گام‌های عملیاتی اتصال ریلی عراق و ایران آغاز شده است

سفیر ایران در بغداد امروز جمعه اعلام کرد که اراده جدی از سوی سران دو کشور عراق و ایران برای اجرای پروژه اتصال ریلی که به گردشگری و انتقال زائران اختصاص دارد، وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد امروز جمعه اعلام کرد که اراده جدی از سوی سران دو کشور عراق و ایران برای اجرای پروژه اتصال ریلی که به گردشگری و انتقال زائران اختصاص دارد، وجود دارد.

وی افزود: گام‌های عملیاتی اتصال راه آهن عراق و ایران آغاز شده است. این پروژه برای گردشگری دینی و سیاحتی و آمد و شد زائران و مسافران بین دو کشور است.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به پیشرفت‌های علمی و پزشکی بزرگ ایران، به نمایشگاه سالانه بهداشت در عراق و مشارکت ایران با ۱۷ شرکت تخصصی در آن اشاره کرد.

آل صادق درباره تبادل و کسب تجارب در این زمینه میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی درخصوص انرژی نیز گفت که پرونده گاز هنوز در راس همکاری بین دو کشور است و ایران در این سمت حرکت می‌کند و روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز به عراق علاوه بر برق صادر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس