کد خبر 153153
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ ناوهای هواپیمابر هسته‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس خسارت‌های بسیار سنگین و جبران ناپذیری بر محیط زیست این منطقه وارد می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر حبیب الله سیاری تصریح کرد: ناوهای هواپیمابر که دارای سامانه رانش هسته‌ای هستند تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارند.

وی خاطرنشان ‌کرد: ناوهای نیروهای بیگانه ازجمله ناوهای هسته‌ای با تردد خود در خلیج فارس که یک دریای نیمه بسته محسوب می‌شود و با تخلیه زباله‌ها، روغن‌های سوخته و صدمات ناشی از سوخت‌های هسته‌ای خود، آسیب فراوانی را به اکوسیستم و محیط زیست این منطقه وارد می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: نیروهای فرامنطقه‌ای با حضوری به این وسعت در منطقه موجب تخریب اکوسیستم خلیج فارس شده اند که باید پاسخگو باشند.

کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر توانایی برقراری امنیت را دارند

امیر دریادار سیاری با تاکید بر این که حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس به طور یقین، موجب ناامنی منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به تنهایی یا با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند امنیت منطقه را تامین کند.

وی ادامه داد: نیروهای فرامنطقه‌ای مدعی هستند که برای تامین امنیت وارد این منطقه شده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که حضور این نیروها در خلیج فارس موجب ناامنی و تخریب محیط زیست شده است و مشکلات فراوانی را برای کشورهای منطقه به وجود آورده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اظهارداشت: اگر تمامی کشورهای منطقه دست به دست هم دهند و متحد باشند، دیگر نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیست و در نتیجه نه تخریب محیط زیست و اکوسیستم منطقه را شاهد خواهیم بود و نه مسایل دیگری بوجود خواهد آمد.

نه تنها ناوهای هواپیمابر بلکه هیچ کس نمی‌تواند در برابر اراده یک ملت بایستد

امیر سیاری در ادامه به تبلیغات رسانه‌های غربی درباره حضور ناوهای فرامنطقه‌ای و ورود و خروج آنها در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: نه تنها ناوهای هواپیمابر بلکه هیچ کس نمی‌تواند در برابر اراده یک ملت بایستد.

وی خاطرنشان کرد: ورود و خروج ناوهای هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای به منطقه خلیج فارس فقط یک تبلیغات و ژست سیاسی است که با هدف انجام عملیات روانی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد:‌ غربی‌ها با استفاده از رسانه‌های خود دست به تبلیغات منفی و بزرگنمایی این حضور کرده اند.

امیر سیاری تصریح کرد: به رغم این حضور، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی حرکات نیروهای فرامنطقه‌ای را در منطقه در رصد کامل دارد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش با همکاری سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای و یا ذره‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای به مرزهای کشور نزدیک شوند و اگر حضوری دارند، این حضور آنها در آبهای آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس