کد خبر 1528573
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

اکثر دانش آموزان و اولیا آن‌ها دغدغه تحصیل در یک مدرسه خوب و با کیفیت به خصوص در مقطع متوسطه دوم را دارند؛ این موضوع باعث شده است که داوطلبان ورود به مدارس برتر از جمله تیزهوشان و برخی از غیرانتفاعی‌های منتخب زیاد باشند و به همین دلیل این مدارس برای پذیرش دانش آموزان شرط معدل و آزمون ورودی گذاشته اند تا تنها دانش آموزان خوب را ثبت نام کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاربردی و مفیدی را در رابطه با این مدارس برتر با شما در میان بگذاریم و بهترین راهکارهای قبولی در مدارس برتر را به شما آموزش دهیم و در پایان بهترین آموزشگاه تیزهوشان کشور به شما معرفی خواهیم نمود، تا انتها همراه ما باشید.

بهترین آموزشگاه تیزهوشان کجاست؟

تفاوت مدارس برتر با مدارس عادی، از زمین تا آسمان!

طبق آمار منتشر شده و عجیبی که از سوی سازمان سنجش اعلام شد، در کنکور سال 1402 تنها 8% دانش آموزان برتر از مدارس عادی بودند و مابقی همگی در مدارس برتر از جمله سمپاد یا همان تیزهوشان بوده اند! این آمار فاجعه بار مدارس دولتی باعث شده است که اکثر خانواده‌هایی که برای آینده فرزندان خود اهمیت قائل هستند به فکر تحصیل آن‌ها در مدارس برتر باشند. از مهم‌ترین تفاوت‌های مدارس برتر با مدارس عادی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اساتید مجرب و با سطح علمی بالا
  • کادر مدیریتی و اجرایی قوی
  • مشاورین با تجربه و رتبه برتر برای پیگیری کار دانش آموزان
  • کلاس‌های فوق برنامه برای تست زنی و آمادگی کنکور
  • برگزاری آزمون شبیه ساز
  • وجود فضایی امن و بدون دغدغه برای دانش آموز و خانواده
  • جو رقابتی که باعث افزایش انگیزه دانش آموزان می‌شود
  • و ...

مدارس تیزهوشان بهتر است یا غیرانتفاعی؟!

سطح علمی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بالاتر از مدارس غیرانتفاعی است و همچنین شهریه این مدارس به مراتب کمتر از هزینه کمرشکن مدارس غیرانتفاعی هستند، به همین دلیل اولویت بسیاری از والدین و دانش آموزان پذیرش در مدارس تیزهوشان است. با توجه به سطح بالای آزمون و ظرفیت محدود مدارس تیزهوشان، تنها دانش آموزان سخت کوش و پرتلاشی که زحمت بیشتری کشیده اند، می‌توانند در آزمون پذیرفته شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که اولویت خود را برای حضور در مدارس تیزهوشان بگذارید و اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید در تیزهوشان پذیرفته شوید، آن موقع به سراغ اولویت‌های دیگر بروید. مدارس غیرانتفاعی زیادی در کشور و به ویژه شهر تهران وجود دارند که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. مشهورترین این مدارس شامل انرژی اتمی، سلام، البرز، علامه طباطبایی، کمال، ابوریحان، کوشش، مفید، خرد، روشنگران و ... هستند.

چگونه در آزمون ورودی مدارس برتر پذیرفته شویم؟

بهترین آموزشگاه تیزهوشان کجاست؟

اگر شما هم امسال و یا در سال‌های آینده به دنبال حضور در مدارس برتر هستید، در این بخش خلاصه‌ای از توصیه‌های مشاورین، اساتید و دانش آموزان برتر را آورده ایم:

1) برنامه ریزی اصولی و اجرای آن

اکثر دانش آموزان موفق یک برنامه اصولی و متناسب با توانایی‌های خود دارند که روزانه آن را اجرا می‌کنند. با توجه به امتحانات و دروس مدرسه، وجود یک برنامه جامع و اصولی به شما کمک می‌کند تا در کنار دروس مدرسه، به دروس آزمون ورودی نیز بپردازید. این برنامه باید شامل میزان ساعات مطالعه، دروس، تست‌ها، زمان استراحت و ... باشد. یک مشاور با تجربه کمک زیادی به شما برای تدوین برنامه خواهد نمود.

2) افزایش مهارت تستی در کنار دروس مدرسه

متاسفانه برخی از دانش آموزان به تصور اینکه آزمون ورودی به صورت تستی است، تمرکز خود را تنها بر روی مباحث تستی می‌گذارند و در امتحانات مدرسه افت می‌کنند؛ این موضوع باعث می‌شود که این دسته از دانش آموزان شرط معدل را از دست بدهد و با وجود داشتن آمادگی برای آزمون اما شرط شرکت در آزمون را نداشته باشند.

3) اطلاع از مباحث و سرفصل‌های آزمون

کلیت مباحث آزمون در مدارس مختلف یکسان است اما بعضا تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. برای اطلاع دقیق از سرفصل‌ها و مباحث آزمون ورودی باید به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه ثبت نام کرده بروید. برای مثال آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم تنها از مباحث هوش و استعداد تحلیلی مطرح می‌شوند و هیچ سوال مستقیمی از کتب درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود. برای آمادگی بیشتر میتوانید در کلاس آمادگی تیزهوشان ششم شرکت نمایید.

در مقابل دانش آموزان تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر مباحث هوش و استعداد تحلیلی شامل مباحث درسی نیز می‌باشد که تحت عنوان استعداد تحصیلی و از دروس قرآن و معارف اسلامی، مطالعات اجتماعی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی و علوم پایه هشتم و نهم مطرح می‌شوند.

4) شرکت در آزمون شبیه ساز و کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی

بهترین آموزشگاه تیزهوشان کجاست؟

آموزشگاه‌ها، موسسات و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور، آزمون‌های شبیه ساز و کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر را برگزار می‌کنند. اگر شما به سراغ یک موسسه معتبر و باکیفیت بروید، شانس قبولی شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد؛ زیرا تمامی موارد فوق را به طور یکجا در اختیار شما می‌گذارند. بنابراین اگر می‌خواهید شانس قبولی بیشتری داشته باشید در کلاس آمادگی تیزهوشان نهم و یا ششم شرکت نمایید. مهم‌ترین معیارهای یک آموزشگاه خوب عبارتند از:

  • اساتید و مدرسین با تجربه و با سابقه در امر آزمون ورودی
  • پیگیری کار و وضعیت تحصیلی دانش آموزان و اطلاع آن به والدین
  • وجود مشاور و پشتیبان تحصیلی
  • برگزاری آزمون شبیه ساز استاندارد به همراه تحلیل آزمون
  • منطبق بودن مباحث آموزشی و سرفصل‌های آزمون ورودی
  • انتخاب کلاس حضوری یا آنلاین
  • و ...

معرفی بهترین آموزشگاه تیزهوشان، موسسه موفقیت!

با در نظر گرفتن معیارهای فوق و تحقیقات و نظرسنجی‌های مختلف، موسسه فرهنگی آموزش موفقیت واقع شده در خیابان پاسداران شهر تهران به عنوان بهترین آموزشگاه و موسسه تیزهوشان در ایران انتخاب شده است. آمار قبولی بالای 83% برای پایه ششم و آمار قبولی بالای 81% برای پایه نهم، این موضوع را تصدیق می‌کند. موسسه موفقیت از معدود مراکز آموزشی در کشور است که به طور ویژه بر روی آزمون ورودی تمرکز دارد.

از دیگر خدمات و امکانات موسسه موفقیت که علاوه بر کلاس‌های آموزشی وجود دارد می‌توان به آزمون شبیه ساز استاندارد همراه با کار و ویدئو تحلیل آن، مشاور و پشتیبان تحصیلی، کلاس رفع اشکال، جزوه جامع تیزهوشان، اردو نوروزی و خرداد ماه و ... اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت می‌توانید به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید. از موفقیت تا تیزهوشان راهی نیست!

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی مدارس برتر و تفاوت آن‌ها با مدارس عادی پرداختیم و ضرورت تحصیل در مدارس برتر را با شما در میان گذاشتیم. در ادامه راهکارها و روش‌های قبولی در آزمون ورودی این مدارس را به شما آموزش دادیم. در پایان نیز بهترین آموزشگاه تیزهوشان کشور را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. در صورتی که شما هم در رابطه با زمینه‌های گفته شده تجربه دارید، حتما در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس