کد خبر 1521581
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
وزیر نفت: فاز ۱۱ پس از ۲۰ سال وقفه طی دو سال ساخته شد

وزیر نفت گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از وقفه ۲۰ ساله ظرف دو سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: قرارداد ساخت این سازه ۱۴۰۰ تنی فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت‌های شل و توتال فرانسه منعقد شده بود که آن را نیمه‌کاره رها کردند.

وی گفت: پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله این پروژه به‌دست متخصصان و مهندسان ایرانی ظرف مدت دو سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران است که پس از ۲۰ سال تأخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست.

با تکمیل توسعه این فاز، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون تن اتان تولید خواهد شد، همچنین یک میلیون تن در سال ال‌پی‌جی از فاز ۱۱ تولید می‌شود و با توسعه کامل این فاز، سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    می توان گفت انصافا جناب آقای اوجی وزیر نفت طی دو سال گذشته جهادی کار کرده و با راه اندازی تولید و صادرات بیشتر نفت و رفع مشکلات قدیمی صنعت نفت نفتی، بد جوری نفس دشمن و تحریم کنندگان را گرفته لذا باید نظام در حفظ این مدیر پر تلاش حواسش جمع باشد تا از ایشان جمیع بلایا حفظ شود چون دشمن عصبانی است و ممکن است برای وی نقشه هایی شیطانی بکشند. باید مراقب بود درآمد نفتی کشور افزایش یافته و دشمن نمی تواند از این به راحتی بگذرد.
  • سهراب IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    به کوری چشم اصلاحاتی های پر ادعا وپرهزینه بالاخره این فاز هم راه اندازی شد تا ملت ایران بتواند سهم خود را از مخزن مشترک با قطر بعد از 20سال دریافت کند. البته اگرمجددا دار ودسته اصلاحاتی ها قطارنشوند وادعا کنند که این کار زمان روحانی انجام شده بود. مردم بدانند زمان روحانی "اسرار " این پروژه به شرکت فرانسوی توتال که شریک قطری ها بود ،داده شده بود.!
  • نورانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 0
    البته دروغ باانبوه رسانه های حامی هزینه ندارد.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 2
      بسوز تاجونت دربیاد ،شما باید حسن روحانی بالای سرتون باشه وفقط مسخره تون کنه وبه ریشتون بخنده
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    واقعا وزیر بقیه چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس