تکرار ادعای بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران؛ این بار در مجمع عمومی سازمان ملل

امارات بار دیگر ادعای بی‌پایه و اساس همیشگی خود درخصوص جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «ریم بنت ابراهیم الهاشمی»، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند.

وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی امارات همچنین مدعی شد: زمان ما را از درخواست حل و فصل این مشکل از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارند و این موضع امارات طی چندین دهه ثابت بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ۲۹ شهریور نیز در نشست مشترک وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک برگزار شد و حاضران در بیانیه‌ای بار دیگر از ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حمایت کرده و خواهان آنچه آن را دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای این جزایر از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان کیفری بین‌المللی براساس قواعد حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواندند، شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از این نشست، با تاکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهانیان از نهاوند IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    5 1
    یکبار برای هميشه باید مهر خاموشی بر دهان یاوه گویان کوبید، تا در برابر سرزمین مقدس ایران حریم خود را بشناسند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    3 2
    چرا اماراتی های مقیم بوموسی رو اخراج نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یواش یواش آدم باورش میشه که یه جار کار می لنگه، اگه میخواهید گزافی گویی امارات راجع به جزایر ایرانی خاموش بشه باید ملاطفت رو کنار بگذارید و اونا رو از خاک کشور بیرون کنید و خیالتون راحت یه عده بیکار جنگ هستن البته و صد البت جنگی هم نمیشه و آقایی ایران به اعراب حاشیه خلیج فارس ثابت میشه
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خودشون تنشون میخاره،یادشون رفته چین رو واسطه کردند که بیا ما رو با ایران اشتی بده تا از حملات یمنی ها نجات پیدا کنیم
  • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    این امارات بازیچه دست آمریکا و اسرائیل است و خودش هم می‌داند هیچی نیست اما بالاخره باید اربابش را راضی کند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    4 0
    کاری نداره. شما هم ماهی یه بار بیانیه رسمی بدین که جزیره بحرین ملا ماس، و باریکه قره سو ه چیه؟ ، اونم واس ماس،،، و در این امر مداومت کنید،،،، ببرید در سازمان ملل بیانیه بدین هر سال و هی موی دماغشون بشین. بیکار نشستین چرت میزنین ... یه خورده همسایه آزاری کلامی کنید.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      14:41 دمت گرم، اومدم همینو بنویسم شما زحمتشو کشیده بودی!! راستش فکر کنم حالش نیست جواب اینارو بدن، منم از این نوع دیپلماسی در تعجبم!!
  • US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    2 13
    بهترین کار اینه که جزایر سه گانه را بدین به برادران عرمنیتان
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      ابله ارمنی ها همیشه حسن همجواری با ايران رو رعایت کردن و مث یه عده کله پوک وطنی در کنار اجنبی که منافع ملی ایران رو به خطر میندازن نیستن محض اطلاع برادران ارمنی که تبعه ایران هستن بوموسی رو خاک مادری میدونن چون از ایران و ایرانی جدا نیستن درست برعکس برخی خائن وطنی 😏
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      شایدم بهتر باشه بدیمشون به عرعردوقان
    • CA ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      تو آمریکا نشستی اما دلیلی نداره بیغیرتی خودت رو اینجا به نمایش بذاری . اگه آلسعود رو دوست داری خودتو در اختیارشون قرار بده.
  • قاسم قاسمی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 1
    از اسم عربی ابوموسی معلومه متعلق به کیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس