کد خبر 1529368
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
نخست‌وزیر عراق به روسیه سفر می‌کند

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه با همتای روسی خود روابط دوجانبه روسیه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار داده، خبر داد بغداد در حال فراهم کردن مقدمات سفر نخست‌وزیر این کشور به مسکو است.

به گزارش مشرق، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد بغداد در حال فراهم کردن زمینه سفر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور به روسیه طی هفته‌های آینده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه این کشور خبر داد فؤاد حسین و «سرگئی لاوروف» همتای روسی او در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار چشم‌انداز همکاری‌های مشترک و توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد: «طرف عراقی در حال تکمیل مقدمه‌چینی‌های لازم برای سفر محمد شیاع السودانی رئیس هیأت وزیران به پایتخت روسیه -مسکو- طی چند هفته آینده است».

فؤاد حسین در این باره گفت: «گفت‌وگوهای دو طرف طی این سفر فرصت مناسبی برای بررسی همکاری‌های دوجانبه در زمینه سیاسی و اقتصادی فراهم خواهد کرد و امکان برگزاری نشست کمیته مشترک عراق و روسیه در حاشیه این سفر وجود خواهد داشت».

براساس این بیانیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار بر اهتمام این کشور به توسعه روابط دوجانبه با عراق تاکید کرده و گفته مسکو چشم‌انتظار سفر محمد شیاع السودانی به روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس