کد خبر 1531179
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
1

جریان ضدانقلاب از هفته گذشته برای سالگرد حوادث تروریستی ۸ مهر ۱۴۰۱ در زاهدان، فراخوان تجمع منتشر کرده بودند. پس از بی اعتنایی مردم به این فراخوان، معاندین برای توجیه شکست خود، متوسل به دروغ شدند.

سرویس سیاست مشرق- پس از حادثه تروریستی زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱، رسانه‌های ضدانقلاب در شبکه های اجتماعی تلاش کردند تا وضعیت سیستان و بلوچستان را بحرانی به نمایش گذاشته و با کمک برخی عناصر فریب خورده چون عبدالحمید این استان را به مرز آشوب بکشند.

هدف از این اقدام تبدیل زاهدان به شهری جنگ زده چون درعا و مشابهت سازی‌های تاریخی با سوریه بود!

در آستانه سالگرد آشوب‌ها در این استان ضدانقلاب بار دیگر تلاش کرد با برنامه‌ریزی دقیق دوباره فراخوان زده و پروژه جنگ شهری را استارت بزند که اینبار هم مردم به فراخوان های آنها بی اعتنایی کردند.

بررسی رسانه‌های معناد نشان می‌دهد که جریان ضدانقلاب از هفته گذشته برای سالگرد حوادث تروریستی ۸ مهر ۱۴۰۱ در زاهدان، فراخوان تجمع منتشر کرده بودند.

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

عبدالغفار نقشبندی هم که پیشتر از کشور متواری شده بود و اکنون مشغول لیدری یک کروهک تروریستی از خارج از مرزها می‌باشد، با انتشار یک ویدیو مردم زاهدان را تحریک به تجمع اعتراضی در روز جمعه کرده بود.

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

ارتش سایبری نیز در فضای مجازی هم با هشتگ زنی، مردم سیستان و بلوچستان را دعوت به حضور در این تجمعات کردند، معاندین در این راستا از هشتگ‌هایی نظیر «بلوچستان اشغالی» استفاده میکردند.

طراحی سالگرد اغتشاش در زاهدان با ایام میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت هم زمان شد؛ واکنش مثبت مردم در مناطقی چون استان کردستان و سیستان و بلوچستان به جشن‌های هفته وحد و بی تفاوتی به فراخوان ضدانقلاب باعث شد تا نمایشی دروغین بدون هیچ تماشاگری اکران شود.

گزارشات حکایت از آن دارد که پس از برگزاری نمازهای جمعه اهل سنت در زاهدان، گروه‌هایی با معدل جمعیتی ۳۰ تا ۱۰۰ نفره تجمع کردند و ضمن شعاردهی به سمت ماموران سنگ‌پرانی کردند؛ اما در نهایت تیر این تحرکات به سنگ خورده و دقایقی بعد وضعیت شهر زاهدان آرام گزارش شد.

اما براندازان با انتشار و بازتاب ویدیوهای قدیمی به این تجمعات ضریب دروغین داده و تلاش کردند تا موج اعتراضات به سایر شهرها کشیده شود.

به عنوان مثال روز پنجشنبه در یک انفجار تروریستی منطقه بلوچستان پاکستان، حداقل ۵۲ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. معاندین حتی تصاویر مجروحان این انفجار را به جای تجمعات روز جمعه زاهدان جا زده و به دروغ مدعی شلیک مستقیم به کودکان زاهدانی شدند.

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

تصویر مربوط به کودک مجروح در حادثه تروریستی بلوچستان پاکستان

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

چرا کاریکاتور درعا در زاهدان کشیده نشد؟+عکس و فیلم

اما انتشار تصاویر مختلف از شهر زاهدان حاکایت از وضعیت عادی و آرام داشت، وضعیت کاریکاتوری، میان واقعیت میدانی روز گذشته زاهدان و فضاسازی دروغین بی بی سی و اینترنشنال و رادیو فردا و صدای آمریکا، به شکل مقایسه ای و تصویری مستند سازی شده و نشان داد چگونه می‌توان با مهندسی روانی اذهان عمومی را دچار تردید کرد.

در شرایطی که دشمن سعی داشت شهر زاهدان را به موقعیت استراتژیک برای تروریست‌ها تبدیل کند، شجاعت مرصادگونه نیروهای مدافع امنیت و نیز هوشیاری مردم این شهر باعث شد تا آرامشی مثال زدنی در این استان شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    23 5
    بنازم هوشیاری مردم زاهدان در بی اعتنایی به رسانه‌های معاند و مروج خشونت و نفرت و ترور ، بی‌شک پاداش این مردم نازنین قطع کردن سر مار فتنه و آشوب و ناامنی یعنی عبدالحمید و خطبه‌های شیطانی اش ست
  • رضا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    15 6
    مگر عبدالغفار نقشبندی ملعون بازداشت نشده بود؟ کی او را فراری داده؟!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 3
    بله واقعن عکس ها که پراید و پژو توشه معلومه ایرانه .. کل شهرهای سیستان و بلوچستان میگن بلند شدنه و حتی تو خاش راحت دشمنو فراری دادنه .
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      اره دادش سیستان تصرف شده مولوی جونت اعلام خلافت اسلامی کرده یه کام دیگه بگیرید کره زمین رو هم تصرف میکنیدخخخخخخ
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 2
    این تالارهای گفتگوی سایت های مثلاً بورسی داخلی به اسم سهامیابی و ره اورد365 را فیلتر کنید. خانه ی تیمی اکانتهای منافقین و بهاییان شده. دعوت به آشوب و براندازی میکنند آزادانه
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    18 3
    اینا تو مجاری روزی یه بار حکومت سرنگون میکنن همه شهرهارو فتح بزار خوش باشن برا خنده خوبن تموم شدید خخخخخ
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    این عبدالغفار نقشبندی رو بندازید تو گونی بیارید ایران و تو طویله زندانیش کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس