نواک جوکوویچ جاودانه‌تر شد

نواک جوکوویچ با پیروزی برابر دنیل مدودف، برای بیست و چهارمین بار قهرمانی در یک گرنداسلم را جشن گرفت. جوکوویچ با این نتیجه ۲ قهرمانی بیشتر از نادال و ۴ قهرمانی بیشتر از راجر فدرر دارد.

به گزارش مشرق، نواک جوکوویچ توانست با ارائه یک بازی بسیار برتر، دانیل مدودف را در سه ست مقتدرانه شکست دهد. در هیچ یک از لحظات بازی مدودف دست بالا را نداشت. ست اول، مدودف که در بازی برابر آلکاراس فقط یک بار برک شده بود، در اولین سرویس گیم خود با جوکوویچ برک شد، و بعد از آن هم نتوانست حتی به برک کردن نواک نزدیک شود. در ست دوم مدودف زحمت زیادی کشید تا برک نشود و حتی زمانی که بازی ۶-۵ به سود او دنبال میشد توانست یک ست پوینت از جوکوویچ بگیرد. اما موفق به برک کردن نشد تا بازی وارد یک تای برک نفسگیر شود. جوکوویچ مثل همیشه، با وجود بازی بسیار سطح بالای مدودف در این مقطع، تای برک را به سود خود به پایان برد. در ست سوم مقداری از کیفیت بازی افت کرد و در نهایت دو بار جوکوویچ و یکبار مدودف برک کردند تا ست سوم و نهایی هم ۶-۳ به سود جوکوویچ به پایان برسد.

نواک جوکوویچ جاودانه‌تر شد +عکس

در تمام طول بازی مدودف سعی در طولانی کردن رالی ها داشت در حالی که جوکوویچ موفق شد با تاکتیک سرو و والی جلوی او را بگیرد. با این حال بازی رالی های فراوانی داشت و بسیاری از آنها تا سر حد بر زمین افتادن بازیکنان را خسته کرد.

حالا جوکوویچ‌ رکورد خودش را ارتقا داد و به عدد ۲۴ گرند اسلم رسید و با تعداد گرند اسلم های مارگارت کورت برابری کرد. از آنسو علاوه بر اینکه امروز این اسطوره به رنک یک باز می گردد، در رقابت تعداد امتیازات امسال هم اختلاف با کارلوس آلکاراس را به ۳۲۵۰ امتیاز رساند.

جوکوویچ با این نتیجه ۲ قهرمانی بیشتر از نادال و ۴ قهرمانی بیشتر از راجر فدرر دارد.

همه چیز در مورد نواک امشب بی نظیر بود و جمله تاریخی اندنی رادیک را تداعی می کرد: ”در این مقطع نواک جوکوویچ بهترین تاریخ است. اگر کس دیگری را انتخاب می کنید به خاطر سلیقه است نه دستاوردها.”

نواک جوکوویچ جاودانه‌تر شد +عکس


جوکوویچ بعد از بازی احساساتی بود و خانواده اش را در آغوش گرفت و روی زمین به گریه افتاد و همچنین با لباسی با عدد ۲۴ و عکس کوبی برایانت جشن قهرمانی گرفت. در حالی جوکوویچ پیروزی خود را جشن گرفت که با پوشیدن پیراهن "Mamba Forever" با شماره ۲۴ معروف اسطوره NBA به کوبی برایانت ادای احترام کرد. برایانت که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، دوست خوب جوکوویچ بود. او سپس دخترش تارا را در آغوش گرفت تا همراه با او این قهرمانی را جشن بگیرد.

نواک جوکوویچ جاودانه‌تر شد +عکس


او در پایان بازی گفت: ”فصل عالی ای برای من بود، سه گرند اسلم و یک فینال ویمبلدون. من احساس خیلی خوبی با خودم دارم و میخواهم ادامه دهم. بله من با لباس کوبی جشن گرفتم، او یک قهرمان بزرگ بود و ما باهم در مورد ذهنیت قهرمان ها صحبت میکردیم.”

از او در مورد رقابتش با جوانهای امروز در مقایسه با رقابتش با رافائل نادال و راجر فدرر پرسیده شد: ”هر دوره ای بازیکنان خودش را دارد، من با آلکاراس سال گذشته سه نبرد بسیار خاص داشتم. قبلا با نادال و فدرر هم. تفاوتی در نوع رقابت‌ها نمیبینم. نسل دهه ۹۰ هم بازیکنان خودش را دارد. تنیس در دست های مطمئنی قرار دارد.”

نواک جوکوویچ جاودانه‌تر شد +عکس

مدودف هم بعد از شکست اظهار کرد: ”من خوشحالم که توانسته ام یکبار نواک را در فینال شکست دهم. این خیلی خاص است، احساس میکنم این نوک قله دوران فعالیتم بوده است. شاید اگر نادال و جوکوویچ نبودند حالا تعداد بیشتری داشتم، من پنج بار به فینال رفتم و چهار بار از آنها شکست خوردم. جوکوویچ واقعا انسان متواضعی است. من زمانی که رنک ۵۰۰ بودم برای اولین بار او را دیدم. حالا هم که اینجا هستم او همانگونه رفتار می‌کند. این برای یک انسان فوق العاده است.”

جوکوویچ با این برد شانس زیادی برای تمام کردن سال در جایگاه اول خواهد داشت و این می‌رود به هشتمین سالی تبدیل شود که او به این مهم دست میابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس