از حماس و ادعای پریشانی جامعه یهودیان ساکن انگلیس، خشم و عصبانیت خود را از اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی در این کشور بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    14 1
    به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم. از نخست وزیر گاوپرست اَنگَلِستان (سرزمین انگلها) جز این هم انتظاری نیست.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      سگان دور غزه جمع گشتند...همی بُکشند و عربده بِکشند...از سگان چه انتظاریست!؟
  • حامد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    روبای پیر هندی بدبخت تو دیگه چته
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    این تحلیل عمیق یه فحش بد به شعور دیگرانه
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    خخخخ مرسی از گل به خودی هاتون. به خریت خودتون ادامه بدید ، دنیا داره میبینه و قضاوت میکنه. اینقدر ابلهید که نمیدونید حتی بچه 7 ساله هم میفهمه راکت های حماس به زور قدرت یک ترقه رو داره و راکت نمیتونه یک بیمارستان رو بفرسته هوا و 1000 نفر رو بکشه. این دروغگویی مضحک شما کاملا به نفع ماست پس لطفا همین خط رو دنبال کنید خخخخ
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 1
    این اتهامی بزرگ است که تاریخ باید به آن رسیدگی کند.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      کدوم تاریخ؟ مرد حسابی جلوی چشم همه هر روز دارن زن و بچه رو قتل عام میکنن بعد این دنیای تاریخ انگار نه انگار! تاریخ چی؟! تاریخ این حیوانات در سازمان حقوق بشر!!!!! خدا لعنت کنه غرب و غرب پرست رو
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    9 1
    از این ریشی سوناک مفلوک‌تر وجود نداره‌. فکر کن انگلیس بیاد اجدادت رو به اون شکل مفتضح قتل و غارت کنه بعد تو مثل بدبخت بیچاره‌ها بیای کاسه‌لیسی‌شون رو بکنی.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    انگلیس خبیث که در تاسیسات نطفه حرام نقش داشته در این جنایات وحوش صهیونیستی. سهیم هست و انشاا... سزای عمل خود را می بینند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    7 1
    انگلیس پدر و والد حقیقی اسرائیل است و اگر از این حیوانات حمایت نکند. هژمونی خود را خدشه دار خواهد کرد.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    احمق اگر حماس بمبی با این قدرت تخریب داشت که الان صهیونیستها داشتن تو دریا شنا کنان فرار می کرد
  • عبدالله IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    6 1
    به روباه گفتند شاهدت کو؟ گفت دُمَم !!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    خدایا خودت به داد مون برس
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    3 1
    بی شرفتر از اینها خدا خلق نکرده تصاویر ماهواره ای نمی تواند چیزی نشان دهد؟ تا رسوا شوند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    مردک نوکر صهیونیستها کارشناس موشکی شده!!!! همینطوری ایستاده هم حرف نزنه بلاهت از سر و رویش میبارد؟!!! خودش فکر میکند خیلی موجه است !!!!! بی وجود پوچ!!!!!!!! آخر بی وجدان !!! اگر موشک های مقاومت فلسطین اینقدر قدرت انفجاری داشت که تا حالا چیزی از صهیونیستها باقی نمانده بود!!!!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    هندی بی.... اگر حماس موشکی به این قدرت داشت که یابو متان جرات حمله به غزه را نداشت، البته استعمار از نو رسیده به فرا نو که یک هندی بی.... میشود نخست وزیر عنگلستان صغیر پس باید دم تکان دهید برای نطفه حرامی که عنگلستان کاشته
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    خب به ماچه؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    3 1
    بهش بگو مدرک نشون بده، میره مثل نتانیابو یه کاغذ میگره دستش با ماژیک موقعیت رو نشون میده!! روباه مکار دیگه به آخر خط رسیدی دیگه خیلی گندی زدی
  • US ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    ولد شیطان حرام لقمه کارش ماله کشیه ارباب صهیونیستش بوده، هست وخواهد بود. نباید انتظاری جز این داشت. شرف و اصالت و حیثیت و آبرو کلا در قاموس سران رژیم های عنگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان مفاهیمی ناشناخته هست.
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    نکبت دروغگو ! اون زن عام انگلیسی که توی برنامه ی بی بی سی شرکت کرده بودهم حقیقت رژیم جنایتکار اسراییل رومیدونه واین مردک همچنان به دروغهاش ادامه میده تف به اون ذات کثیفتون
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷 IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    خخخخخخخ چقدر بخندیم بعد از آن اندوهی که در دلمان نهادینه شد! حماسی که با لوله آب و فاضلاب راکت چند کیلوئی میسازه و به شرق که میزنه میخوره به غرب، چطور بمبی با وزن یک تن ساخته که اتومات در ارتفاع ۵ متری زمین منفجر شده و برخوردی با زمین نداشته آنهم بدون نیاز به هواپیما و آنچنان دقیق که زده وسط بیمارستان!؟ حرامزاده ها حاشا میکنند و ابلهان هم باور میکنند. مرگ ابدی بر انگلیس و اسرائیل و آمریکا.
  • آراز IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    ابله حیله گر! یعنی موشک و یا حتی بخشی از موشک حماس می‌تواند ساختمان یک بیمارستان را منفجر کند؟! اینکه اسراییل ادعا هایی گوناگونی داشت و یکی اینکه ادعا کرد محوطه بیمارستان را هدف قرار داده رو چیکار می کنی بی شرف؟!
  • محمدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    بی شرف...اگه فلسطینی ها موشکی با این قدرت تخریب داشتند که الان ارباب اسقاطیلی تو از صفحه روزگار محو شده بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس