کد خبر 1522539
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۲
دیده‌بان حقوق‌بشر: بحرین مانع از برگزاری نماز جمعه می‌شود

موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو امروز (پنج‌شنبه) با انتشار گزارشی فاش کرد که روابط رژیم صهیونیستی با بحرین به دلایل مختلف در حالت رکود قرار گرفته و در واقع به بن‌بست خورده است.

به گزارش مشرق، در گزارش موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو یکی از دلایل این رکود در روابط، سیاست های جدید کابینه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین عنوان شده است.

برپایه این گزارش، دلیل دیگر این اتفاق فشارهای داخلی بر حکومت بحرین در این زمینه است، چراکه در این کشور یک پارلمان و جامعه مدنی فعال وجود دارد و آنها همیشه چالشی برای حاکمان بحرین محسوب می‌شوند.

این موسسه در ادامه اعلام کرده است که علاوه بر این دولت آمریکا در زمان الحاق بحرین به توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم»، برخلاف تعهدات داده شده به امارات متحده عربی و مغرب، امتیاز خاصی را برای این کشور در نظر نگرفته بود.

در این گزارش که در واقع مهر تاییدی بر بن بست روابط رژیم صهیونیستی و بحرین است، آمده است که در ژوئیه گذشته حکومت بحرین سفر «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم به منامه را لغو کرد. در آن زمان مقامات بحرین مدعی شدند که این تصمیم به دلایل فنی اتخاذ شده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دلیل این تصمیم یورش «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یک روز قبل از اعلام رسمی لغو سفر کوهن بوده است. علاوه بر این از زمان سرکار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو هیچ مقام صهیونیستی به بحرین سفر نکرده است.

موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو در ادامه گزارش داد: دلیل دیگر رکود در روابط دو طرف این است که توانایی‌های سیاسی بحرین به دلیل وابستگی آن به عربستان سعودی محدود است، بنابراین، اسرائیل موافقت عربستان سعودی برای عادی سازی روابط میان بحرین و اسرائیل را نشان از «دیدگاه مثبت» عربستان سعودی در قبال خود ارزیابی می‌کند.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سرمی برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر امنیت این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • البحرین لنا IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    آرزوی هر ایران برگشت بحرین به مام وطن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    کشورهای اسلامی برای چی به رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردن مگر میشه با دشمن ذاتی ارتباط داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس