آماده‌باش نهادهای امنیتی صهیونیستی از ترس حملات راکتی مقاومت

ترس از حملات راکتی احتمالی مقاومت در نوار غزه باعث شده تا نهادهای امنیتی اسرائیل به حالت آماده‌باش درآیند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی از ترس حملات راکتی احتمالی مقاومت در نوار غزه به حالت آماده‌باش درآمدند.

منبع مذکور از تلاش گسترده مصر و قطر برای آرام‌سازی اوضاع در نوار مرزی باریکه غزه و جلوگیری از درگیری بین مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

ساعاتی پیش از این نیز، اسپوتنیک گزارش داده بود که ارتش لبنان عملیات ایجاد یک جاده نظامی در مزرعه مرزی بسطره واقع در اراضی شبعا را ادامه می‌دهد. ارتش لبنان این جاده را در مقابل جاده‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش در همین منطقه ایجاد کرده بود می‌سازد.

منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش این کشور و ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تعرض‌هایی که بولدوزرهای متعلق به اشغالگران قدس در مزرعه بسطره انجام داده‌اند به حالت آماده‌باش درآمده اند.

بر اساس گزارش منابع لبنانی نیروهای ارتش لبنان با حضور نیروهای یونیفل در حال از بین بردن موانع و اقدامات صورت‌گرفته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه هستند.

گفتنی است روز شنبه نیز خبرنگار شبکه المنار گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند بمب دودزا و صوتی به سمت نیروهای ارتش لبنان پرتاب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش لبنان در حال عملیات پاکسازی نخاله‌هایی بودند که بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی ۲ روز قبل در مناطق آزاد شده در زمین‌های کشاورزی بسطره واقع در مزارع شبعا ریخته بودند.

در گزارش خبرنگار شبکه المنار آمده است که ارتش لبنان در واکنش به پرتاب بمب‌های دودزا و صوتی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کرده و بمب‌های دودزا به سمت عناصر دشمن پرتاب کرد. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با دیدن این حرکت ارتش لبنان پا به فرار گذاشتند.

مناطق جنوبی لبنان در پی این تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی شاهد تنش بود به طوری که نظامیان صهیونیست قبل از ترک منطقه یک تانک مرکاوا به این سمت آورده بودند.

همچنین ه‌ها جوان فلسطینی برای یازدهمین روز متوالی در نزدیکی سیم‌خاردارهای حایل میان نوار غزه و اراضی اشغالی دست به تظاهرات زدند.

گروهی از جوانان فلسطینی موفق شدند با عبور از سیم‌خاردارهایی که در مقابل اردوگاه «العوده» واقع در شرق شهر غزه قرار دارد، ۲ موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به آتش بکشند.

ده‌ها جوان فلسطینی خود را به اردوگاه‌های «العوده» در رفح و غزه رساندند و در قالب تظاهرات‌های خود در مرزهای شرقی نوار غزه که از ۱۰ روز گذشته تاکنون در حال انجام است، چندین لاستیک را آتش زدند و پرچم فلسطین را در نقاط مرزی برافراشتند.

علاوه بر این جوانان فلسطینی چندین بالن آتش‌زا را به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه ارسال کردند و در نتیجه این اقدام مقاومتی فلسطینیان برخی از مناطق واقع در اراضی اشغالی آتش گرفتند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات‌کنندگان فلسطینی تیراندازی کردند و چندین گلوله گاز اشک‌آور را به سوی آنان پرتاب کردند. در نتیجه اقدامات وحشیانه نظامیان صهیونیست چندین جوان و یک کودک ۱۲ ساله فلسطینی زخمی شدند.

المیادین گزارش داد که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی برای چندمین بار طی روزهای گذشته یکی از برج‌های دیده‌بانی مقاومت در شرق نوار غزه را بمباران کرد.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به بمباران برج‌های دیده‌بانی مقاومت در غزه اعلام کرد: طی ۲ هفته گذشته نیروهای ما در نوار مرزی با غزه مورد هجوم قرار می‌گیرند و تنها واکنش ارتش به این اقدام، بمباران مواضعی خالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس