چرخش سیاست ارسال سلاح آلمان از اوکراین به اسرائیل

مقامات دولتی آلمان اعلام کردند که سیاست ارسال سلاح خود را از سمت اوکراین به نفع رژیم صهیونیستی تغییر داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد در جریان تشدید جنگ بین حماس و رژیم اسرائیل، ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی را در اولویت قرار دهد.

خبرگزاری DPA به نقل از یک مقام دولتی در آلمان اعلام کرد که برلین ترجیح می‌دهد به جای اوکراین سلاح‌های خود را برای رژیم اسرائیل ارسال کند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان حمایت کشورش را از صهیونیست ها اعلام و تاکید کرد: فقط یک مکان برای آلمان وجود دارد و آن مکان در کنار اسرائیل است.

وی هفته گذشته با چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی، مسئولیت کشورش نسبت به هولوکاست را یادآور شد و گفت: همیشه وظیفه تامین امنیت اسرائیل بر دوش آلمان احساس می‌شود.

رژیم صهیوینستی از آلمان خواسته است که جلیقه‌های محافظ در اختیار آنها قرار دهند، در حالی که برلین اعلام کرده است که به نیروهای نظامی این رژیم کمک‌های پزشکی ارائه خواهد کرد. شولتس وعده داده فعالیت‌های حماس را در کشورش ممنوع اعلام کند.

تلاش برلین برای حمایت از رژیم اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که این کشور همچنان یکی از حامیان اصلی اوکراین است و تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از جمله تانک‌های لئوپارد، خودروهای زرهی جنگی و سیستم‌های دفاع هوایی را به کی‌یف ارسال می‌کند.

اشغالگران صهیونیست سه شنبه شب و در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند. این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است.

این درحالیست که دولت‌های غربی بدون محکوم کردن این حادثه هولناک، به واکنش‌های انفعالی درباره غیرقانونی بودن کشتار غیرنظامیان، بسنده کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

از سویی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مسئولیت بمباران بیمارستان المعمدانی برعهده جنبش جهاد اسلامی است. وی صبح امروز با برگزاری شوی تبلیغاتی، بار دیگر همسو با سایر سران صهیونیست درصدد حاشا کردن کشتار شب گذشته ارتش این رژیم در بیمارستان المعمدانی در غزه و فرار از مسئولیت آن برآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای سران این رژیم از شب گذشته تا صبح امروز را تکرار کرد و مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه ای نزدیک به بیمارستان اصابت کرده و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در تداوم حمایت تمام قد این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی، از ادعای تل‌آویو درباره پشت‌پرده حمله مرگبار به بیمارستان غزه حمایت کرد و با دعوت به‌خونسردی مدعی شد که باید منتظر حقایق این حادثه هولناک ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اشغالگران با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده اند و تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی صورت می‌دهند.

حماس اعلام کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسئول مستقیم این کشتار هستند. آنها مسئول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است.

جنبش اسلامی بیان کرد: سازمان ملل و همه کشورها باید در راستای توقف کشتار جمعی حرکت کنند که با تصمیمات سران اشغالگر انجام می شود.

پیش از این هم عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به روایت رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان المعمدانی واکنش نشان داد و روایت تل آویو را کذب دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس