فلسطین

بی‌بی‌سی به نقل از یک منبع رسمی مدعی شده در پی درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی، ۱۷ شهروند بریتانیایی کشته یا مفقود شده‌اند.

به گزارش مشرق، بی‌بی‌سی به نقل از یک منبع رسمی انگلیسی مدعی شده در پی درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی، ۱۷ شهروند بریتانیایی کشته یا مفقود شده‌اند. ادعا شده که کودکان هم در بین این افراد هستند.

طبق این گزارش، تخمین قبلی کشته یا مفقود شدن بیش از ۱۰ تبعه بریتانیایی را شامل می‌شد. گفته شده بود ۱۰ شهروند بریتانیایی ناپدید شده‌اند و یک نفر از اتباع انگلیس کشته شده است.

همچنین وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد که شمار زیادی از اتباع آمریکایی در نتیجه تشدید تنش‌ها در نوار غزه ناپدید شده‌اند. اینفوگرافیکی منتشر شده که نشان می‌دهد ۱۱ شهروند آمریکای در نتیجه حملات علیه مواضع رژیم صهیونیستی کشته و بسیاری نیز ناپدید شده‌اند.

در بین اتباع خارجی که در حملات کشته شدند، شهروندان تایلندی هم بودند و رژیم صهیونیستی مدعی است که ۱۱ نفر از آن‌ها نیز گروگان گرفته شده‌اند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین چهار شهروند روس را در بین افراد ناپدید شده در پی جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی معرفی کرده است.

به گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در بین ناپدیدشدگان، ۱۵ شهروند آرژانتینی، سه شهروند برزیلی، دو شهروند ایتالیایی، یک ایرلندی، سه کانادایی، دو کلمبیایی، دو شهروند اهل پاناما، دو شهروند پاراگوئه، دو تانزانیایی، چند آلمانی، ۱۴ فرانسوی، یک نپالی، دو شهروند اهل پرو و هفت فیلیپینی وجود دارد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده که شهروندانی از اتریش، چین، مکزیک و فرانسه به گروگان گرفته شده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین شنبه عملیات بزرگی را تحت عنوان طوفان الاقصی آغاز کردند. منابع صهیونیستی اعلام کردند شمار تلفاتشان در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ کشته افزایش یافته و ۲۴۰۰ صهیونیست نیز در این عملیات زخمی شده و تعداد ۲۰۰ نفر دیگر نیز به شمار مفقودین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی افزوده شده است.

وزارت بهداشت فلسطین هم امروز (چهارشنبه، ۱۱ اکتبر) اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پنجمین روز متوالی، به ۱۰۵۵ شهید و ۵۱۸۴ زخمی رسیده است. تعداد شهدای کرانه باختری هم به ۲۳ نفر رسیده و ۱۳۰ تن دیگر هم در شمار مجروحان هستند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حملات پیاپی خود به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی را ویران کرده و ۴۸ مدرسه نیز در جریان این حملات آسیب دیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 0
    خخخخ چه جالب
  • سینا IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    بریتانیا نه انگلیس بی اندازه کافی باد دارن شما دیگه فوت نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس