کد خبر 1533997
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

به گزارش مشرق، محسن فائضی در کانال تلگرامی خود در مورد روز دوم عملیات طوفان الاقصی نوشت:

۱. سلام؛ محسن از روز دوم چه خبر؟
همه تو شوک اتفاقات روز نخست؛ موضع گیری‌های بیشتر. صبح با خبر شلیک ۳ موشک از لبنان و بیانیه رسمی حزب الله آغاز شد. بنظر می‌رسد هدف پیغام صریح به تل آویو به ورود لبنان در صورت آغاز نبرد زمینی گسترده علیه غزه است.

۲. کشته های اسرائیل داره خطرناک میشه ها؟؟؟
اسرائیل به صورت قطره چکانی، تعداد عجیب کشته‌هایش را در حال به روزرسانی است. تا ساعت ۶ عصر به حدود ۶۵۰ کشته هم رسید. چیزی که من حدس میزنم بنظر می رسد به حدود ۱۰۰۰ بلکه ۱۲۰۰ هم برسد.

۳. جنگ شروع شد؟ نشد؟
علی رغم آنکه در کابینه امنیتی دیشب، آغاز جنگ تصویب شده بود، ولی خبری از حملات زمینی برای بازپس دیگری شهرک نبود! بیشتر به درگیر نیروهای حماس برای پیشروی و حملات هوایی به غزه محدود شد.

۴. نشیدم شهرک ها تخلیه شدن؟
بله دستور تخلیه ۴ شهرک به طور کامل صادر شد. اقدامی که موجب شد برخی شهرک های با فاصله بیشتر هم اخباری حول فرار ساکنانش منتشر شود

۵. فلسطینی‌ها چند تا شهید دادند؟
حجم جملات به غزه بسیار گسترده بود و تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۳۰۰ نفر رسید و پیش بینی می شود به ۵۰۰ تن برسد. علی رغم حجم بالای حملات، اما فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی فلسطینی ها و اعراب خبری از هشتگ هایی مثل حملات پیشین نیست و بیشتر و اسرا و غرور ناشی از پیشروی ها و عدم اشغال دوباره شهرک ها توسط اسرائیل متمرکز بود

۶. چرا ول کن نیستند؛ دیروز نگفتی زود تموم میشه؟
امروز مقاومت نه تنها شهرک ها را تخلیه نکرد، بلکه عملیات هایی علیه برخی شهرک ها در گامی جلو در آغاز کرد(نقشه: https://t.me/Thirdintifada/9600) چیزی که نشان می‌دهد هدف مقاومت تنها اسیر گیری نیست! خواب‌هایی دیده است که برا من هم متصور نیست!

۷. این ۱۱ سپتامبر که میگن چیه؟
با سکوت با طعم تحقیر درون اسرائیل از حجم تحلیل هایی که هدف یک ۱۱ سپتامبر علیه ایران بوده، کمرنگ تر شد. البته اینکه اسرائیل پس از رسیدن به یک ثبات و حل مرز با غزه به دنبال یک اجماع سازی علیه تهران باشد مسئله دیگری است که فعلا خبری از آن نیست

۸. خدا قوت
عه. یادم رفت بگم، فضای رسانه ای عربی مملوست از فضای ضد اسرائیلی و یهودی. خبر کشته شدن ۲ صهیونیست گردشگر در صحرای سینای مصر توسط پلیس این کشور هم بازتاب فراوانی داشت

۹. و سوال ثابتم رو نپرسیدم؟ چی میشه آخرش؟
تحلیلی ندارم. فقط میتونم بگم صبر کنید. اما تخلیه شهرک‌ها معادلات جدیدی است. آیا حماس می‌تواند آنها را همیشه خالی نگه دارد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    این ی باتلاقیه ک اسراییل سعی میکنه توش دست و پا بزنه و حملات غافلگیرانه ای را انجام بده اما تلاش بیشترش باعث بیشتر فرو رفتن تا مرز نابودی میشه.
  • علی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    واقعا انا فتحنا لک فتحا مبینا
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    از سپاه پاسداران خواهشمندیم سریعا با اعزام نیرو به کمک حماس بشتابد. بیانیه بدرد نمیخوره فقط حمله مستقیم و حضور نظامی در اسرائیل.
  • حمیدرضا مختاری TR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به امید پیروزی مقاومت اسلامی انرژیم کودک کش صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس