صنعا: گفت‌وگو با عربستان به عنوان رهبر ائتلاف ادامه دارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر تداوم گفت‌وگوها با عربستان به عنوان رهبر ائتلاف عربی درگیر در بحران این کشور، ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌هایی جدی از دو طرف، برای فائق آمدن بر چالش‌ها صورت گیرد.

به گزارش مشرق، «محمدعلی الحوثی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن، با تاکید بر اینکه گفت‌وگوها با «عربستان سعودی به عنوان رهبر ائتلاف» ادامه دارد، به میانجی‌گری‌های عمان برای رسیدن به راه‌حل اشاره کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، الحوثی افزود: امیدواریم بحث جدی به نفع دو ملت صورت گیرد و بتوانیم بر چالش‌ها فائق آییم.

خبرنگار المیادین همچنین امروز جمعه، ۱۵سپتامبر گزارش داد که هیأت عمانی به همراه هیأت یمنی فرودگاه بین‌المللی صنعا را به مقصد ریاض ترک کرده‌اند.

در حالی مقامات صنعا درباره رایزنی‌های با ریاض ابراز امیدواری می‌کنند که عربستان سعودی شب گذشته، پنجشنبه اعلام کرد که از هیأتی از جنبش انصارالله برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

ساعاتی قبل از آن هم، منابع رسانه‌ای از ورود هیأت میانجیگر عمانی به صنعاء به همراه «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن به مسقط خبر دادند. این خبر تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به عمان اعلام شد.

«مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، پیش از این تصریح کرده بود که هیأت ملی رایزنی‌هایی را که در صنعا و مسقط انجام داده و آخرین دور آن در ماه مبارک رمضان بوده، در ریاض ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس