کد خبر 1531176
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
نقش پنهان امارات در نبرد میان ۲ ژنرال در سودان

رسانه آمریکایی از نقش امارات در حمایت از یکی از طرفهای درگیر در سودان پرده برداشت.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی از نقش امارات در درگیری سودان پرده برداشت.

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که امارات به بهانه نجات پناهجویان، عملیاتی محرمانه را برای حمایت از نیروهای پشتیبانی سریع در جنگ داخلی سودان به پیش می برد.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: امارات سلاح پیشرفته و پهپاد به نیروهای پشتیبانی سریع می دهد و به درمان نیروهای حمیدتی می پردازد و مجروحان بسیار بدحال این نیروها را به بیمارستانهای نظامیش منتقل می کند.

مرکز این عملیات در یک فرودگاه و بیمارستان در شهری دور افتاده در آن سوی مرز سودان در چاد است و هواپیماهای باری اماراتی از ماه ژوئن تقریباً هر روز در آنجا فرود می آیند.

این رسانه گزارش داد: شواهد نشان می دهد که امارات از نیروهای پشتیبانی سریع حمایت می کند اما اصرار دارد که عملیاتش در مرز با سودان یک عملیات صرفاً بشردوستانه است. در واقع امارات از ماموریت کمک رسانی خود برای پنهان کردن حمایت نظامی خود از حمیدتی استفاده می کند.

رسانه مذکور به نقل از مسئول ارشد آمریکایی آورده است: اماراتی ها، حمیدتی را عامل خود می دانند.

این رسانه آورده است که نیروهای حمیدتی طی هفته گذشته از موشکهای کورنت ضد تانک که امارات به آنها داده، در حمله به پایگاه مستحکم در خارطوم استفاده کردند.

به نوشته این رسانه، این نقش امارات در سودان به شدت خشم مقامات آمریکایی را به دنبال داشته است به ویژه که احساس می کنند روابط امارات با روسیه و چین روند رو به رشدی داشته است.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار منتشرشده از سوی سازمان ملل متحد، از آغاز درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی، نزدیک به ۵ هزار غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۲ هزار نفر زخمی شده‌اند. علاوه بر این در نتیجه این درگیری بیش از ۴.۶ میلیون سودانی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس