کد خبر 15374
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

فرماندار شهر ري گفت: پادگان قلعه مرغي که پيش از اين مجموعه پروازي ري نام داشت به طور غير قانوني توسط شهرداري تهران براي ساخت شهرک تصاحب شد.

به گزارش مشرق، جعفر فرجي در گفت و گو با برنا، با اعلام اين خبر گفت: شهرداري تهران قصد دارد در اين پادگان که مکاني توريستي و مناسب براي دانش پژوهان و پروازهاي تفريحي بود يک مجموعه شهري شامل مجتمع هاي تجاري، فروشگاه هاي زنجيره اي، پارک و غيره بنا کند.
وي ادامه داد: طبق گفته معاون مالي شهرداري تهران، در شوراي شهر تهران، سود آوري اين تغيير کاربري در شهرستان ري براي شهرداري تهران 15هزار ميليارد تومان خواهد بود که چيزي حدود 2 برابر بودجه ملي شهرداري تهران است.
اين مقام مسئول افزود: شهرداري تهران، شهرستان ري را براي منفعت خود مي خواهد زيرا شمال تهران با وجود کوه ها مسدود شده است و در شرق و غرب نيز شهرستان هاي مستقل از جمله استان البرز را داريم. پس تنها جايي که شهرداري به راحتي مي تواند به آن دست اندازي کند جنوب تهران است که در چند سال گذشته در آن حدودهزار هکتار تغيير کاربري توسط شهرداري و شوراي شهر صورت گرفته است.
فرجي در مورد پيشرفت ها و اقدامات صورت گرفته در اين شهرستان گفت: در حال حاضر هيچ پيشرفت يا اقدامي از سوي شهرداري و شوراي شهر تهران انجام نشده و با وجود مکان هاي سياحتي، زيارتي و تردد بيش از 20 ميليون زائر و توليد 50 هزار تن گندم سالانه در شهرستان ري، يک هتل و سيلو هم وجود ندارد و هر سرمايه گذاري به شهرري مي آيد به دليل قوانين سفت و سختي که شوراي شهر تهران به صورت غيره قانوني مصوب و اعمال مي کند فراري مي شود.
فرماندار شهرستان ري ادامه داد: شهرستان ري 10برابر شهرستان اسلامشهر وسعت دارد و فرودگاه بين المللي امام خميني و بزرگترين شهرک صنعتي خاورميانه درحسن آباد اين شهرستان است.
وي اذعان داشت: شهرداري و شوراي شهر تهران چون شهرستان ري را بخشي از شهر تهران مي دانند جزو محدوده و حريم خود تعريف کرده اند، مدام در حال دخالت در امور اين شهرستان هستند و آن را به کانون انتقال تمام مشکلات خود بدل کرده اند يعني بدون اينکه کوچکترين خدمتي براي اين شهرستان انجام دهند تمام صنوف و صنايع آلاينده، پادگان ها، و تمامي مشکلاتي که در شهر تهران وجود دارد به خصوص فاضلاب اين شهر به شهر ري منتهي مي شود، اين در حالي است که دفن اموات نيز در اين شهرستان صورت مي گيرد.
اين مقام مسئول با مقايسه شهرستان ري و اسلامشهر گفت: در حال حاضر مساحت کل شهرستان ري 2هزار و 70کيلو متر مربع است که با اضافه شدن بخش آفتاب به 3هزار کيلومتر مربع خواهد رسيد اين در حالي است که اسلامشهر 198کيلومتر مربع وسعت دارد با اين حال آيا اين جرم است که ري با وسعت 3هزار کيلومتر به يک شهرستان تبديل شود.
فرجي درباره افت مالي که شوراي شهر تهران اعلام کرده بعد از استقلال شهرستان ري به وجود خواهد آمد افزود: شوراي شهر مي گويد درآمد ساليانه شهرستان ري 35 ميليارد تومان است اما اين فقط درآمد نقدي ري است و 85ميليارد تومان به صورت غير نقدي، 100ميليارد تومان درآمد عوارض حريم شهرستان ري (که در بخش صنايع کارخانجات و صنوف مختلف از ساخت و ساز به دست مي آيد) است و از همه مهمتر 15هزار ميليارد توماني است که شهرداري و شوراي شهر از تغيير کاربري شهرستان ري به دست مي آورند که از آن ياد نمي کنند.
وي در ادامه تصريح کرد: اين در حالي است که محل جمع آوري زباله، بهشت زهرا، ساماندهي صنوف مختلف شهر تهران همه در شهرستان ري قرار دارد که نه تنها در آمد شهر ري را تامين مي کند بلکه بسياري از اين درآمد نيز به صورت مازاد وجود دارد.
فرماندار شهرستان ري در خاتمه گفت: اگر شوراي شهر و شهرداري تهران بگذارند، مردم شهرستان ري مي توانند برتمام مشکلات فائق آيند و به آن رسيدگي کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس