اسرائیل

تظاهرات علیه اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی به سی ششمین هفته خود رسیده و مخالفان دولت نتانیاهو، در انتظار تصمیم دیوان عالی این رژیم در رابطه با تصویب قانون لغو عقلانیت مصوبات هستند.

سرویس جهان مشرق - سی ششمین هفته از تظاهرات علیه اصلاحات قضائی، این هفته در سرزمین های اشغالی برگزار شد و صهیونیست‌های معترض علیه دولت نتانیاهو در برای اعتراض به خیابان ها آمدند.

سازمان دهندگان این اعتراض گفته اند تهدیدهای مافیایی دولت اسرائیل و رئیس کنست، تخریب کامل اصل حاکمیت قانون و تفکیک قوا در اسرائیل است و نشان می دهد که یک دولت خطرناک و نامشروع در اسرائیل روی کار آمده است.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در هفته سی و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی + عکس

تصاویر منتشرشده از تظاهرات ضد طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو نشان می‌دهد، هنگامی که معترضان بزرگراه آیالون را مسدود کردند، یک خودرو تعدادی از آنها را زیر می‌گیرد. روزنامه «هاآرتص» خبر داد که حداقل ۵ نفر آسیب دیده‌ و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

علاوه بر این تظاهرات، مخالفان اصلاحات قضائی نیز تظاهراتی را در به حمایت از قضات دیوان عالی، دوشنبه در بیت‌المقدس در مقابل ساختمان دیوان عالی برگزار می‌کنند. یکی از سازمان های معترض با نام "قدرت کاپلان" در پیامی گفت: «در مواجهه با تهدیدهات دولت نتانیاهو، مردم اسرائیل به طور دسته جمعی بیرون خواهند آمد و به قضات دیوان عالی اعتماد به نفس خواهند داد تا بر اساس قوانین بدیهی حکم کرده و تصمیم بگیرند، نه برای قوانین دیکتاتوری و نه برای تخریب بنیان اسرائیل - اعلامیه استقلال.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در هفته سی و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی + عکس

روز پنجشنبه، حامیان اصلاحات قضائی در مقابل دیوان عالی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و از قضات دیوان عالی خواستند تا در تصمیم دولت مبنی بر تصویب لغو عقلانیت مصوبات دخالت نکنند. در این تظاهرات، تعدادی از وزرای کابینه نتانیاهو از جمله بزالل اسموتریچ، گولان و گالیت اطباریان به عنوان بخشی از تظاهرات سخنرانی کردند. برخی از آنها در روزهای اخیر خواستار آمدن حامیان اصلاحات قضائی به این تجمع شده بودند.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در هفته سی و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی + عکس

تصویب بخش مهمی از لایحه اصلاحات قضائی نتانیاهو، یعنی تصویب قانون لغو عقلانیت مصوبات از سوی کنست رژیم صهیونیستی بر دامنه اعتراضات افزوده و این اعتراضات است. اعتراضات صهیونیست‌ها به این طرح و دولت نتانیاهو با ترک عدم امتناع نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی برای شرکت در برنامه های ارتش همراه بوده است، مسئله ای که به اذعان مقامات و فرماندهان صهیونیست‌ می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری را روی ارتش این رژیم بر جای بگذارد.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در هفته سی و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی + عکس

در یک نظر سنجی انجام شده در روزهای اخیر، ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که این منافع شخصی نتانیاهو است که به او برای فعالیت های خود انگیزه می دهد، در حالی که تنها ۳۴ درصد گفتند که منافع اسرائیل برای او الویت دارد. همچنین ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که طرفدار بنی گانتز هستند، ۳۳ درصد نتانیاهو، ۱۶ درصد گفتند که نمی‌دانند. آژانس آمریکایی بلومبرگ روز پنجشنبه اعلام کرده بود که شاخص سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در سرزمین های اشغالی کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران صهیونیست عامل کاهش این روند را ۲ موضوع می‌دانند؛ نخست گسترش اعتراضات علیه اصلاحات قضائی و دوم افزایش عملیات فلسطینی‌ها علیه اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در هفته سی و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی + عکس

در حال حاضر مخالفان اصلاحات قضائی در انتظار تصمیم دیوان عالی هستند. باید دید دیوان عالی رژیم صهیونیستی در رابطه با تصویب قانون لغو عقلانیت مصوبات در کنست، چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا حکم به لغو این قانون خواهد داد یا نه. در صورت حکم دیوان عالی به لغو این قانون، باید شاهد دور جدیدی از اختلافات در سرزمین های اشغالی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس