توقف تولید گاز در میدان گازی «تمار» از بیم حملات مقاومت

منابع صهیونیست از توقف تولید گاز در میدان گازی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزارت انرژی رژیم صهیونیستی از توقف موقت تولید گاز در میدان گازی «تمار» در نزدیکی ساحل جنوبی خبر داد.

شرکت آمریکایی «چورون» که پیمانکار این میدان گازی است اعلام کرد که از وزارت انرژی رژیم صهیونیستی دستور گرفته است که عملیات تولید گاز را متوقف کند.

میدان گازی تمار از منابع اصلی تأمین سوخت نیروگاه‌های برق و صنایع در فلسطین اشغالی است و بخشی از تولید این میدان به اردن و مصر صادر می‌شود.

وزارت انرژی رژیم صهیونیستی بیان کرد: در پی تنش در مرزهای جنوبی، مقامات، دستور توقف موقت تولید در میدان گازی تمار را داده است. جایگزین‌هایی را برای تأمین نیازهای سوخت در نظر گرفته شده است. نخست‌وزیر به وزیر انرژی اختیارات لازم را داده که ظرف دو هفته آینده در صورت لزوم در بخش انرژی اعلام وضعیت فوق‌العاده کند.

میدان گازی تمار در ۲۵ کیلومتری شهر ساحلی اشدود در ساحل جنوبی فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه است و از شمال نوار غزه قابل مشاهده است و در تیررس نیروهای حماس قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما جانفدایان راه اسلام و انقلاب، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • CA ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    خیلی عجیبه که حتی با بستن آب، برق و گاز غزه حماس در همان ابتدا به سکوی گازی ، آب شیرین کنها و تاسیسات برقی اسرائیل حمله نکرده، شاید امیدوارم دوباره اینها از سمت اسرائیل وصل گردد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس