«گوترش» کودتا در نیجر را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به چالش های حاکمیتی بسیاری کشورها در جهان گفت: دولت های نظامی راه حل نیستند و بحران ها را بدتر می کنند.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: بسیاری از کشورها با چالش های عمیق حاکمیتی روبرو هستند. اما دولت های نظامی راه حل نیستند.

وی تصریح کرد: دولت های نظامی مشکلات را تشدید می کنند. آنها نمی توانند یک بحران را حل کنند. آنها فقط بحران را بدتر می کنند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: من از همه کشورها می خواهم که به سرعت برای ایجاد نهادهای دموکراتیک معتبر و حاکمیت قانون اقدام کنند.

وی ادامه داد: نبود نهادهای چندجانبه قوی و چندقطبی می‌تواند عاملی برای تشدید تنش‌های ژئواستراتژیک، با پیامدهای فاجعه بار باشد. تا زمانی که چارچوب های چندجانبه خود را تقویت و اصلاح نکنیم، اختلاف اجتناب ناپذیر است و با اختلاف، تقابل می تواند رخ دهد. نهادهای چندجانبه تنها در صورتی زنده خواهند ماند که واقعاً جهانی باشند.

گوترش گفت: پیام من به بزرگترین اقتصادهای جهان که بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای هستند، این است که جهان به آنها در زمینه بحران اقلیمی نگاه می کند.

وی افزود: آنها باید گام بردارند، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تسریع بخشند که در تولید ۸۰ درصد آن نقش دارند و از کشورهایی حمایت کنند که بهای دهه‌ها گرمایش ناشی از سوخت‌های فسیلی را می‌پردازند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: کشورهای گروه ۲۰ همچنین باید به طور جدی به اصلاح موسسات مالی جهانی، قوانین و چارچوب‌ها توجه کنند، تا آنها را با واقعیت‌های امروزی تطبیق دهند و به طور مؤثرتر کشورهای در حال توسعه را قادر سازند تا به منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در اهداف توسعه پایدار دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید بر نابرابری ها و شکاف هایی غلبه کنیم که از رشد جهان امروز از جمله در سازمان ملل جلوگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس