کد خبر 1522822
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
اعتراض زنان نیجری به حضور نظامی فرانسه

صدها زن نیجری با تظاهرات مقابل سفارت فرانسه خواستار برچیده شدن پایگاه های نظامی این کشور در نیجر شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از بخش تصویری‌ ای نیوز آمریکا در میان تشدید تنش ها، زنان نیجری صبح روز چهارشنبه مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند و خواستار خروج نیروها و پایگاه‌های نظامی فرانسوی از این کشور شدند.

صدها زن نیجری صبح چهارشنبه مقابل سفارت فرانسه تظاهرات کردند و از فرانسه خواستند نیروها و پایگاه‌های نظامی خود را از این کشور خارج کند.

شورای نظامی نیجر که در بیست وششم ژوئیه روی کار آمد به سیلوین ایته، سفیر فرانسه دستور داد تا هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کند، زیرا روابط بین این کشور غرب آفریقا و حاکم استعماری سابق آن به سبب تسلط نظامی همچنان رو به وخامت است درست مانند آنچه در بورکینافاسو و مالی رخ داده است.

در نیجر در این بحبوحه موج فزاینده‌ای از احساسات ضد فرانسوی رخ داد که برخی از مردم این کشور، فرانسه را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کنند.

زنان در پایگاه فرانسوی "نیامی" روز چهارشنبه با کوبیدن روی ظروف و وانمود کردن به جارو کردن، شعارهای ضد فرانسوی سر دادند، در همین حال اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گام‌هایی را برای اعمال تحریم‌ها برداشت تا با تحریم‌هایی که قبلاً توسط کشورهای غرب آفریقا وضع شده بود، همراهی کند.

اظهارات یکی از زنان تظاهر کننده: ما اینجا هستیم تا مخالفت خود را با حضور نیروها و پایگاهای فرانسوی در نیجر بیان کنیم. ما از سفیر فرانسه می‌خواهیم کشورمان را به همراه همه نیروهای نظامی فرانسوی ترک کند. ما آن‌ها را نمی‌خواهیم. ما دیگر به حضور آن‌ها در نیجر هیچ نیازی نداریم. آن‌ها را از کشور ما حذف کنید. ما همچنین می‌گویم شرم باد بر کشورهای اکواس، شرم باد. وقتی که کشورهای اکواس به ما توجه نمی‌کنند و نمی‌بینند که ما مورد سو استفاده کشورهای خارجی قرار گرفته ایم، ما هم به ناخشنودی مردم آن‌ها توجه نمی‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری 43 ساله مجرد IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    از فرانسه عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    ای کاش برچیده شدن پایگاه های نظامی در کل دنیا مدنظر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس